Støt Asier
Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-05 08:42

Seneste dolkestødslegende, der har fået mit konspirations-pis i kog, er, at
alle supermarkedernes agurkesalat er blevet _slap&udkogt_ end før, efter man
har opfundet
dyrere, sprøde, syrede, savtakkede forårsagurkesalat-skiver på glas.(Hvor
fås de?)

Hvorfor hedder det "asier"? - Europa var en græsk halvgudinde, men Asien er
vel græsk for hav-Tyrkiet (?)m
men det kan da ikke være det engelske "ass" der er rod til de blege,
strimlede, sukrede agurkers navn. Mon ikke de taber markedsandele til
drueagurker? De overkogte rødbeder og rødkål er da tarvelig madsminke - der
var BID OG SMAG i min barndom - alt var mere syred og sprødt
Syltede græskar skal have meget ingefær tilsat for ikke snart at være en
uddød dyreart.

Nogen bud på, hvordan man flår en tomat?

Strafliderlige Pollitikens fyldte i lørdags en halv , farvet helside med
teksten "STØT ASIEN - ELLER VI SMADRER DIG".

Fra : Gert Krabsen

Dato : 10-01-05 08:51

Mon, 10 Jan 2005 08:41:54 +0100, Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:

> [...]
> drueagurker? De overkogte rødbeder og rødkål er da tarvelig madsminke -
> der var BID OG SMAG i min barndom - alt var mere syred og sprødt

En eller anden skrev for to dage siden; citat :

"Drop humor i denne ng - her er det facts der er hovedsigte"

Det gælder tydeligvis ikke alle..

/Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Gert Krabsen

Dato : 10-01-05 08:59

Mon, 10 Jan 2005 08:51:09 +0100, Gert Krabsen
<news@fjernkrabsenfjernes.dk> skrev:

> En eller anden skrev for to dage siden; citat :
>
> "Drop humor i denne ng - her er det facts der er hovedsigte"
>
> Det gælder tydeligvis ikke alle..
>

> /Krabsen

Man kan også¨gøre skarn uret - dette svar blev på grund af stormskadede
fingre klippet ind i en forkert tråd..

undskyld...

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-05 03:21

"Gert Krabsen" <news@fjernkrabsenfjernes.dk> wrote in message
newsskdm3zn60p03yo@news.sunsite.auc.dk...

> Man kan også¨gøre skarn uret - dette svar blev på grund af stormskadede
> fingre klippet ind i en forkert tråd..

Indianerne lærte os at "stikke en finger i jorden" og "stikke en finger i
vinden" føle hvor den kommer fra.

Var det det sidste, du overdrev under orkanen, eller blæste et tag af, og
ramte fingrene

Fra : Torben Frandsen

Dato : 10-01-05 14:59

Bo Warming wrote:

> dyrere, sprøde, syrede, savtakkede forårsagurkesalat-skiver på
> glas.(Hvor fås de?)

De smager også bedre hvis du spørger mig. Du kan købe dem i Føtex på
Storegade i Esbjerg. Men sikkert også andre steder.

> Hvorfor hedder det "asier"?

Fra NDO "fra anglo-indisk /ach(i)ar/ om forskellige sursyltede grønsager;
oprind malajisk ord"

NDO giver i øvrigt den for mig overraskende oplysning, at en asie er syltet.
Min mor dyrkede ellers asier i haven, men det har så åbenbart været
asieagurker.

> Nogen bud på, hvordan man flår en tomat?

Kogende vand og en urtekniv. Resten af teknikken kan de sikkert lære dig i
mad+drikke-gruppen.

> "STØT ASIEN - ELLER VI SMADRER DIG".

"Bevar roen - støt melis"

Torben

Fra : Peter Westh

Dato : 10-01-05 19:10

"Torben Frandsen" <frandsen@ret.så.privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
syltet.
> Min mor dyrkede ellers asier i haven, men det har så åbenbart været

Mandam Mangor har utallige opskrifter på "asier", men hun omtaler den
græntsag, hun laver dem af, som "agurker". Hun har også en opskrift på
"lemonaiser", eddikesyltede citroner, og på "græskar som ostindisk
bombas-asia (sic!)". Så jeg tror ordbogen har ret, at bertegnelsen egentlig
går på syltemetoden. Agurke/græskarsorten "asier" har så efterhånden
overtaget navnet, fordi de kun spises syltede.

MVH

Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-05 08:39

"Torben Frandsen" <frandsen@ret.så.privat.tele.dk> wrote in message

> Kogende vand og en urtekniv. Resten af teknikken kan de sikkert lære dig i
> mad+drikke-gruppen.

Sidder der mon en robot med en urtekniv og flår møjsommeligt skindet af hver
flået dåsetomat?

> "Bevar roen - støt melis"

"Her må jeg som liberalist råbe vagt i gevær" -
- " melis er *roe*sukker og det er
anti-AdamSmith at støtte lollandske bønders underskudsgivende pjatlandbrug"
"" Giv rørsukker-ulandene frihandel""

For ikke-offtopicallergikere lidt uddybning

STØT ASIEN: Narkopusher-medierne opgejler danskerne til hovmodig
virkelighedsflugt om at
ulandshjælp flytter en masse.
Vi er 5 millioner
Asien har ca 4 milliarder.
Selv hvis vi gik ned i levestandard til buskmandsniveau, ville vi kun opnå
at ulandsmødre fik lidt flere børn end ellers.

TV viser glade indoneserbørn der løber nødhjælpen jublende imøde.
Anstændig journalistik er om folkeoplysning og ærlighed

USA har forkælet os og hyldet at Best, SS, hjalp 6000 jøder til Sverige så
DK ku få ære for det.
Vi fik 5 gange mere marshallhjælp pr person end de sønderbombede tyskere, og
man har ladet os forgælde os, så Foghs vilje ligger i Bushs lomme
Derfor skal vi bruges som fortrop for godhedsindustri og man lyver at hvis
vi donerer og hykler højlydt nok, så vil alle rige lande give som os og så
er problemet løst.
Der lefles for vor forfængelighed
Men god debat er om at se realiteterne i øjnene - kun privat egoistisk hjælp
som Japans er gavnlig for ulandene på langt sigt, og det er dumt at være
kortsigtet som en junkie.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 11-01-05 14:09

Bo Warming wrote:

[x-posting fjernet]

> Sidder der mon en robot med en urtekniv og flår møjsommeligt skindet
> af hver flået dåsetomat?

Næppe. Jeg vil tro, tomaterne udsættes kortere tid for kogende vand eller
damp, hvorefter skindet rystes af på nogle rug overflader. Dette er dog ikke
en smart måde til hjemmet

Mvh
Kevin Edelvang