Malawi-foder?
Fra : mt

Dato : 10-01-05 17:31

Vi har følgende malawi cichlider i vores tank:
1,1 Pseudotropheus Golden Spec.
1,1 Pseudotropheus Salousi
1,1 Iodotropheus Sprengerae
1,1 Cynotilapia Afra
1,1 Cynotilapia Spec. Mbamba

Hvad er det ultimative foder til disse fisk?
Og endelig forslag til en rigtig hyggemiddag?

På forhånd tak!

Fra : Carsten Jensen

Dato : 10-01-05 18:30

Jeg har også Saulousi og Afra + en del andre Malawie, som får frossen
Artemia, cyklobs, malawiemix(ligner frosne alger), krill,bosmider og
fladefoder. Jeg veksler mellem det hele, med en ugenlig fastedag.
Det er ikke dyrere at have mange slags foder, da det varer længere.

Håber du kan bruge det til noget.

Carsten

Fra : Niels Christian Mohr

Dato : 10-01-05 19:46

Jeg laver en del af mit eget foder til mine malawi. det er også mbuna som
jeres. Opskriften er rimelig simpel:

1 teske spirulina pulver
1 teske vitamin pulver
500 gram ærter
500 gram rejer

ned i en blender og så fryses det i isterningebakker. Der er mange gode
opskrifter rundt om på nettet , men det her virker ihvertfald godt :)

MEd Venlig Hilsen

Niels Christian Mohr

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-01-05 21:30

"Niels Christian Mohr" <ncmohr@FJERNDETTE.privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ned i en blender og så fryses det i isterningebakker. Der er mange gode
> opskrifter rundt om på nettet , men det her virker ihvertfald godt :)

Der mangler da noget til at holde det sammen med!
Det bliver noget smat, så snart det tøt op.
Kom nogle blade husblas i.

Carsten

Fra : Niels Christian Mohr

Dato : 10-01-05 23:23

Heh Yup Carsten den havde jeg lige glemt , der skal selvfølgelig husblas i !
:)
Man kan godt gøre det uden , men er du gal et svineri uden lige :)

Med Venlig Hilsen

Niels Christian Mohr

Fra : Brizz

Dato : 13-01-05 00:27

> 1 teske spirulina pulver
> 1 teske vitamin pulver
> 500 gram ærter
> 500 gram rejer

Hvad er det for noget vitamin pulver?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med xenon

Fra : Niels Christian Mohr

Dato : 13-01-05 09:14

Jeg var nede hos min lokale fiskepusher og der havde han det i pulverform og
i dråbeform, jeg aner ikke hvad det er for det er pakket i en ubetydelig
gennemsigtig plasticpose.

Med Venlig Hilsen

Niels Christian Mohr