p.piller kvinderne
Fra : Tina

Dato : 06-01-05 15:14

Har lige skiftet til et andet mærke der hedder yasmin, men har læst en del
skrækhistorier om dem, er der nogle herinde der har positiv/negativ erfaring
med dem?

Tina

Fra : Helle Nielsen

Dato : 06-01-05 15:23

"Tina" <tije@tije.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige skiftet til et andet mærke der hedder yasmin, men har læst en del
> skrækhistorier om dem, er der nogle herinde der har positiv/negativ
> erfaring med dem?
>
> Tina

Hejsa.

Jeg har taget Yasmin i 3 år nu og har været rigtig glad for dem. Jeg fik dem
fordi jeg førhen fik Meloden og havde ret kraftige menses smerter. Samtidig
med det havde jeg en meget uren hud. Jeg skiftede så over til Yasmin og har
stort set ingen menses smerter mere og min hud er også blevet meget pænere.

Mvh Helle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-01-05 22:15

Tina wrote:
> Har lige skiftet til et andet mærke der hedder yasmin, men har læst
> en del skrækhistorier om dem, er der nogle herinde der har
> positiv/negativ erfaring med dem?

jeg har brugt yasmin i adskillige år og været glad for det.... men da vi
nærmede os år 6-7 stykker eller sådan, begyndte jeg at blive HAMRENDE
PMS.... så besluttede jeg at prøve uden, det gik heller ikke.... så prøvede
jeg p-ring, det gik fint men var et lille irritationsmoment, mest fordi vi
glemte at sætte den på plads efter sex*G*
så prøvede jeg uden igen, og nu fungerer det fint... har lige nogle få dage
med PMS, men ellers ingen problemer....

jeg kan kun anbefale yasmin, fordi det er en "ægte" lavdosispille... men det
er i min erfaring med yasmin som med alle andre p-piller... på et eller
andet tidspunkt ændrer kroppen kemisk sammensætning, og så virker pillen
pludselig anderledes end før...

--
Knus, Sabina
DK Shadowfax

Fra : P. Frosch

Dato : 17-01-05 14:18

--så prøvede
jeg p-ring, det gik fint men var et lille irritationsmoment, mest
fordi vi
glemte at sætte den på plads efter sex*G*

Ok jeg har hørt om mange p-ting plaster´, stave osv
men hvad er lige en p-ring???????????

Hilsen P. Frosch
Slet stavefejl i mail adr.

Fra : Crazy Camilla

Dato : 17-01-05 15:50

"P. Frosch" <gomez@stavefejlmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fordi vi
> glemte at sætte den på plads efter sex*G*
>
> Ok jeg har hørt om mange p-ting plaster´, stave osv

Hej.

En p-ring er en ring man sætter op i skeden (lidt ligesom med et pessar) og
man sætter den op 1. dag efter menstruationen, og så skal den sidde i 3 uger
inden man tager den ud og smider den væk. Så kommer der så en uge hvor man
har menstruation, og derefter sætter man en ny ring op. I visse andre lande
er standardproceduren at man bare skifter uden at holde pause, og derved får
man ikke menstruation, men denne metode vil den danske sundhedsstyrelse ikke
anbefale.
Det er ikke meningen at ringen skal tages ud eller falde ud, før de 3 uger
er gået.

MVH Camilla.