DCU-kritik hjælper
Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 06-01-05 18:21

Så er der kommet informationer om DCUs svenske campingpas på DCUs
hjemmeside. Kritik hjælper altså!
Men det er da underligt at der ikke står eet eneste ord om at man kan
bestille de Internationale campingpas? Hvad mon stikker under DEN
manglende information?
Hvordan skal KOMMENDE og NYE medlemmer vide at man kan få tilsendt
dette pas?

DCUs forretningsudvalg skal måske betale FULD pris for Det
Internationale pas og ønsker måske derfor således ikke at så mange får
dette pas? DERFOR måske den manglende information ? eller er det bare
DCUs almene dårlige informationsniveau som gør sig gældende ?

Det kan også undre at det KUN er hylerne i DETTE forum som har fået
det Internationale campingpas! Hvis de altså har fået det?

Det kan også undre at det STADIGVÆK er FORBUDT at debattere campingpas
i DCUs debatforum?
ALLE indlæg om campingpas bliver CENSURERET væk af DCUs CENSURMESTER!
Hvorfor mon det? Hvad ligger der bag denne censur?

Hilsen
verner

Fra : Mariann Nielsen

Dato : 07-01-05 14:26

Hej
Måske er det blot fordi det internationale pas er et pas der er på vej til
at afgå ved døden, og DCU ikke vil bruge penge på at udsende kortet, da det
blå scandinaviske pas alligevel tager over fra næste år.
Faktisk mener jeg det er unødvendigt at udstede mere end et pas og synes det
er mærkeligt at DCU stadig vil have det unødvendige besvær med at skulle
udstede og betale for to pas. Når man nu alligevel i fremtiden kun vil
bibeholde det skandinaviske.
Faktisk synes jeg det er at rutte med foreningens penge.
Jeg begriber ikke at alle gider bruge så meget krudt på en så lille ting som
disse campingpas....

Venlig Hilsen
Mariann

PS. Jeg forstår absolut godt at DCU ikke gider, har tid til, at besvare alle
disse fuldstændig tåbelige spørgsmål eller forespørgsler omhandlende et
snoldet pas til kr. 80,-.

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 07-01-05 16:05

"Mariann Nielsen" <mariannoghans@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> alle
> disse fuldstændig tåbelige spørgsmål eller forespørgsler omhandlende et

Du snakker jo som du har forstand til!

Men nu forholder det sig sådan at det "snoldede" pas rent faktisk i de
forgangne år har indbragt mig et væsentligt rabatbeløb, som jeg ikke havde
fået foruden!

Det er helt OK at DCU vil stoppe med at udstede passet, men så kan de melde
rent ud, INDEN de udsender kontingentopkrævning. Det gjorde de ikke, og de
ved derfor godt at de har skidt i nælderne. Derfor sender de det
internationale pas til alle der selv henvender sig.

Det er muligt DCU ikke har tid at besvare forespørgsler fra deres ejere (os
medlemmer) men så kunne de for pokker bruge deres hjemmeside til at bringe
disse oplysninger på. Og så iøvrigt nedlægge deres email-adresse.

Erik Nielsen, Odense

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 07-01-05 19:31

Hej Erik.

Det med rabatten har været drøftet før - og det er mig aldeles uforståeligt,
at man hævder, at man har fået rabatter, som man ellers ikke ville have
fået.

Mange har meldt, at de får præcis de samme rabatter med CCS-passet - og dem
tilslutter jeg mig.

Så hvor er det at du er sikker på, at have fået rabat, som du ikke ville
have fået med det FIC-passet ??

/Flemming U

Fra : Kim Olsen

Dato : 07-01-05 20:27

> Så hvor er det at du er sikker på, at have fået rabat, som du ikke ville
> have fået med det FIC-passet ??
>
> /Flemming U

Hej Flemming

Jeg vil ikke svare for Erik, men kan da fortælle at vi på halvdelen af de
Tjekkiske pladser får 10-15% rabat med internationalt pas, og ingenting med
vores almindelige rejsepas.
Det blå kort ville de slet ikke have.

Hilsen

Kim Olsen

P.s. jeg har også modtaget det internationale pas, og er således dækket ind
i 2005.
Situationen i 2006 kan jo være en helt anden - også i Tjekkiet

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 08-01-05 22:19

Hej Kim.

Du har selvfølgelig ret i dine oplevelser - men min nabo var i Tjekkiet
sommeren 2004 med sit blå CCS-pas - og det blev ikke engang kommenteret. Det
blev bare brugt - og han fik 10% rabat.

