Problemer med tele2's mail-relay???
Fra : Martin Stender

Dato : 07-01-05 23:03

Hej -

Jeg kører min post selv, og har i dag ikke modtaget noget post
overhovedet ... (plejer at blive spammet en 30-40 gange.)

Tele2 har lukket for port 25, og har "mail-relay.tele2adsl.dk" som
relay. Jeg har en MX-record på DNS'en, som har kørt fint i 1 års tid.

Men nu kommer der intet igennem på port 25 ...

Er det kun mig, som har problemet?

På forhånd tak
Martin

Fra : Morten Guldager

Dato : 08-01-05 11:49

2005-01-07 Martin Stender wrote

> [...]
> relay. Jeg har en MX-record på DNS'en, som har kørt fint i 1 års tid.
>
> Men nu kommer der intet igennem på port 25 ...

Det tror jeg. Jeg har netop testet fra mail-relay maskinen mod dit IP
og der får jeg: Connection refused

I gruppen tele2.adsl.teknik vil du muligvis have bedre chancer for
brugbare svar....

/Morten - Tele2 sysadm

Fra : Martin Stender

Dato : 08-01-05 22:24

Morten Guldager wrote:
> [...]
> og der får jeg: Connection refused
>
> I gruppen tele2.adsl.teknik vil du muligvis have bedre chancer for

Tak - du havde ret!
Postfix lyttede kun på localhost ... ehem ... pinligt.
Kunne ikke engang lave "telnet 192.168.1.2 25" fra samme maskine - så
tror fanden man heller ikke kunne 'udefra'.

Mhv
Martin