Godt og ondt på Nokia 6230
Fra : mess

Dato : 10-01-05 22:38

Hej NG
Jeg tænker på at købe en Nokia 6230
så vil jeg godt høre om der er nogle der har gode eller dårlig erfaring med
den.

MVH Martin

Fra : phk

Dato : 11-01-05 09:38

"mess" <messxxx@city.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Jeg tænker på at købe en Nokia 6230
> så vil jeg godt høre om der er nogle der har gode eller dårlig erfaring
> med
> den.

Jeg har lige mistet min - og købte en magen til fordi den har de specs jeg
har brug for. Telefonen er fin fin :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 17:23

On Mon, 10 Jan 2005 22:38:25 +0100, mess wrote:

> Jeg tænker på at købe en Nokia 6230 så vil jeg godt høre om der er
> nogle der har gode eller dårlig erfaring med den.

Kan være behæftet med software fejl synes at være rygtet rundt omkring.

Ved ikke om det er værre med den end som så mange andre Nokias. Selv har
jeg ikke problemer med min Nokia hvor andre har.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Anders

Dato : 11-01-05 17:35

Fin telefon, dog er kameraet ikke specielt godt sammenlignet med SE eks.
K700i.

Har selv haft en tidligere, men gik over til SE i stedet for.

Der er et par steder hvor Nokia generelt er lidt bagud i forhold til SE. det
er bl.a. på lyden, kamera'er (opløsning)
og strømforbruget.

Mvh
Anders

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2005.01.11.16.23.14.149888@for.contactinfo...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 18:55

On Tue, 11 Jan 2005 17:35:27 +0100, Anders wrote:

> Fin telefon, dog er kameraet ikke specielt godt sammenlignet med SE eks.
> K700i.

Min eller hvad? Har da ikke skrevet hvad det er for en

PS: Kan du ikke lokkes til at finpudse din citatteknik kraftigt? På
forhånd tak

Fra : Anders

Dato : 11-01-05 19:01

Ved ikke lige hvad du har gang i. Men hvis jeg var dig, så ville jeg nok
købe en K700i i stedet for 6230'eren.
Den er er klart bedre (K700i'eren).

meddelelse news:pan.2005.01.11.17.54.59.407980@for.contactinfo...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 19:05

On Tue, 11 Jan 2005 19:01:27 +0100, Anders wrote:

> Ved ikke lige hvad du har gang i.

Jeg ved heller ikke hvad du har gang i.

Læste du denne linie:

"PS: Kan du ikke lokkes til at finpudse din citatteknik kraftigt? På
forhånd tak "

Jeg mener altså: Kan du lokkes til at klippe overflødig tekst væk, samt
placere svar nedenunder det afsnit du citere samt citere den rette person.

Det korte af det lange: Præcis som vi andre gør

> Men hvis jeg var dig, så ville jeg nok
> købe en K700i i stedet for 6230'eren.

Nej tak har ikke brug for ny mobil.

> Den er er klart bedre (K700i'eren).

Enig.

Fra : Anders

Dato : 11-01-05 20:28

Hvordan jeg svarer på indlæg er vel ikke dit problem ?.

meddelelse news:pan.2005.01.11.18.05.13.969531@for.contactinfo...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-05 21:34

On Tue, 11 Jan 2005 20:28:16 +0100, Anders wrote:

> Hvordan jeg svarer på indlæg er vel ikke dit problem ?.

Det er mit problem samt alle andres og i allerhøjeste grad dit eget da du
quotefucker maximalt.

Du har hermed bevist, at du er en ignorant af største rank da du vælger
ikke, at følge mit velmenende råd.

FUT: dk.admin.netikette

*plonk*

Fra : Hauge

Dato : 11-01-05 23:31

Hejsa

"Anders" <2662070m001@stofanet.dk> wrote in message
> Hvordan jeg svarer på indlæg er vel ikke dit problem ?.

Men du skal overholde de skrevne regler her på usenet, hvilket er beskevet
på følgende link:

Derudover, så er http://usenet.dk en god ven at have.

FUT: dk.admin.netikette hvilket betyder at aventuelle svar til dette indlæg,
havner der.

Mvh Hauge

Fra : Rander

Dato : 12-01-05 04:03

Tue, 11 Jan 2005 17:35:27 +0100 brugte Anders 31 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Fin telefon, dog er kameraet ikke specielt godt sammenlignet med SE eks.
>K700i.

Heh - det siger jo en del, eftersom kameraet på K700i er noget af det mest
elendige - men hvad kan man også forvente af en telefon?

>Der er et par steder hvor Nokia generelt er lidt bagud i forhold til SE. det
>er bl.a. på lyden, kamera'er (opløsning) og strømforbruget.

