"Økologisk" bundmaling
Fra : Erik Vestergaard

Dato : 20-05-01 19:12

Som nybagt bådejer er jeg lidt ked af at skulle til at medvirke til
forureningen af vore farvande, men kræet skal jo have en gang bundmaling af
en eller anden slags.

Findes der en bundmaling der ikke er forurener, elller hvilken kan anbefales
som den mindst forurenende. Det skal selvfølgelig virke rimeligt.

Båden er en 15 fods mototrjolle der går max en 15-20 knob.

Hvad med voks. Forurener det også, og findes der her een der er ok?

Mvh Erik

Fra : Christian Laange

Dato : 20-05-01 20:36

Den største forurening kommer nok fra Motoren - så tage og ro i stedet.

Fra : HENNING RASMUSSEN

Dato : 20-05-01 21:03

> Findes der en bundmaling der ikke er forurener, elller hvilken kan
anbefales
> som den mindst forurenende. Det skal selvfølgelig virke rimeligt.

Velkommen blandt søens folk.

Enkelte falbyder økologisk/uskadelig bundmaling. De er fuldstændig
uskadelige = virkningsløse. Brug bare et af de anerkendte mærker, så får du
noget, der virker og som ikke forurener mere end højst nødvendig. Vær
omhyggelig med påføringen, ingen helligdage. Ellers er der straks nogle af
havets sarteste skabninger, Ruer, der sætter sig der.
Voks bruges kun over vandlinien, så vis ikke du taber dåsen, er der vist
ingen problemer.

Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)