Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Nedskrivning af pris på brugt bil
Fra : TEST

Dato : 11-01-05 14:40

Hej

Jeg er ved at handle ny bil. Nu har forhandleren ringet og spurgt om det er
iorden, at nedskrive begge biler med et beløb.
Mit sprøgsmål er så, hvad for forhandleren ud af det ?
Og har det nogen betydning for mig ?

MVH
Stationsforstanderen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-01-05 14:58

"TEST" <ababab105FJERN@hotmail.com.fjern> wrote in message
> Hej
>
> Jeg er ved at handle ny bil. Nu har forhandleren ringet og spurgt om det
er
> iorden, at nedskrive begge biler med et beløb.

Det samme gjorde Peugeot da vi købte vores.

> Mit sprøgsmål er så, hvad for forhandleren ud af det ?

Jeg forstod det som at så risikerer de ikke at tabe så mange papirpenge,
hvis den brugte bil de tager i bytte skal stå længe.

> Og har det nogen betydning for mig ?

Nej.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Jonathan Stein

Dato : 11-01-05 15:35

TEST wrote:

> Jeg er ved at handle ny bil. Nu har forhandleren ringet og spurgt om det er
> iorden, at nedskrive begge biler med et beløb.
> Mit sprøgsmål er så, hvad for forhandleren ud af det ?

Det meste af nyprisen er jo afgifter, så hvis forhandleren giver rabat
på nyprisen, betaler staten det meste.

Hvis du giver rabat på den brugte bil, sparer forhandleren hele rabatten.

> Og har det nogen betydning for mig ?

Du kan jo foreslå, at din bil kun bliver nedsat med halvdelen af det,
den nye bil bliver nedsat med. Det vil formentlig stadig være en fordel
for forhandleren.

Hvis handlen af en eller anden grund må gå tilbage, og forhandleren i
mellemtiden har solgt din gamle bil, får du kun rabat-prisen tilbage.

Jeg ved ikke, om der kan opstå problemer med forsikringen, hvis bilen
bliver totalskadet, og du ikke kan købe en ny til samme pris - men det
bør du nok undersøge først.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.