PHP/SQL newbie, haster, hjælp..!!
Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 12:13

Hejsa

Jeg skal ha' lavet en side fluks, og jeg skal bruge en database på siden,
det skal være muligt via siden at indtaste nogle få oplysninger, som så
gemmes i databasen, og derefter kan vises på siden...

Hvordan gøres det, , hvilken database, det skal være nemt, da jeg aldrig har
roddet med databaser og web på én gang, kan Access gøre det, eller er den
bare for tumpet til det og for langsom, for det ender med at blive en
_meget_ stor database...???

Nogle links...??

Det kan måske være at jeg skal tilføje hvad mit forehavende går ud på, kan
være det giver lidt mere blod på tanden...

I første omgang drejer det sig om Dankort gebyret, men det kommer til at
dreje sig om alle tænkelige gebyrer...

Jeg har købt domænenavn til side, har webhotel i forvejen, hvor jeg kan
koble flere domæner på, så det er ikke noget problem, og jeg har PHP og
MySQL på det også, for jeg har siddet og kigget lidt rundt, og set at det er
den måde det må gøres bedst på muligt på..

Og så er det jeg har brug for hjælp, jeg har _aldrig_ rørt ved SQL, kun
Access, og aldrig prøvet at skulle sætte det sammen med et website...

Findes der programmer der hurtigt kan lave en database som man kan smide på
nettet, som kan rumme en _kæmpe_ liste over butikker som henholdsvis tager,
og ikke tager gebyret på de 50øre, der skal kunne søges i den, så hvis man
skal ud at handle, kan man søge butikken og finde ud af om man skal have
kontanter med, man skal jo kunne liste hvilke butikker der tager, og ikke
tager gebyr...

Der skal være mulighed for at indtaste butikker fra hjemmesiden, man skal
kunne rette i listen, men _kun_ de indtastninger man selv har lavet, hvis
man taster forkert, ellers skal der være en korrektions mulighed inden
dataen endeligt gemmes i databasen, det sidste er sandsynligvis nok det
bedste...

Håber det sætter lidt krudt i jer, siden skal være på benene den dag jeg får
mit domæne, og det er flyttet til mit hotel, så jeg regner med en deadline
der hedder tirsdag...

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : jopa

Dato : 08-01-05 13:54

Blue skriblede bla:
> [...]
> siden, det skal være muligt via siden at indtaste nogle få
> oplysninger, som så gemmes i databasen, og derefter kan vises på

<klip en masse>

Syntes det er forrygende og modigt af dig at gå i gang med så stor en
mundfuld uden egentlig at vide hvorledes du skal gribe det an

http://www.webcafe.dk/artikler/php/
http://php.planetmirror.com/manual/da/preface.php

--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 14:19

Hejsa

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Syntes det er forrygende og modigt af dig at gå i gang med så stor en
> mundfuld uden egentlig at vide hvorledes du skal gribe det an

Ehh, jeg takker, *GG*, men, det er jo det, jeg har jo brug for det, og som
jeg skrev, har jeg godt kendskab med Access, men har en eller anden
fornemmelse af at det ikke er det rette værktøj til opgaven...

Men , må da også tilstå at de små grå er på arbejde, det kræver lige lidt at
sætte sig ind i hvordan det fungerer..

Takker for svar og link

Mvh
Carsten, Østerbro