FF og MacDonalds
Fra : Brizz

Dato : 09-01-05 19:05

Er der nogen der ved hvorfor at når man skriver S i adressefeltet i FF 1.0
så kommer man til MacD site i US?

Er det en fejl eller en joke?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Martin Poulsen

Dato : 09-01-05 19:21

Brizz wrote:
> Er der nogen der ved hvorfor at når man skriver S i adressefeltet i FF 1.0
> så kommer man til MacD site i US?

http://www.mozilla.org/products/firefox/search.html

"Firefox is integrated with Google's I'm Feeling Lucky Search. Type in
a term like 'Williams Sonoma' or 'Oakland Raiders' in the Location bar
and you will be taken to the official site."

Lav en søgning på "s" på Google og se hvad du får som første resultat.

> Er det en fejl eller en joke?

En "feature".

--
Martin

Fra : Henny

Dato : 09-01-05 19:26

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvorfor at når man skriver S i adressefeltet i FF 1.0
> så kommer man til MacD site i US?
>
> Er det en fejl eller en joke?

Det er nok en feature.

Jeg prøvede lige nogle flere bogstaver:
a: http://www.yourdictionary.com/
b: http://prb.aps.org/
c: http://www.cnet.com/
d: http://www.dlink.com/
e: http://www.eonline.com/
f: http://www.f-secure.com/
g: https://gmail.google.com/
h: http://www.h-net.org/
i: http://www.itools.com/
j: http://www.jenniferlopez.com/

Og så gad jeg i hvert fald ikke mere. Prøv evt. selv med resten af
alfabetet!

Mvh.

Henny

Fra : Mogens Isager

Dato : 09-01-05 20:10

Henny wrote:
> Det er nok en feature.
> Jeg prøvede lige nogle flere bogstaver:
> Og så gad jeg i hvert fald ikke mere. Prøv evt. selv med resten af
> alfabetet!

Der er åbenbart andre der har fået samme ide, se
http://www.gerv.net/writings/who-owns-the-alphabet/

Mvh Mogens

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-01-05 09:07

On Sun, 9 Jan 2005 19:25:30 +0100, "Henny" <henny@nospam.dk> wrote:

>Det er nok en feature.

Langt hen ad vejen skyldes det at Google opdeler ord på bindestreger.
Så en masse referencer til "d-link" giver både hit i "d"-kassen og i
"link"-kassen, selv om hverken bogstavet "d" eller begrebet "link"
(som i betydningen af anker, ikke som i forbindelse) har noget med
firmaet at gøre. Prøv fx at lave en søgning på "link", og de ligger
også øverst her.

I andre tilfælde er der blot et mellemrum, apostrof, og-tegn eller
lignende brudtegn i starten. Det kan altså være en bieffekt, der gør,
at nogen bliver ranked så højt ud fra et enkelt bogstav.

Det forklarer bl.a. D-Link, E Online, F-Secure, J-Lo, K Desktop,
O'Reilly, R Project, AT&T, George W. Bush, X.org (ud fra "Who owns the
alphabet"-listen).

Og sandsynligvis også McDonald's (pga. apostroffen).

De eneste "reelle", hvor et enkelt bogstav henviser til emnets navn,
lader til at være B, E, R og X.

--
- Peter Brodersen