OnCabel 's løsninger..
Fra : SilvaxX

Dato : 20-05-01 20:56

Hey.

I webspeed løsningen fra oncabel.dk får man et modem med både usb og rj45
stik. Er det muligt at bruge begge sådan at der er 2 computere der bruger
modemet samtidigt?

Thanks, SilvaxX

Fra : O. Skjold

Dato : 20-05-01 21:33

"SilvaxX" <sexy@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:9e97b0$32k$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> stik. Er det muligt at bruge begge sådan at der er 2 computere der bruger

No, du kan (p.t.) kun bruge en pc, ellers skal du vist ha' en router...
Læs evt mere på http://www.gi.com/sb4100.html

Har du ikke besluttet dig endnu?

(Du må endelig ikke lade dig afskrække af mine tidligere indlæg, det kunne
måske tolkes derhen at jeg ikke er tilfreds med mit WebSpeed og det er
ingenlunde tilfældet. Efter at have tweaket min tcp/ip-protokol lidt har jeg
fået yderligere lidt hastighed således jeg nu downloader typisk med
31 Kb/s med et 256/64 kbit abonnement. Det blir' nok ikke meget bedre.)

--

Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : Peter T.

Dato : 20-05-01 23:30

"O. Skjold" <skjoldNEJ@TAKprivat.dk> wrote in message
> "SilvaxX" <sexy@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> No, du kan (p.t.) kun bruge en pc, ellers skal du vist ha' en router...
> Læs evt mere på http://www.gi.com/sb4100.html

Hmm... ret mig hvis jeg tager fejl, men kan man ikke bruge den første pc,
der er tilsluttet oncabel, som hub med et ekstra netkort?

Mvh. Peter T.

Fra : O. Skjold

Dato : 21-05-01 07:26

"Peter T." <pinoc10@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<klip>
> Hmm... ret mig hvis jeg tager fejl, men kan man ikke bruge den første pc,
> der er tilsluttet oncabel, som hub med et ekstra netkort?

Jo, det kan du godt (det bruger jeg selv) men sådan som jeg har forstået det,
kan du kan ikke slutte flere pc'ere direkte til kabelmodemet fordi du p.t. kun
får en IP-adr. hos OnCable, hvis du vil tilslutte flere pc'er direkte, evt. via en
hub, kræves det at hver pc får sig egen offentlige IP-adr. (Ellers skal man
hver gang igennem en registreringsprocedure fordi hardwaren tilknyttes en
ny MAC-adr. på det pågældende netkort - dette er vist ubrugeligt i praksis.)

Bemærk dog at jeg ikke hverken er supporter eller wannabe - kun alm.
bruger, OnCable's folk ved sikkert meget mere om det

--

Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : SilvaxX

Dato : 21-05-01 07:12

Har lige læst inde på sidens FAQ og der står at man kan bruge BÅDE usb og
rj45 stikket. Dvs at 2 pc'ere kan tilsluttes samtidigt.

Hvor har du hentet de progs. du har brugt til at tweake med?

Og jo jeg har bestemt mig, og jeg har bestilt, jeg har bare ikke fået det
endnu

But thanx, SilvaxX

Fra : O. Skjold

Dato : 21-05-01 07:43

"SilvaxX" <sexy@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:9eabdk$1dip$1@news.cybercity.dk...

<klip>
> Har lige læst inde på sidens FAQ og der står at man kan bruge BÅDE usb og
> rj45 stikket. Dvs at 2 pc'ere kan tilsluttes samtidigt.

Hmm, på den vejledning fra Motorola jeg har fået med, står der: "rj45 OR usb".
Men, måske, jeg har ikke afprøvet det der er så lige problemet med IP-
adressen som jeg har nævnt et andet sted i denne tråd...

> Hvor har du hentet de progs. du har brugt til at tweake med?

Jeg har manuelt pillet ved bl.a. "MaxMTU" og "DefaultRcvWindow".

Du kan se en vejledning på http://www.speedguide.net/ - se under "Cable
Modems/DSL".

--

Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : Lars B Jensen

Dato : 21-05-01 08:44

> [...]
>
> Hvor har du hentet de progs. du har brugt til at tweake med?
>
> Og jo jeg har bestemt mig, og jeg har bestilt, jeg har bare ikke fået det

Nu er jeg godt nok ikke bekendt lige med OnCable´s løsning, men modemet er
det samme som vi benytter (StofaNet) og du kan IKKE benytte både USB og RJ45
på samme tid !!

Det må absolut bero på en fejloversættelse at man på OnCables hjemmeside
skriver "BÅDE", det skulle nok have været ENTEN/ELLER

Lars B
------
Som trods sit ansættelsesforhold udtaler sig på egne vejne.

Fra : Lars B Jensen

Dato : 21-05-01 08:50

> [...]
>
> Hvor har du hentet de progs. du har brugt til at tweake med?
>
> Og jo jeg har bestemt mig, og jeg har bestilt, jeg har bare ikke fået det

Hej igen...

Jeg er lige blevet enig med mig selv og mine kolleger at jeg hellere lige må
rette mit svar!!!

Det _kan_ godt lade sig gøre at benytte både USB og RJ45 på en og samme tid.

Men som O. Skjold skriver, vil OnCable sikkert have lavet en Max cpe på 1
(en ip-adresse) på selve modemet, og det skal låses op fra deres side, før
du kan anvende mere end en ip-adresse.

Modemet kan have 1 tilsluttet via USB og 31 via. RJ45-porten.

Såååeee.... så lærte jeg også noget :)

Lars B
------
Som trods sit ansættelsesforhold udtaler sig på egne vejne.