Spørgsmål til summasummarum
Fra : Thomas

Dato : 08-01-05 01:31

Hej

Skal til at indsende en momsangivelse for første gang. Jeg skal have
moms refunderet. Når jeg sender min angivelse, er det vel en slags
faktura jeg sender. Hvor skal jeg taste den ind i summasummarum?

--
Thomas Jari
http://www.altwebdesign.dk

Fra : Neil Southwood

Dato : 08-01-05 02:05

In news:s7aut0dpergk4l0dkda0pq9d3i7gi3g6uv@4ax.com,
Thomas <jari@it.dk> typed:

> Skal til at indsende en momsangivelse for første gang. Jeg skal have
> moms refunderet. Når jeg sender min angivelse, er det vel en slags
> faktura jeg sender. Hvor skal jeg taste den ind i summasummarum?

Nej, det er ikke en slags faktura, og beløbene posteres på dine konti for
købs- og salgsmoms.

--
Neil Southwood

Fra : Thomas

Dato : 08-01-05 06:39

On Sat, 8 Jan 2005 02:04:44 +0100, "Neil Southwood"
<neil.southwood@fjern.mail.dk> wrote:

>Nej, det er ikke en slags faktura, og beløbene posteres på dine konti for
>købs- og salgsmoms.

Jeps. Det er jeg med på. Det ville bare være rart at have et bilag
liggende i programmet, som fortæller at Der kommer en indbetaling på
et tidspunkt

--
Thomas Jari
http://www.altwebdesign.dk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 08-01-05 15:28

"Thomas" <jari@it.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps. Det er jeg med på. Det ville bare være rart at have et bilag
> liggende i programmet, som fortæller at Der kommer en indbetaling på
> et tidspunkt

Udskriv momsangivelsen fra Summarum, og fra Told&Skat´s hjemmeside når du
har angivet momsen, og indsæt det som bilag i din bilagsmappe

Fra : Thomas

Dato : 08-01-05 16:58

On Sat, 8 Jan 2005 15:27:57 +0100, "Allan Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:

>Udskriv momsangivelsen fra Summarum, og fra Told&Skat´s hjemmeside når du
>har angivet momsen, og indsæt det som bilag i din bilagsmappe

Yes sir...

Det var det jeg ville slippe for.

--
Thomas Jari
http://www.altwebdesign.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 08-01-05 19:31

Thomas wrote:

> Yes sir...
>
> Det var det jeg ville slippe for.

Du kan da ikke slippe for at have en bilagsmappe på nogen som helst måde...

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Thomas

Dato : 08-01-05 22:34

On Sat, 08 Jan 2005 19:31:14 +0100, Martin Jørgensen
<unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

>Du kan da ikke slippe for at have en bilagsmappe på nogen som helst måde...

Der ved jeg.

--
Thomas Jari
http://www.altwebdesign.dk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 09-01-05 14:38

> Det var det jeg ville slippe for.

Så forstår jeg ikke hvad det er du vil.

Fra : Thomas

Dato : 09-01-05 16:35

On Sun, 9 Jan 2005 14:37:44 +0100, "Allan Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:

>Så forstår jeg ikke hvad det er du vil.

Jeg vil gerne have lagt mine bilag ind i et regnskabsprogram, som kan
holde styr på bilag.

--
Thomas Jari
http://www.altwebdesign.dk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 09-01-05 16:48

> Jeg vil gerne have lagt mine bilag ind i et regnskabsprogram, som kan
> holde styr på bilag.

Så gør dog som jeg foreslår dig
Den udskrift du får fra Told&Skats hjemmeside er netop et bilag. Det er
udformet som en "faktura" fra T&S.

Husk i øvrigt stadig at gemme dine bilag i papir-form.

Fra : alexbo

Dato : 09-01-05 17:20

"Thomas" skrev

> Jeg vil gerne have lagt mine bilag ind i et regnskabsprogram, som kan
> holde styr på bilag.

Mener du scanne dem ind, og så skal programmet selv læse dem, og selv
håntere regnskabet.
Det ville være rart, men jeg har ikke set et sådant.

Jeg fakturere ikke det offentlige, men jeg har fået brev om at hvis jeg
gjorde, så skal det være en IT faktura, men hvad der sker med den i den
anden ende ved jeg ikke, det er muligt at den indlæses, bogføres, og i det
hele taget hånteres automatisk.

mvh
Alex Christensen