TDC ADSL & dynamisk IP/flere IP'er
Fra : f00ge

Dato : 11-01-05 15:55

Hej,

Jeg har TDC 'professionel' ADSL.
Telefonerede til TDC den anden dag og spurgte, om jeg kunne få enten
dynamisk IP eller få en anden IP - eller endde flere IP'er at vælge imellem
(som man kan hos Tele2 for 2kr. ekstra).
Dette mente damen/pigen ikke var muligt. Jeg havde nu engang den IP, jeg
havde fået ved oprettelsen - og det var der ikke noget at gøre ved. Jeg
kunne dog vælge at afbestille produktet, og så bestille det igen. Så ville
jeg få en ny IP.

Det, synes jeg, er lidt for dyrt til min halvtomme (lad mig bare indrømme
det: heltomme) pengepung.

Næste dag snakkede jeg med en bekendt (også TDC pro kunde), som sagde, han
netop havde været igennem det samme.
Han havde ringet til TDC og havde fået det samme at vide af damen i røret.
Han gav dog ikke så let op. Han ringede dagen efter, og fik denne gang fat i
en mand, der sagde, at det med dynamisk IP var intet problem.
12 timer efter den samtale havde min bekendt dynamisk IP.

Så mit spørgsmål er, om jeg skal opgive at få dynamisk IP/flere IP'er. Eller
om jeg skal blive ved med at ringe til dem, til jeg får fat i en person, som
bekræfter, at det er muligt?

Det er i øvrigt nøjagtigt samme sted, min bekendt og jeg har ringet til alle
gangene.

Fra : Andersen

Dato : 11-01-05 17:59

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> som
> bekræfter, at det er muligt?
>
> Det er i øvrigt nøjagtigt samme sted, min bekendt og jeg har ringet til

Hej f00ge
tag lige et kig på neden stående link. Jeg har taget den relevante del af
det i dit spørgsmål.

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_adsl

*snip*
Bredbånd Professionel indeholder
Alle Bredbånd Professionel-løsninger er brugbare fra dag et.

De leveres med:

Det er muligt at tilkøbe 1 statisk fast IP-adresse eller flere statisk faste
IP-adresser. Hvis der ønskes flere statisk faste IPadresser, er det ikke
muligt at tilkøbe disse på standardrouteren

*snip slut*

Sådan som det fremgår af teksten på TDC's hjemmeside, så kan du godt tilkøbe
flere statiske ip-adresser, dog skal du have en router, som kan udnytte dem,
hvilket den som de bruger til standard ikke kan.

Og så er der lige TDC's gebyrer, så se lige dette link :
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_faq#ol_IP%20adresser
og tryk derefter på linket til Ip adresser, neden under afsnittet er der
også et om hvilke router der kan benyttes.

mvh
Dennis

Fra : f00ge

Dato : 11-01-05 20:54

"Andersen" <br@in_fake_bound.dk> wrote:

<snip>

Hej,

Først, tak fordi du fandt oplysningerne.

Læste det igennem, men forstod det ikke helt.
De snakker om en lejet router...
Altså, jeg har hele tiden kørt med en lille, billig D-link router, da man jo
ikke kan åbne port osv selv i den router, man får fra TDC.
Så jeg aner ikke, om min router kan bruges.
Og de fire IP adresser, dem har jeg aldrig set noget til. Der står ikke
noget i papirene fra TDC.

Er der nogen, der har erfaring med at skifte IP'er med TDC pro herinde?

På forhånd tak,

PS. jeg har igen ringet til TDC support. Damen påstod igen, at det ikke var
noget, som kunne lade sig gøre.
Men det havde hun helt tydeligt ikke ret i/forstand på.

Fra : Andersen

Dato : 12-01-05 01:43

> [...]
> Så jeg aner ikke, om min router kan bruges.
> Og de fire IP adresser, dem har jeg aldrig set noget til. Der står ikke

Jep, du kan hos tdc, efter det de skriver på deres hjemmeside leje en mere
avanceret router hos dem, som kan klare flere faste ip adresser på en gang.
Om din D-link router kan det, det ved jeg ikke, siden du ikke skriver
hvilken model det er, men det kan du sikkert også finde ud af på D-links
hjemmeside :)
Men så vidt jeg kan læse mig til ud fra tdcs egen tekst, så skulle det være
muligt for dig, for sølle 800 kr at overgå til lejet router og dermed få de
4 ip adresser oven i købet, eller få 4 ip adresser, som du kan bruge i en
router der er din egen og som kan klare flere ip adresser af gangen, og
stadig skal du hoste op med 800 kr.
Så vidt jeg forstår det, hvis jeg husker rigtigt, så får du kun de fire ip
adresser, hvis du har ingået en aftale med dem og Bredbånd Pro med Lejet
router, så det følger ikke med som standart.
Ring til dem igen, og bed om at snakke med en som kender til deres
produkter, og ikke en eller anden tøs, som sidder i supporten og egentlig
hellere vil hjem og drikke the og læse dameblade (vil tilføje, jeg er ikke
imod kvinder i it-verdenen, kender flere som er kanon hardcore, men dem som
sidder og læser op fra en problemløsningsliste, og ikke kan finde ud af
andet burde får sig et andet job !!)

mvh
Dennis

Fra : f00ge

Dato : 12-01-05 03:37

> [...]
> imod kvinder i it-verdenen, kender flere som er kanon hardcore, men dem
> som sidder og læser op fra en problemløsningsliste, og ikke kan finde ud

Igen, tak for din udmærkede forklaring.

Uhadada, TDC ved da godt, hvad de skal ha' for det, hva'? :)

Det er vist smartere, at jeg bare konverterer til TDC Bredbånd Privat, eller
hvad det nu hedder.
Der får man da (ifølge mine oplysninger) dynamisk IP.

Jeg har jo router allerede. Det er bare produktet's navn, der skal ændres,
egentlig.