Problem med adsl hastighed
Fra : Andersen

Dato : 07-01-05 21:33

Hej Gruppe

Jeg har for ikke så lang tid siden fået en 2048/128 kb linie fra cybercity,
og det er i sig også fint nok, lige indtil jeg lavede en hastighedstest på
den.

Den svinger !!!! og den svinger meget, den svinger så at sige fra 1 Kb/sec
til 440 Kb/sec. Jeg har jo ikke noget imod, at min 2 Mbit ligger på en
download som hedder 440 Kb/sec, men er lidt utilfreds med at den ind imellem
går langt under alm. 56 K modem forbindelse.

Udstyret som linien er sat op med er Cybercitys standard router, ZyXel
Prestige 650R-31, og netværket er sat op med faste ipadresser. Prestige har
10.0.0.1, og min computer kører med 10.0.0.4

Der ud over har jeg selv en Topcom WBR 244 trådløs router, som jeg godt
kunne tænke mig at prøve direkte på splitteren i stedet for Prestigen. Den
har før kørt på en forbindelse hos Tiscali, men det var med splitter og
modem. Kan den i det hele taget køre direkte i CC's splitter. Andet problem
med den er, at det stik som skal til adsl indgangen er et alm. lanstik, og i
prestige'n er det tilsyneladende et alm. tlf-stik. *suk*

Desuden har vi lige købt nyt hus, hvor der er en hulens bunke
telefonledninger trukket direkte fra tdc's stikbox uden for huset og ind
diverse steder. Jeg vil tro, at der er en 4-6 indføringskabler. Der er ikke
nogen telefoner sluttet direkte på disse indføringskabler, men udelukkende
fra splitteren.

Nogen ide'er om hvorfor min forbindelse er så svingende ? altså ud over at
der er så mange indføringskabler ?

Mvh
Dennis

Fra : Jesper H. Larsen

Dato : 07-01-05 21:58

Hej Dennis,

Smid én enkelt computer efter routeren, uden switch eller trådløst -
kun krydset kabel mellem... og test så på f.eks. http://test.info.dk
og selvfølgelig lukker du alt hvad der ellers bruger nettet.

Hvis du stadig har en hastighed under det teoretiske loft, så prøv at
skriv "netstat -a" i en kommandoprompt og se om der er nogle
forbindelser ud/ind af computeren som ser grumme ud - kunne være noget
virus/spyware der voldtog din forbindelse.

Hvis du stikker mig dit brugernavn skal jeg gerne måle igennem på
linien og se hvad den trainer op med - det kan jo godt være der er
noget galt på linien :)

Fra : Andersen

Dato : 07-01-05 22:19

Hej Jesper

Her er resultatet efter en netstat -a

C:\>netstat -a

Aktive forbindelser

Proto Lokal adresse Fjernadresse Status
TCP boxy-barton:epmap boxy-barton:0 LISTENING
TCP boxy-barton:microsoft-ds boxy-barton:0 LISTENING
TCP boxy-barton:netbios-ssn boxy-barton:0 LISTENING
TCP boxy-barton:1422 news.cybercity.dk:nntp ESTABLISHED
TCP boxy-barton:2906 213.202.254.116.unitedcolo.de:http LAST_ACK
TCP boxy-barton:2907 213.202.254.116.unitedcolo.de:http LAST_ACK
TCP boxy-barton:4311 baym-cs382.msgr.hotmail.com:1863 TIME_WAIT
TCP boxy-barton:4314 64.12.24.96:5190 TIME_WAIT
TCP boxy-barton:1032 boxy-barton:0 LISTENING
UDP boxy-barton:microsoft-ds *:*
UDP boxy-barton:isakmp *:*
UDP boxy-barton:1035 *:*
UDP boxy-barton:1036 *:*
UDP boxy-barton:1077 *:*
UDP boxy-barton:1078 *:*
UDP boxy-barton:3344 *:*
UDP boxy-barton:4500 *:*
UDP boxy-barton:ntp *:*
UDP boxy-barton:netbios-ns *:*
UDP boxy-barton:netbios-dgm *:*
UDP boxy-barton:1900 *:*
UDP boxy-barton:ntp *:*
UDP boxy-barton:1033 *:*
UDP boxy-barton:1119 *:*
UDP boxy-barton:1900 *:*

Har forsøgt at køre test før kun med twistet imellem router og computer,
desuden kører jeg flere computere i netværk, men de er alle slukkede mens
jeg laver test fra denne her, så de har jo ingen indflydelse.
Ville gerne have smidt min messanger væk, men det har den jo ikke lyst til
når man kører outlook express.

Mvh
Dennis

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-01-05 13:20

Andersen wrote:
> Ville gerne have smidt min messanger væk, men det har den jo ikke
> lyst til når man kører outlook express.

Skriv:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

i en kommandoprompt - den fjerner messenger.....

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-01-05 13:53

Hej Jan Vestergaard, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Skriv:
>
> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
>
> i en kommandoprompt - den fjerner messenger.....

Alternativt: Hvis man ikke vil fjerne den men blot hindre den i
at køre ved opstart (dvs. den ligger passiv på maskinen og kører
heller ikke i baggrunden), kan man bruge tippet her:
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;302089>

--
Hygge fra Århus - Rudi