Jeres Underskab ??
Fra : Tidemand

Dato : 09-01-05 17:21

Hej Fisk

Jeg leder efter noget inspiration til underskab/skænk til mit 325L, Det står
på et porsastel og der er sg.... ikke lige min stil.

Hvordan ser jeres unders.... ud ??

send gerne billeder til min mail.

VH / Michael

Fra : Brizz

Dato : 09-01-05 19:29

> Jeg leder efter noget inspiration til underskab/skænk til mit 325L, Det
> står på et porsastel og der er sg.... ikke lige min stil.
>
> Hvordan ser jeres unders.... ud ??

Mit 325 står på 3 rækker af 3 leca blokke så det kommer lidt op i højden.
Ganske rart. Over og under står de på spånplader af hensyn til gulvet og
akvariet. Brug evt MDF plader da de er bedre med vand. Har derefter sat
velcro på den øverste spånplade og hængt et gardin op i den velcro så man
ikke ser leca blokkene og pladerne. Og med velcro kan man nemt fjerne det
helt når man skal til pumpe og hvad der ellers er under tanken.

Der kan ses lidt billeder på min hjemmeside.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Fessor

Dato : 13-01-05 01:46

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg skal til at bygge et selv til min 250, jeg synes de borde der er på
markedet er lidt mangelfulde, de kan ikke justeres i højden, mit gulv er
vind og skævt, kun akvastabils og dem synes jeg er for dyre og så har de
nogle mærkelige priser, man kan ikke købe et bord/kabinet med låger og
skuffer man skal købe låger og skuffer som tilbehør...
Jeg havde forestillet mig at bygge et E og så lægge det ned og montere en
plade ovenpå og en nedenunder, det skal bygges i 21mm MDF.
Til lågerne har jeg tænkt mig at købe et skab i et genbrugs center og så
plyndre det for hængsler da hængsler koster over 50Kr stykket og jeg elsker
at spare penge hvis jeg er heldig finder jeg et hvor lågerne kan bruges som
de er.......
Desværre har jeg set mig nødsaget til at købe akvastabilben til det da jeg
ikke har kunnet finde noget bedre/billigere..
men alt i alt regner jeg med at det vil løbe op i 1000 Kr....
MVH
Claus

Fra : Brizz

Dato : 14-01-05 10:28

> Jeg havde forestillet mig at bygge et E og så lægge det ned og montere en
> plade ovenpå og en nedenunder, det skal bygges i 21mm MDF.

Har du overvejet hvis du bygger det som et E at du så ikke kan føre slanger
og ledninger bagud?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med xenon

Fra : Fessor

Dato : 14-01-05 01:42

> Har du overvejet hvis du bygger det som et E at du så ikke kan føre
> slanger og ledninger bagud?

jeg borer da bare et hul til slanger og ledninger, og saver det ud med
stiksav hvis det skulle blive nødvendigt..
Men tak for opmærksomheden på detaljerne
MVH
Claus

Fra : Brizz

Dato : 15-01-05 13:41

> jeg borer da bare et hul til slanger og ledninger, og saver det ud med
> stiksav hvis det skulle blive nødvendigt..
> Men tak for opmærksomheden på detaljerne

Hvad skal selve konstruktionen være i så?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med Xenon

Fra : Fessor

Dato : 14-01-05 14:15

> Hvad skal selve konstruktionen være i så?

21mm MDF plade

Fra : Brizz

Dato : 15-01-05 15:27

> 21mm MDF plade

Hmm kan det holde?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med Xenon

Fra : Fessor

Dato : 14-01-05 23:01

> Hmm kan det holde?
Jeg har studeret akvastabils borde og de er allerhøjest 16mm, det er så godt
nok spånplader men jeg tror ikke de er stærkere end MDF.

Det samme gør sig gældende ved Aqualine´s borde....

Og de er begge to med masonit baggrund som bare er hæftet på, jeg får jo en
hel bagvæg ekstra til at støtte det hele.....

Jeg har også overvejet at lade sidestykkerne få form som et L så er der lidt
mere plade til at støtte..

Har du dårlige erfaringer med selvbyg ???

Jeg har da også tænkt mig at stable 300-350 kilo mennesker på inden jeg
sætter akvariet op, bare for at være på den sikre side...
MVH
Claus

Fra : Jeepers

Dato : 16-01-05 00:03

"Fessor" <cnielsen@esenetNOSPAM.dk> wrote in message

> Jeg har studeret akvastabils borde og de er allerhøjest 16mm, det er så
godt
> nok spånplader men jeg tror ikke de er stærkere end MDF.

Var det ikke en ide og lave det i HDF som er vandfast, istedet for MDF
så burde bordet også holde selv om der skulle være en silikone fuge
der bliver utæt og du ikke opdager det.

/Jesper

Fra : Fessor

Dato : 15-01-05 00:46

> Var det ikke en ide og lave det i HDF som er vandfast, istedet for MDF
> så burde bordet også holde selv om der skulle være en silikone fuge
> der bliver utæt og du ikke opdager det.
>
> /Jesper
Jeg havde godt nok tænkt mig bare at male det med oliemaling, men jeg vil da
lige undersøge hvad HDF koster inden jeg går igang.....

Tak for tippet og jeg vil da lige sige at det er en fornøjelse at der er så
mange betænksomme og venlige personer, der vil bruge deres tid til at
hjælpe....

TAK

MVH
Claus

Fra : Brizz

Dato : 16-01-05 15:08

> [...]
> lidt mere plade til at støtte..
> Har du dårlige erfaringer med selvbyg ???

Nej men har aldrig prøvet på den måde som du vil med et rigtig skab
nedenunder.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med Xenon

Fra : Pernille og Jonas

Dato : 05-02-05 22:43

Hej.
Kan da ikke lade være med og knytte en kommentar til emnet.
Har lige bygget mit bord færdig og det er i alm. lægter og beklædt med finsk
birke finér på 4 mm og så skal jeg lige have bejset det brunt så det passer
til resten af møblerne i stuen og tro mig det holder, har hoppet helt vildt
på det og det rokkede sig ikke en døjt.
Mvh.
Jonas

Fra : J.B.

Dato : 12-02-05 15:46

"Pernille og Jonas" <esbjerg@pc.dk> wrote in message
> [...]
passer
> til resten af møblerne i stuen og tro mig det holder, har hoppet helt

Kan du vise et billede af det?

M.v.h.
J.B.

Fra : claus

Dato : 12-02-05 17:51

> Kan du vise et billede af det?
>
> M.v.h.
> J.B.

Hej JB

Jeg lægger lige et billede af mit nybyggede bord ind i dk. binaer
"Mit akvariebord"
Claus

Fra : J.B.

Dato : 13-02-05 20:05

> Hej JB
>
> Jeg lægger lige et billede af mit nybyggede bord ind i dk. binaer
> "Mit akvariebord"
> Claus

Nice.. det ser sq godt ud!

/ J.B.