Access vin-database
Fra : tia bjørnholt christ~

Dato : 06-01-05 22:42

Kære alle

Er der nogen som ligger inde med en vin-database som kan håndterer en
vin-kælder og som jeg kan få en kopi af.

vh erik

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 07-01-05 02:26

"tia bjørnholt christiansen" <tia@nypost.dk> skrev ...
> Kære alle
>
> Er der nogen som ligger inde med en vin-database som kan håndterer en
> vin-kælder og som jeg kan få en kopi af.

Er der nogen der ligger inde med en vinkælder som jeg kan få en kopi af?
Vagn Kofoed

Fra : Jørn H.

Dato : 07-01-05 23:20

Kære Vagn, hvorfor bruger du dog din kostbare tid til at "hjælpe" andre her
i gruppen, som gerne vil arbejde med Access?!?!
VH Jørn H.

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 11-01-05 12:03

"Jørn H." <jhnospam@soh.dk> skrev i en meddelelse
> Kære Vagn, hvorfor bruger du dog din kostbare tid til at "hjælpe" andre
> her i gruppen, som gerne vil arbejde med Access?!?!
> VH Jørn H.

OK. Undskyld, jeg kunne bare ikke lade være.

Men jeg kan da godt komme med et bud. Jeg ville finde de guider der kan lave
en hel database for en. Når man starter Access får man mulighed for at gå
til "Access-databaseguide, sider og projekter". Hvis bassen starter op i et
projekt automatisk kan lukker man det ned og klikker på ikonen for "Ny"
yderst til venstre. På den side man kommer ind på klikker man på fanebladet
"Databaser" og vælger f.eks. "Lagerstyring".

Og så kommer alt det trælse eller morsomme om man vil. Man laver simpelthen
den nye basse om til sine egne behov. Det er lidt omstændeligt, men med lidt
omhu kan det lade sig gøre, og man lærer noget undervejs. Skulle noget gå
galt kan man jo bare starte forfra.

Jeg vil gerne være behjælpelig.

Vagn Kofoed

Fra : Jesper Sommer

Dato : 11-01-05 14:52

> [...]
> omhu kan det lade sig gøre, og man lærer noget undervejs. Skulle noget gå

Det er alt sammen glimrende input - af ren nysgerrighed har jeg lige
selv gået dem igennem, og kan sagtens se din pointe. Der er også ting
som nybegynder kan lære, og som ikke kun er access-specifikt.

Tak for tippet

- Jesper

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 13-01-05 22:51

"Jesper Sommer" <dknewsgroups4js@conceptfactory.dk> skrev...

> [...]
> gået dem igennem, og kan sagtens se din pointe. Der er også ting som
> nybegynder kan lære, og som ikke kun er access-specifikt.

Velbekomme
Det er nemlig helt rigtigt at man får ganske meget forærende. Formularer med
underformularer, kodeeksempler til formularer og rapporter samt global kode,
kode der henter data og behandler dem og kode der checker særlige forhold
omkring inputfelter, og ikke mindst - færdige relationer mellem tabellerne.
Det hele er lavet uden at være prangende og kommenteret på en måde som er
forståelig uden at være fornærmende. Selve ideen med opstartsformular
(switcboard) har jeg brugt i flere projekter.

Men *så* gider jeg heller ikke at rose Access mere.

Vagn Kofoed

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-01-05 23:40

Jørn H. skrev:

> Kære Vagn, hvorfor bruger du dog din kostbare tid til at
> "hjælpe" andre her i gruppen, som gerne vil arbejde med
> Access?!?!

Folk der gerne vil arbejde med Access bør kigge i access-gruppen -
dk.edb.database.ms-access.

Vedr. det oprindelige spørgsmål, så er chancerne for at få hjælp i
en debatgruppe normalt ikke så store hvis man bare beder om en
køreklar fil. Som regel er folk mest indstillet på at give hjælp
til selvhjælp.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 08-01-05 21:41

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> en debatgruppe normalt ikke så store hvis man bare beder om en
> køreklar fil. Som regel er folk mest indstillet på at give hjælp

Det tror jeg at Jens har ret i.

Hvis i vil have noget køreklart er der tonsvis af software på nettet til
vin databaser, og det er ikke det helt vilde det koster.

http://www.cellarwinesoftware.com/         50USD

http://www.primasoft.com/deluxeprg/wiodx.htm      65USD

Taget i betragtning af, hvad i allerede har brugt på vin, hvis i har
brug for en database til at holde styr på det, så er det peanuts.

Der er sikkert mange andre.

mvh

Nikolaj Hansen

Fra : jorren