DK dato til UNIX timestamp
Fra : Jan Poulsen

Dato : 11-01-05 16:45

Hej NG,

Er der nogen der kan hjælpe mig på rette vej, til at konvertere en indtastet
dato (DD-MM-ÅÅÅÅ), til UNIX epoch timestamp.
Det er vel noget med 'strtotime', men det kan jeg ikke få til at virke.

mvh
Jan

Fra : Jimmy

Dato : 11-01-05 17:26

"Jan Poulsen" <rajadk3@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG,
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig på rette vej, til at konvertere en
indtastet
> dato (DD-MM-ÅÅÅÅ), til UNIX epoch timestamp.

Hvis du skal bruge det i en MySQL database kan du anvende
UNIX_TIMESTAMP($Time)

Mvh
Jimmy

Fra : Mads Sülau Jørgensen

Dato : 11-01-05 18:42

Jan Poulsen wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe mig på rette vej, til at konvertere en indtastet
> dato (DD-MM-ÅÅÅÅ), til UNIX epoch timestamp.
> Det er vel noget med 'strtotime', men det kan jeg ikke få til at virke.

Du skal kigge på mktime()

F.eks.
// hent variabler
list($day,$month,$year) = explode("-", $_POST['dato_input']);
// konverter til unix timestamp
$time = mktime(0,0,0,$month,$day,$year);
// brug unix timestamp
print date("Y-m-d", $time);

--
Mads Sülau Jørgensen
"All glory to the hypno toad!"

Fra : Jan Poulsen

Dato : 11-01-05 19:00

"Mads Sülau Jørgensen" <dev@null.zero> skrev i en meddelelse

> [...]
> list($day,$month,$year) = explode("-", $_POST['dato_input']);
> // konverter til unix timestamp
> $time = mktime(0,0,0,$month,$day,$year);

Kanon, tak for det.

mvh
Jan