Så der er åbenbart forskellig praksis i Tjekkiet - og et vil jo nok falde i
hak, når vi i 2006 ikke kan vise det gule campingpas frem, for kunder vil de
vel gerne have :)

/Flemming U

Fra : Kim Olsen

Dato : 08-01-05 23:42

> [...]
> hak, når vi i 2006 ikke kan vise det gule campingpas frem, for kunder vil

Hej Flemming

Nej men som jeg også skriver så kan praksis i Tjekkiet jo blive ændret
meget i løbet af 2005, og der er ingen grund til at tage sorgerne på forskud
(Det har vi jo folk ((det hedder det vist også i ental)) til her i gruppen)

Hilsen
Kim

Fra : LS

Dato : 07-01-05 19:55

"Mariann Nielsen" <mariannoghans@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Måske er det blot fordi det internationale pas er et pas der er på vej til
> at afgå ved døden,

Den udmelding forstår jeg ikke. Jeg har intet set der tyder på at det
internationale pas er ved at afgå i døden. Mig bekendt bruges det over hele
verden og jeg tror ikke at FICC er ved at gå over til det scandinaviske pas.
Det er vist nok en and

> PS. Jeg forstår absolut godt at DCU ikke gider, har tid til, at besvare
> alle
> disse fuldstændig tåbelige spørgsmål eller forespørgsler omhandlende et
> snoldet pas til kr. 80,-.

Så synes du måske også det at det vil være i orden hvis din købmand ikke
gider svare på et "tåbeligt" spørgsmål om hvorvidt han har en snoldet pakke
OTA solgryn til 19 kr. Det kom jeg til at spørge om her forleden dag da jeg
ikke kunne finde det men værdien taget i betragtning kan jeg godt se at det
var et ualmindeligt meget fuldstændigt og aldeles tåbeligt spørgsmål.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 07-01-05 20:02

Det er vist ved at være en alm. offentlig hemmelighed, at det gule
internationale campingpas udgår for Danmarks vedkommende fra og med 2006.

Der ventes på en offentlig meddelelse om det, men den siges at være på vej.
Men jungletrommerne har talt deres tydelige sprog - med de rigtige kilder
som baggrund.

Så mens vi ikke kan dokumentere at sådan bliver det, kan vi jo bare vente på
en afgørelse af, hvem der har mest ret.

Jeg holder på den med, at FCI-passet udgår.

/Flemming U

Fra : npw

Dato : 07-01-05 20:28

Så må man bare håbe, at det pas som "overlever" gælder i alle lande - også
visse østlande.
Hilsen Niels W.

Fra : LS

Dato : 07-01-05 21:32

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
> Det er vist ved at være en alm. offentlig hemmelighed, at det gule
> internationale campingpas udgår for Danmarks vedkommende fra og med 2006.

Ja det kan da være at du har ret men jeg har svært ved at tro på at man
fremover vil kræve at alle de turister der kommer sydfra fremover skal løse
et skandinavisk campingpas før de kan campere i dk som det har været
tilfældet i sverige gennem nogle år.
Resultatet af det vil sandsynligvis resultere i en boykot af det
skandinaviske pas i de andre europæiske lande.
Og skulle det være tilfældet bliver det nok i dk som det også har været i
sverige at mange pladser har boykottet kravet om det skandinaviske pas.
Så! nej jeg tror ikke at FICC passet udgår. Det kan godt være at DCU vælger
ikke at sælge passet mere men det er jo blot deres lovlige valg som
forening, men det er jo ikke ensbetydende med at FICC passet udgår hverken i
europa eller som gyldigt camping pas i Danmark

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 21:48

"LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> forening, men det er jo ikke ensbetydende med at FICC passet udgår hverken
> i europa eller som gyldigt camping pas i Danmark
Det kunne jo også være fordi at DCU ikke selv kan udstede det mere, så de er
nødt til at give de 80 kr det koster andetsteds se dette link over dem der
kan udstede det i DK og resten af europa
http://www.campingcardinternational.org/CCI/CCI_Index.htm#denmark
MVH
jens

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 09-01-05 23:08

Jamen sådan er jeg sikker på, at det ikke fungerer.

Én ting er, at FIC-kortet ikke udstedes i Danmark, og at vi måske kun kan
købe CCS-kortet, der vil dække i hele Europa.

Noget ganske andet er, at alle de europæiske turister selvfølgeligt kan
anvendes deres gyldige campingpas i hele Europa, herunder i Danmark. Der er
flere lande, der har egne campinpas, udstedt af deres campingorganisationer,
så det er ikke kun FIC-passet vi godkender i Danmark.

Fra : LS

Dato : 10-01-05 17:33

> [...]
> flere lande, der har egne campinpas, udstedt af deres
> campingorganisationer,
> så det er ikke kun FIC-passet vi godkender i Danmark.

Jamen så må vi jo være enige om at FICC passet så absolut ikke udgår og
derfor må vi jo også kunne blive enige om at det er en rimelig fornuftig
disposition at nogle anskaffer sig et FICC pas såfremt de mener der ligger
en større fordel i det pas.
Og til sidst er vi vel allesammen europæiske turister og det skulle ikke
undre mig om det f.eks. kunne være en fordel at anskaffe sig et pas gennem
en østrisk organisation hvis man hører til dem der camperer meget i Østrig
osv.