Hvordan erstatte mælk i børns diæt?
Fra : Krogsgaard/Timmerman~

Dato : 20-05-01 21:14

Jeg har to børn på hhv. 8 mdr. og snart 3 år, som jeg har mistænkt for at
lide af en mælkeintolerance, idet de snotter konstant og begge er ørebørn
med de problemer, det medfører. Begge børn lider desuden af børneeksem.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at prøve at give dem en mælkefri diæt i en
periode, men da de jo er så små, er det samtidig vigtigt at give dem de
korrekte alternative fødemidler svarende til deres alder og behov. Er der
nogen derude, der har erfaring med dette, eller kan henvise til relevant
information på nettet om emnet?

Hilsen
Emma og Albertes mor

Fra : connie-toft

Dato : 28-05-01 17:53

Der fåes alt muligt uden mælk. Jeg har selv været på mælke og hvedefri diæt.
Start med at gå en helsekostforretning. Jeg har selv brugt rismælk eller
soyamælk, smager rimligt. Du kan også få margerine, is,
desserter,smørrepålæg alla nutella uden skyggen af mælk. Det er ikke så
slem, når først man lige har fået startet.
God fornøjelse Connie