Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
SkandiaBanken - fordele/ulemper/erfaring
Fra : Henning Grytter

Dato : 09-01-05 17:04

Er der nogen i denne gruppe der har erfaringer med SkandiaBanken,
og som kan hjælpe mig til at træffe en beslutning om et
alternativ til Nordea?

--
en hilsen fra Henning i Brøndby
http://grytter.net

Fra : anders majland

Dato : 09-01-05 18:08

> Er der nogen i denne gruppe der har erfaringer med SkandiaBanken,
> og som kan hjælpe mig til at træffe en beslutning om et
> alternativ til Nordea?

Prøv dem - der er ikke nogen der siger at du skal flytte det hele på engang
.... Start med en gratis indlånskonto og vend dig til netbanken.

Jeg er godt tilfreds, selvom papirgangen kan være lidt tung med papirer frem
og tilbage (det tager jo lidt tid med postdk). Min søster opgav dem til en
andelsboligforeningslån fordi de var for langsomme ...

/Anders Majland

Fra : Henning Grytter

Dato : 09-01-05 18:42

On Sun, 9 Jan 2005 18:07:54 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Prøv dem - der er ikke nogen der siger at du skal flytte det hele på engang
>... Start med en gratis indlånskonto og vend dig til netbanken.

Det var også noget i den retning jeg havde i tankerne,
nemlig i første omgang at få en fastrentekonto (fx. 6 mdr), nu da jeg
ikke kan få de obligationer jeg plejer at "svælge" i.
Og så se hvordan det går. Et Dankort kan man jo altid få..
Ingen lønkonto i første omgang.

>Jeg er godt tilfreds, selvom papirgangen kan være lidt tung med papirer frem
>og tilbage (det tager jo lidt tid med postdk). Min søster opgav dem til en
>andelsboligforeningslån fordi de var for langsomme ...

Det gør nok ikke så meget for mit vedkommende.
I min alder skal jeg ikke bruge lån mere...

--
en hilsen fra Henning i Brøndby
http://grytter.net/
"Alderdommen er ikke for tøsedrenge." (Kathryn og Ross Petras)

Fra : Jonathan Stein

Dato : 09-01-05 22:03

Henning Grytter wrote:

> Det var også noget i den retning jeg havde i tankerne,
> nemlig i første omgang at få en fastrentekonto (fx. 6 mdr), nu da jeg
> ikke kan få de obligationer jeg plejer at "svælge" i.

Jeg har været meget tilfreds med Skandiabanken, men til opsparing
skal du være opmærksom på, at Sparekassen Vestsalling
(http://www.spks-vestsalling.dk/) har en alm. indlånskonto med 2,25% rente.
Hos Skandiabanken skal du binde pengene i 1 år for at få samme rente...

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : F.B.

Dato : 09-01-05 21:33

Henning Grytter wrote:
> Er der nogen i denne gruppe der har erfaringer med
> SkandiaBanken, og som kan hjælpe mig til at træffe en
> beslutning om et alternativ til Nordea?

Hvis du skal opnå de samme økonomiske vilkår i Nordea i forhold
til Skandiabanken skal du være mere end almindelig velhavende.

Jeg "gik med over" da DIN BANK blev til Skandiabank og har ikke
fortrudt ét sekund!

De fleste transaktioner kan klares via mail og nu også en del
brevveksling via "digital signatur", dvs. at lånetilbud og accept
kan klares over nettet.
--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *getlost*

Fra : Towli

Dato : 10-01-05 22:04

Skandiabanken spiller bare!
Jeg havde åsse Nordea tidligere (gennem 25 år) men deres enorme gebyrer på
dit og dat blev simpelthen for meget for mig.
Skandiabanken er glimrende! -Jeg har uden problemer lånt til en andelsbolig
hos dem.

/T

Fra : Peter

Dato : 25-01-05 22:01

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i

> Skandiabanken er glimrende!

Hvad med deres netbank?

Jeg har ind til nu været vant til SDC-netbanken (som bruges hos
Basisbank, Lån & Spar, Vestsalling og 75 andre sparekasser).
Jeg har nu oprettet en konto hos Skandiabanken for at prøve
dem af, og synes at BEC-netbanken (som bruges hos
Skandiabanken, Amagerbanken, Forstædernes og 75 andre
banker) virker ret gammeldags.

Specielt en ting savner jeg: Muligheden for at eksportere
kontobevægelser som kommasepareret fil til Excel. Det har i
flere år været muligt hos Basisbank/SDC. Men hvordan gør
man i Skandiabanken/BEC? Har jeg overset et menupunkt?

http://www.sdc.dk/sdcu/DA/SDCU/Kunder_intro.asp
http://www.bec.dk/bec/bec.nsf/htmlside?readform&side=Samarbejde/Kunder

> Jeg har uden problemer lånt til en andelsbolig hos dem.

Har også selv kig på deres AndelsPrioritet - det virker
fristende, og jeg kan ikke få øje på noget billigere på
markedet...?

Basisbank er håbløst bagud på det punkt, godt nok har
Basisbank noget de også kalder AndelsPrioritet, men
kontoen kan ikke anvendes til indlån som i Skandiabanken.

Fra : anders majland

Dato : 25-01-05 22:34

> Specielt en ting savner jeg: Muligheden for at eksportere
> kontobevægelser som kommasepareret fil til Excel.

