FF og Flash blokker
Fra : John Jachmsen

Dato : 10-01-05 23:39

Hejsa
Jeg har just opgraderet til ver1.0 af Firefox. I min gamle version havde
jeg en "flash blokker" extention. Nu kan jeg sørme ikke finde den. Den
gjorde at alle flashfiler blev overskrevet med en playknap (en cirkel
med en trekant der peger mod højre) og når man klikkede på playknappen
blev flashfilmen så hentet og afspillet.
Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej for jeg hader de der reklame
flash man ser overalt. Jeg kører selvfølgelig med adblock men kunne
altså også godt tænke mig flashblokkeren.

/*JJ

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-01-05 23:51

Den 10-01-05 23.38 skrev John Jachmsen følgende:

> Jeg har just opgraderet til ver1.0 af Firefox. I min gamle version havde
> jeg en "flash blokker" extention. Nu kan jeg sørme ikke finde den.

I øjeblikket er Flashblock ikke med på udvidelsessiden, men der arbejdes
på sagen, og den skulle ligger der i løbet af nogle få dage. Indtil da
kan du hente den her:

http://flashblock.mozdev.org

Den er for øvrigt lige blevet oversat til dansk, men det varer nok lidt,
før den danske udgave bliver lagt på hjemmesiden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : John Jachmsen

Dato : 11-01-05 09:18

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
>
> Den er for øvrigt lige blevet oversat til dansk, men det varer nok lidt,
> før den danske udgave bliver lagt på hjemmesiden.

Tak for det Kim
Jeg venter til dennye udgave foreligger. Jeg kan faktisk ikke installere
flashblokkeren fra dit link. -installationsboksen kommer ikke frem og
jeg downloader bare filen istedet.
/JJ

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-05 12:26

Den 11-01-05 09.18 skrev John Jachmsen følgende:

> Jeg venter til dennye udgave foreligger. Jeg kan faktisk ikke installere
> flashblokkeren fra dit link. -installationsboksen kommer ikke frem og
> jeg downloader bare filen istedet.

Så kan du bare åbne udvidelsesvinduet og trække den downloadede fil
derind. Vær opmærksom på, at du skal genstarte Firefox nogle gange
(mindst to) efter installationen, før Flashblock virker.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 19:07

On Tue, 11 Jan 2005 12:25:35 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

> derind. Vær opmærksom på, at du skal genstarte Firefox nogle gange
> (mindst to) efter installationen, før Flashblock virker.

Det lyder mærkeligt. Det har jeg ikke skullet på min Firefox ?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-01-05 12:52

On Mon, 10 Jan 2005 23:50:44 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Den er for øvrigt lige blevet oversat til dansk, men det varer nok lidt,
>før den danske udgave bliver lagt på hjemmesiden.

Nu er jeg lige lidt nysgerrig: Hvad dækker en dansk udgave over?
Flash-objekterne erstattes jo blot af et overlay med
Flash/Director-ikoner, som bliver til Play-ikoner..

--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-05 13:14

Den 11-01-05 12.51 skrev Peter Brodersen følgende:
> On Mon, 10 Jan 2005 23:50:44 +0100, Kim Ludvigsen

> Nu er jeg lige lidt nysgerrig: Hvad dækker en dansk udgave over?
> Flash-objekterne erstattes jo blot af et overlay med
> Flash/Director-ikoner, som bliver til Play-ikoner..

Når du højreklikker på et Flash-objekt er teksten på dansk og ligeså,
når du skal tilføje eller fjerne et site i hvidlisten. Ikke ligefrem den
største oversætteropgave, men sikkert meget rart for danskere, som ikke
er så fortrolige med engelsk.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-01-05 13:27

On Tue, 11 Jan 2005 13:13:54 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Når du højreklikker på et Flash-objekt er teksten på dansk og ligeså,
>når du skal tilføje eller fjerne et site i hvidlisten.

Ah! Jeg trænger da vist så til at opgradere min Flashblock. Hvidlister
har jeg længe ønsket, men troede ikke, der var muligt, sådan som
Flashblock oprindeligt var implementeret. Men som "rigtigt" plugin
behøver det selvfølgelig ikke at være noget problem.

Jeg kører med 1.0RC3, men der nævnes ikke at der er nogen upgrade
tilgængelig, når jeg forsøger at opgradere :-/

--
- Peter Brodersen