Telefon & Telslynge ... HJÆLP !!!
Fra : Ohm & Volt

Dato : 09-01-05 16:28

Hej Nyhedsgruppe ....

Min aldrende mor på 81 har problemer med at høre hvad der
bliver sagt i deres normale Telefon ...jeg har tænkt på og set at
der findes telefoner med indbygget Teleslynge ....

Er der nogen her i gruppen som har erfaring med disse - jeg havde
nær sagt prisen spiller ikke den store rolle blot det virker ...

Hun bruger nyere høreapparater af dem som er placeret i øret
og ikke dem der sidder bag øret med en snegl ind i samme ...

Godt råd ønskes da hun lider meget over ikke at kunne føre en
blot almindelig samtale ...

Med venlig hilsen
Keld Gydum
Frederikshavn

Fra : cr

Dato : 09-01-05 21:31

Ohm & Volt wrote:
> [...]
> og ikke dem der sidder bag øret med en snegl ind i samme ...
>
> Godt råd ønskes da hun lider meget over ikke at kunne føre en

Kontakt hjælpemiddelcentralen i det amt hun bor i.

0cr

Fra : Ohm & Volt

Dato : 10-01-05 07:29

cr skriver kort:

> Kontakt hjælpemiddelcentralen i det amt hun bor i.

Det var nu ikke lige det svar jeg havde brug for
men et forslag til Telefon som har speciel
forstærkning eller teleslynge indbygget .... med
deraf efterfølgende virkning og hvilke erfaringer
der evt. var her om samme .... !

Men TAK for dit forslag ....

Med venlig hilsen
K.G.

Fra : Per F Andersen

Dato : 10-01-05 10:06

Ohm & Volt wrote:
> [...]
> men et forslag til Telefon som har speciel
> forstærkning eller teleslynge indbygget .... med
> deraf efterfølgende virkning og hvilke erfaringer

Jeg er i nogenlunde samme situation som din mor.

Jeg har lige fået en HACtel 2000 fra hjælpemiddelcentralen på Frederiksberg.
Jeg har begrænsede erfaringer med den, menn den giver en høj og klar
forstærkning.
Jeg ved ikke hvad den koster.
Ligesom cr vil jeg foreslå, at du kontakter høremiddelcentralen. Dels burde
de vide hvilke muligheder der er, dels kan din mor (måske) få evt. mulige
tlf. på prøve, og endelig skal de betale, hvis behovet er der.
I øvrigt er det min erfaring, at B&O telefoner har den bedste lyd, men jeg
hører gerne om andre, specielt trådløse!!?

Fandt lige dette via Google:
http://www.hmi-basen.dk/r8x.asp?linktype=iso&linkinfo=2136&include=00000 ,
her fremgår det, at min HACtel koster 1196 + moms

mvh per

Fra : Ohm & Volt

Dato : 10-01-05 11:49

Hej Per ....

Både du og cr skal ha tak for hjælpen
jeg har haft kontakt med Hørecentralen i Århus som også
hjalp min mor med høreapparater for år tilbage
og de skifter hendes telefon uden beregning indenfor
en måned ..... ansøgning bliver sendt med det samme ...

Mange tak for ideer og hjælp ... i øvrigt meget
flot service ved Århus Kommunes afdeling ....

Med venlig hilsen
Keld Gydum
Frederikshavn