Rensning af filtermateriale.
Fra : Ivan S.

Dato : 07-01-05 14:11

Der bliver ved med at komme en slags støv i overfladen. Kan det komme fra
filtermaterialet? Jeg har en Eheim 2028.

Jeg hældte kuglerne i en spand og skyllede dem meget, men vandet blev aldrig
helt klart. Kan det være årsagen? Hvis ikke hvad er så årsagen?

m.v.h.

Ivan

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-01-05 16:43

Ivan S. wrote:
> Der bliver ved med at komme en slags støv i overfladen. Kan det komme fra
> filtermaterialet? Jeg har en Eheim 2028.

Kan du beskrive "støvet" lidt nærmere?

> Jeg hældte kuglerne i en spand og skyllede dem meget, men vandet blev aldrig
> helt klart. Kan det være årsagen? Hvis ikke hvad er så årsagen?

Kuglerne?

--
Steen Suder

Fra : HKN

Dato : 07-01-05 17:40

> Kuglerne?

Ja, det hører nok mere til i en sundhedsfaglig gruppe, det her spørgsmål

Har du været hos lægen??

Mvh
Henrik

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-01-05 19:03

HKN wrote:

> aldrig

> Ja, det hører nok mere til i en sundhedsfaglig gruppe, det her spørgsmål
>

> Har du været hos lægen??

Æhh... hvorfor det? Fejler jeg noget, jeg ikke ved af?

--
Steen Suder

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-01-05 19:18

HKN wrote:

> Ja, det hører nok mere til i en sundhedsfaglig gruppe, det her
> spørgsmål
>
> Har du været hos lægen??

LOL!

Fra : Kasper friis hansen

Dato : 07-01-05 18:07

> Der bliver ved med at komme en slags støv i overfladen. Kan det komme fra
> filtermaterialet? Jeg har en Eheim 2028.

Hmm du har vel udblæsningen fra din pumpe/filter til at blæse op i
overfladen? så der er bevægelse.. så plejer en evt selv at forsvinde..

Fra : Ivan S.

Dato : 07-01-05 19:26

Det er åbenbart noget filtermateriale som følger med Eheims nye
filterpumper. Der er tre lag, nederst nogle korte plasticrør, til at fordele
vandgennemstrømningen, mellemlaget og det øverste lag består af nogle kugler
med en hullet overflade, og ovenpå det hele er der en hvid filtmåtte.

Spørgsmålet er, skal kuglerne skylles indtil vandet er helt rent?

Mit udstrømningsrør vender op mod overfladen og sætter denne i bevægelse,
men der dannes stadig en form for støv partikler.

Jeg har fjernet støvet 3 gange, senest i dag, men det er igen ved at dække
det meste af overfladen.

Fra : Per Kvist

Dato : 09-01-05 20:48

Det er højest sandsynligt fedtstoffer, der ligger i overfladen. Det har jeg
altid døjet med.
Jeg har installeret et filter der suger overfladevand ind, nu er det
fuldstændig forsundet.
Kan kun anbefales