Tjae - du kan ihvertfald få dem i .pdf, men derfra er der jo stadig en omvej
til excel.... Hvis de så bare kunne levere det i xml (der er lidt mere
generelt end excel - og de nyeste excel versioner også kan læse) ville det
da være fint

Fra : Peter

Dato : 25-01-05 23:19

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid>
skrev i news:41f6bbe6$0$48317$14726298@news.sunsite.dk

> Tjae - du kan ihvertfald få dem i .pdf, men derfra er der jo
> stadig en omvej til excel....

Hvis det er pdf-filerne i e-boks, kan jeg desværre ikke
helt se fidusen. Hvis man kopierer teksten fra pdf-filen,
er resultatet hverken en tab/semikolon-adskilt tekst eller
en tekst i fast bredde. Dermed kan man ikke uden videre
importere det i Excel med et brugbart resultat.

> Hvis de så bare kunne levere det i xml (der er lidt mere
> generelt end excel - og de nyeste excel versioner også
> kan læse) ville det da være fint

Et hvilket som helst format, som Excel kan læse, evt. via
lidt makro/VisualBasic-skriveri, ville være fint. Hvorfor er
Skandiabanken/BEC's netbank så langt bagud?

Den primitive netbank er næsten det eneste, der afholder
mig fra for alvor at kaste mig i armene på Skandiabanken -
selv det tudegrimme (Visa)Dankort kan jeg leve med. (Ja,
lidt irrationel har man vel lov at være)

Fra : Henning Grytter

Dato : 10-01-05 22:25

On Sun, 9 Jan 2005 21:33:21 +0100, "F.B."
<zillyink@getlosthotmail.com> wrote:

>Hvis du skal opnå de samme økonomiske vilkår i Nordea i forhold
>til Skandiabanken skal du være mere end almindelig velhavende.

Jeg er hverken velhavende eller almindelig velhavende

Fra : F.B.

Dato : 10-01-05 22:51

Henning Grytter wrote:

> Jeg er hverken velhavende eller almindelig velhavende

Så snup du en skandiabank....
--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *getlost*

Fra : Henning Grytter

Dato : 11-01-05 22:53

On Mon, 10 Jan 2005 22:51:04 +0100, "F.B."
<zillyink@getlosthotmail.com> wrote:

>Så snup du en skandiabank....

Er så småt igang...
Når jeg har hængt ved Nordea er det ren nostalgi.
Har været med siden de hed Andelsbanken, og det er
jo nogle dage siden...

Fra : Towli

Dato : 13-01-05 07:49

> Er så småt igang...
> Når jeg har hængt ved Nordea er det ren nostalgi.
> Har været med siden de hed Andelsbanken, og det er
> jo nogle dage siden...

Hehehe ja det samme her.
Jeg fik min første "juniorkonto" hos dem i 76 da de hed "SDS" - (det var
SDS, Andelsbanken og en til der fusionerede til Unibank) men det sked Nordea
på. Sålænge jeg ikke skyldte dem 1/4 mil eller hvad det er, var jeg ikke
fordelskunde og skulle behandles elendigt.

/T

Fra : Henning Grytter

Dato : 13-01-05 16:24

On Thu, 13 Jan 2005 07:48:45 +0100, "Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote:

> [...]
>på. Sålænge jeg ikke skyldte dem 1/4 mil eller hvad det er, var jeg ikke
>fordelskunde og skulle behandles elendigt.

Da man ikke skal lægge alle æg i den samme kurv havde jeg også
et alternativ til Andelsbanken, nemlig SDS.

Da de fusionerede tog jeg så igen en alternativ bank.

Nordea har behandlet mig pænt, men de er blevet "for store" og
"for frække" med gebyrer (det er d jo ikke alene om)..

Fra : Michael Ravn

Dato : 11-01-05 19:18

On Sun, 09 Jan 2005 17:04:29 +0100, Henning Grytter
<FJERNESuregerlig@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen i denne gruppe der har erfaringer med SkandiaBanken,
>og som kan hjælpe mig til at træffe en beslutning om et
>alternativ til Nordea?
>
>--
For mig fungerer Skandiabanken glimrende. Man skal bare passe på med
overtræk på kontoen. Jeg har hørt de har et stort gebyr, hvis man
kommer til at overtrække kontoen. Ligegyldigt hvor lille et overtræk,
det er.
Bortset fra det, er det lidt irriterende, at de ikke formidler
realkreditlån.
Ellers har jeg kun positivt at sige.
Michael Ravn

Fra : anders majland

Dato : 11-01-05 19:16

> [...]
> overtræk på kontoen. Jeg har hørt de har et stort gebyr, hvis man
> kommer til at overtrække kontoen. Ligegyldigt hvor lille et overtræk,

Jeg har 3 konti hos dem, og har også været ude for at en konto uden kredit
var under 0 i et par dage (min egen fejl) - det kom der ikke gebyr på. Måske
fordi mit samlede engagement da var positivt. Men man må ikke lave overtræk

> Bortset fra det, er det lidt irriterende, at de ikke formidler
> realkreditlån.

De har så deres boligkredit.

Btw så er de ikke længere end dansk bank - nu er det en filial af en
svensk...

/A

Fra : Nosuchperson

Dato : 17-01-05 19:48

Det er en af de eneste banker som giver underskud.
Behøves der andre argumenter for at blive kunde der?

Bendt
Odense

meddelelse news:41e4180a$0$80183$14726298@news.sunsite.dk...