Gammelsags modem
Fra : Heini Guttesen

Dato : 06-01-05 14:10

I forbindelse med mit arbejde bruger vi nogle modemer til kommunikation
mellem nogle stregkodelæsere og en server.

Mit problem er at det er ved at blive svært at finde modems som virker
sammen med applikationen.

Vi ønsker ikke at udvikle på aplikationen, da den skal udfases over
nogle år.

Jeg har prøvet med forskellige modems, bl.a. v90 og v92 modems, men de
virker ikke ordentligt.
Er der evt. en måde man kan programmere et modem til at køre i
bagudkompatibel mode?

De modems der endnu virker rundt omkring i landet er bl.a Lasat 28.8 (de
små blå) modems, men de er begyndt at stå af, så jeg leder med lys og
lygte efter noget der kan erstatte dem. Er der nogen her der ved hvad
der kunne være et godt bud på et modem der er kompatibelt med lasaten, -
og hvor man kan købe det?

Håber i kan hælpe mig eller evt henvise mig til en mere relevant
newsgroup...

Hilsen Heini Guttesen

Fra : Per J \(4220\)

Dato : 06-01-05 19:12

Heini Guttesen wrote:
> I forbindelse med mit arbejde bruger vi nogle modemer til
> kommunikation mellem nogle stregkodelæsere og en server.

Hvis du har et tcp/ip netværk i nærheden af stregkodelæseerne, kan jeg
anbefale Moxa Nport fra http://www.thiim.com/nport/index.asp.

--
Venlig hilsen

Per

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 06-01-05 21:33

"Heini Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lygte efter noget der kan erstatte dem. Er der nogen her der ved hvad
> der kunne være et godt bud på et modem der er kompatibelt med lasaten, -

Det lyder som om problemet ligger i at V.90 & V.92 forsøger at køre noget
semidigitalt på linjen.

Jeg vil foreslå dig at tvinge de nye modems til at køre efter den gamle
standard. Jeg mener at den hedder V.34. Dette gør du ved at sende dem en
initialiseringsstreng.

Du har brug for at lære lidt om Hayes kommandoer så søg lidt på google og
der burde dukke en masse op.

Eller du kan starte med at kigge her:
http://www.uic.edu/depts/accc/network/dialin/modem_resource.html

Mvh
Claus

Fra : anders majland

Dato : 07-01-05 16:00

> De modems der endnu virker rundt omkring i landet er bl.a Lasat 28.8 (de
> små blå) modems

US Robotics og zyxel har i mit hovede et godt ry for analoge modems. USR
havde engang et "courier v.everything" modem der på den tid altid fik ros.

http://www.usr-emea.com/loc-index.asp?loc=emea &
www.zyxel.dk
kunne være et sted at starte.

Jeg vil forvente at et godt analog modem stadig koster mellem 500 og 1000kr

Jeg har fornyligt taget et zyxel analog modem i brug. Det blev valgt på
leveringstiden, og har fungeret ok til en opkobling til italien. Det har
både usb og rs232

/A

Fra : Jesper

Dato : 20-01-05 00:08

> [...]
> lygte efter noget der kan erstatte dem. Er der nogen her der ved hvad
> der kunne være et godt bud på et modem der er kompatibelt med lasaten, -

Du skal ud i noget med:
AT+MS= <mod> [,[<automode>][,[<min_rate>][,[<max_rate>]]]]

Hvis du er heldig vil modem svare hvad <mod> kan være, med komando:
AT+MS=?

Ellers skal du kigge i dokumentationen.