Strømforbruget? Hvis du med "bagud" mener "kan ikke lave en telefon der
æder strøm hurtigt", så ja. Min 6610'er holdt da fint strøm i 7-8 dage pr.
opladning - min K700 kan simpelthen ikke presses over fire dage...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Bibelen indeholder mange ting, der er relevante i dag, f.eks. at det
tog Noah fyrre dage at finde et sted at parkere. (Laurence J. Peter)

Fra : Anders

Dato : 12-01-05 10:11

Så må det være din K700 der er noget galt med, for min kan sagtens holde
strøm i over 10 dage (normalt forbrug).

Det kan du få løst ved at opdatere softwaren i fonen.

Du har nok misforstået det med kamera delen. Det skulle forståes lige
modsat, altså at Nokia's kamera telefoner er ringere i kvalitet end SE.
Er der f.eks. megapixel kamera i en 6230 ?. Det er der faktisk i en SE K700i
(ca. 1.1 mp).

Mvh
Anders

Fra : Rander

Dato : 12-01-05 12:45

Wed, 12 Jan 2005 10:10:39 +0100 brugte Anders 41 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Så må det være din K700 der er noget galt med, for min kan sagtens holde
>strøm i over 10 dage (normalt forbrug).
>Det kan du få løst ved at opdatere softwaren i fonen.

Right - jeg har faktisk prøvet at opdatere den med SE's update-service, men
den siger at min udbyder modsætter sig brug af tjenesten - sikkert fordi
man helst ikke må slippe af med alt det skrammel Orange har lagt ind i
firmwaren...

> [...]
>Er der f.eks. megapixel kamera i en 6230 ?. Det er der faktisk i en SE K700i

Nej, jeg havde ikke misforstået den - jeg synes virkelig at kameraet i K700
er dybt elendigt! Jeg kan så ikke sammenligne det med 6230, da jeg aldrig
har prøvet at tage billeder med sådan en...

Og så burde du nok lige lære at quote ordentligt - det er jo ikke Jeopardy,
det her...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Det er som regel stadig manden, den hænger på. (DR TV)

Fra : Anders

Dato : 12-01-05 13:59

Jeg kan sige dig at kameraet i en K700i er klart bedre.

Har haft begge telefoner (har pt. en K700i) og den tager meget bedre
billeder end Nokia'en.

Fra : Anders

Dato : 12-01-05 14:19

Har lige været forbi www.mobilvalg.dk og sammenlignet telefonerne, og de
står til at have samme opløsning, og det har du sådan set ret i.

Men K700i'eren kan faktisk mere, hvis man indstiller kameraet rigtgt på
K700i'eren (udvidet), så kommer
man op i 990x1280 pixels i opløsningen, og så er du over 1 mega pixel. Der
er bare ikke ret mange der ved det.

Mvh
Anders

Fra : Zulu

Dato : 12-01-05 19:19

> [...]
> K700i'eren (udvidet), så kommer
> man op i 990x1280 pixels i opløsningen, og så er du over 1 mega pixel. Der

Det hedder interpolering. Det samme kan du gøre på din PC bagefter med et
billedbehandlingsprogram.
Kvaliteten bliver ikke bedre af det - oftere tvært imod.

Zulu

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 12-01-05 20:31

> Så må det være din K700 der er noget galt med, for min kan sagtens holde
> strøm i over 10 dage (normalt forbrug).

Min tidligere K700i kunne maksimalt holde strøm i tre døgn. Ubrugeligt!

> Det kan du få løst ved at opdatere softwaren i fonen.

Det gjorde jeg nu ikke.

> Er der f.eks. megapixel kamera i en 6230 ?. Det er der faktisk i en SE
> K700i (ca. 1.1 mp).

Nej! Begge telefoner har VGA kameraer (640x480). At K700i laver
interpolering er ikke ensbetydende med, at kameraet er "ægte" 1 mp (hvilket
bla Nokia 7650 er).

mess > Jeg gik fra 6230 til K700i og er nu tilbage ved 6230.

\Mandal

Fra : Hornbech

Dato : 13-01-05 11:51

En ting som i alle mangler at nævne det er hukommelse, jeg har f.eks sat et
512 mb mmc kort i min Nokia 6230. der er nokiaen foran K700i'en
Men skal du brugen den til at f.eks. arbejde sammen med din pc via bluetooth
f.eks. via mobilen se hvad du har liggende på pc'en eller fjernstyring af
pc'en, her er Sony Ericsson langt foran.

Mvh
René

Fra : Rander

Dato : 13-01-05 13:37

Thu, 13 Jan 2005 11:50:38 +0100 brugte Hornbech 35 linier på at fortælle
> [...]

>f.eks. via mobilen se hvad du har liggende på pc'en eller fjernstyring af
>pc'en, her er Sony Ericsson langt foran.

Fjernstyring ja, men hvor mange har lige brug for det? Jeg ville da hellere
have at SE lavede et program til at redigere telefonbogen fra PC'en. Næh,
på PC-softwarefronten er Nokia skam laaaangt foran...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Hvis føreren af den anden vogn var stoppet nogle meter bag sig selv,
ville uheldet aldrig være indtruffet. (Skadesanmeldelse)