Snegle
Fra : Christian Hansen

Dato : 08-01-05 22:42

Hvordan slipper jeg af med snegle i mit akvarium.??

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-01-05 23:06

Christian Hansen (slet O7T9Z) wrote:
> Hvordan slipper jeg af med snegle i mit akvarium.??

Fodrer mindre, så der ikke er for mange madrester, som sneglene kan leve af.

Hvis det er et selskabsakvarie, så kan du sætte et par pragtsmerlinger
derned - så skal de nok få ædt dem i løbet af kort tid.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Thomas

Dato : 09-01-05 00:20

"Christian Hansen (slet O7T9Z)" <cbhansen@O7T9Zsport.dk> skrev i en
meddelelse news:11052207110.876953713968973@dtext.news.tele.dk...
> Hvordan slipper jeg af med snegle i mit akvarium.??

Du kan også gå på snegle jagt..fang alle dem som du ser...man kan købe
snegle fælder har ikke selv set dem skal siges..Ellers en kartoffel skive
som du fjerner inden lyset tændes der på vil sidde mange snegle.
Når du køber nye planter så vask bladene ordenligt der kan godt være snegle
æg på nye planter.

Mvh. Thomas

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 13-01-05 01:27

"Thomas" <tb_aalborg[fjern)@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som du fjerner inden lyset tændes der på vil sidde mange snegle.
> Når du køber nye planter så vask bladene ordenligt der kan godt være

Den der med en kartoffel skive har jeg læst før her i gruppen.... og
afprøvet. Desværre var det en total fiasko
Taler vi rå eller "tilberedt" kold kartoffel?
Æder kuliål også snegle - jeg tror ikke jeg har plads til en eller to
pragtsmerlinge.
MvHans

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-01-05 12:25

PyroStorm_DK wrote:
> Æder kuliål også snegle

Ikke så vidt jeg ved.

> jeg tror ikke jeg har plads til en eller to pragtsmerlinge.
> MvHans

Så kan du evt lede efter netsmerling i stedet - de bliver ikke så store som
pragtsmerlinger - men er ligeså gode til at æde snegle.

Kartoffel-metoden kan du finde udførlig beskrivelse af ved at søge tilbage i
gruppen - evt. vha Google groups....