eheim 2229 erfaringer
Fra : jan

Dato : 09-01-05 14:36

hej piger og drenge

jeg ville høre om der er nogen der har erfaringer med eheim pro2229 interval
spandfilter

eller har hørt godt som skidt om dette filter, det er til et 325 ltr evt
mbuna.

mvh jan

Fra : Martin Schou

Dato : 09-01-05 16:53

> [...]
> interval
> spandfilter
>
> eller har hørt godt som skidt om dette filter, det er til et 325 ltr evt

Jeg har et 2227 som vist bare er et par liter mindre. Og det kører fint her
så vidt jeg kan vurdere. Jeg bruger det til et 200L og det er faktisk lidt
for voldsomt når den skruer op for hastigheden :)
Det larmer dog nok lidt mere end ikke-interval filtre. I hvert fald lidt
mere end det JBL jeg havde før.
Martin

Fra : jan

Dato : 09-01-05 19:49

"Martin Schou" <dsl157843@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for voldsomt når den skruer op for hastigheden :)
> Det larmer dog nok lidt mere end ikke-interval filtre. I hvert fald lidt

skruer op for hastigheden?

Fra : Martin Schou

Dato : 09-01-05 19:58

> skruer op for hastigheden?

Interval pumpen funger på den måde, at som du kan se på de billeder så har
den en lille ekstra beholder ved siden af selve "grund" filteret. Denne
beholder bliver skiftevis fyldt og tømt for vand.
Når den bliver tømt for vand så bliver der (logisk nok) pumpet en del mere
vand ud i akvariet. Det er det jeg mener med at den "skruer op" for
hastigheden.
Af samme grund så er der altid lidt luft i filteret, og man kan høre at det
drypper lidt inde i den. Ikke meget men nok til at jeg har pakket pumpen ind
i håndklæder da jeg ikke har et skab under mit akvarie, og jeg sidder i min
sofa lige foran akvariet. Det er lidt en hovsa løsning. Vil gætte på at man
ikke hører noget som helst hvis den står i et underskab.
Men jeg er også ekstremt iritabel overfor lyde :)
Martin

Fra : jan

Dato : 09-01-05 20:47

> [...]
man
> ikke hører noget som helst hvis den står i et underskab.
> Men jeg er også ekstremt iritabel overfor lyde :)

mvh jan