Auktion - friviligt - ofrene i Asien
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 06-01-05 21:31

Vi har via en online auktion sat web-design til en værdi af 10.000 kr- på
auktion. Det beløb som auktionen opnår går så til ofrene i Asien. Dette er
vi tilfredse med.

Men hvordan med den tid vi bruger på arbejdet, kan man på en måde trække den
ud af firmaet???

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-01-05 22:39

Kenneth Koustrup wrote:

> [...]
> vi tilfredse med.
>
> Men hvordan med den tid vi bruger på arbejdet, kan man på en måde trække den

Egenkapitalen?

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 06-01-05 22:57

Hej Kenneth.

Forstår jeg dig rigtigt, når du siger at du vil sponsorere for 10.000 kr.
web-udvikling - bare du kan få dækning for dine omkostninger ved at trække
noget ud af regnkabet??

Web-udvikling er 100% arbedstid - så hvad er det du vil sponsorere ??

Og nej - jeg tror bestemt ikke der findes muligheder for at trække din
arbejdstid ud.

/Flemming U

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 07-01-05 17:46

Hej Flemming.

Nej du forstod mig ikke helt rigtigt. Vi HAR doneret arbejdes timer for
10.000 kr.

/Kenneth

--

/Kenneth Koustrup

Fra : RoJo

Dato : 07-01-05 08:01

> [...]
> auktion. Det beløb som auktionen opnår går så til ofrene i Asien. Dette er

Hvis i kan trække det fra, så kan I da være rimeligt tilfredse - men det gør
jer da ikke ret humane...

Fra : Simon - [8230]

Dato : 07-01-05 16:40

> Hvis i kan trække det fra, så kan I da være rimeligt tilfredse - men det
gør
> jer da ikke ret humane...

?? du mener altså at man er human, hvis man ikke trækker det fra i skat. Og
modsat uhuman, hvis man trækker det fra?

Under alle omstændigheder doneres pengene til ofrene, som jeg har forstået
det..

Simon

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 07-01-05 17:47

> [...]
> Og modsat uhuman, hvis man trækker det fra?
>
> Under alle omstændigheder doneres pengene til ofrene, som jeg har forstået

Det gør de nemlig

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 07-01-05 17:47

Såfremt at det kunne trækkes fra nogen steder, havde jeg da så sandligt
tænkt mig at gøre det.

Det lader ikke til at det kan dette, og derfor har vi doneret pengene
direkte.

--

/Kenneth Koustrup

Fra : alexbo

Dato : 07-01-05 20:14

"Kenneth Koustrup" skrev

> [...]
> vi tilfredse med.
> Men hvordan med den tid vi bruger på arbejdet, kan man på en måde trække

Det er da den tid I sælger, beløbet indgår som indtægt i firmaet, helt
normalt.
Derefter donerer firmaet beløbet til Asien.
Jeg går ud fra at det er firmaet og ikke de ansatte der står for auktionen.

Man kan forestille sig at de ansatte laver arbejdet, og firmaet sender
checken fra køber direkte til "Asien" uden at indvolvere bogholderiet.
Det er næppe efter reglerne, men jeg tror godt man kunne slippe afsted med
det.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ralph

Dato : 08-01-05 00:29

> [...]
> vi tilfredse med.
>
> Men hvordan med den tid vi bruger på arbejdet, kan man på en måde trække

Hvor mange ejere er I? Jeg er ikke helt sikker på reglerne, men jeg VED at
een ejer må trække op til 5.500,- kr ud som privatforbrug, og så på sin EGEN
selvangivelse trække dette fra som godgørenhed. Det jeg er i tvivl om er om
de 5.500 gælder for alle ejere eller kun samlet?

Har selv gjort det samme (5.500), vi er godt nok tre ejere, men de andre to
syntes ikke de havde råd, så det er kun mig der har udnyttet reglen.

--
venligst
Ralph