Forslag til fisk
Fra : Martin Schou

Dato : 06-01-05 13:56

Hejsa
Jeg overvejer om jeg skal have en ny fisk eller to
Har 200L med 3 mellemstore discus. 2 alm sugemaller og 5 små (3-4 cm)
sugemaller der er sådan grå med en sort stribe på langs af kroppen, de
sidder hele tiden på planternes blade. Jeg ved ikke hvad de hedder ;)
Nå men ville godt have et forslag til en fisk eller 2 jeg kunne sætte ned
til dem. Det kunne være fedt hvis der fandtes en fisk som kunne rydde lidt
op efter mine discus. De er mildest talt ikke ret gode til at få det hele
med når man giver dem mad.
Havde overvejet neon men synes ikke jeg vil have en hel stime af dem.
Venligst Martin

Fra : HD

Dato : 06-01-05 15:25

Hej
Det ville være meget bedre hvis dun ikke fodre dine fisk med mere foder end
de spiser på ca 1 minut, husk fisk har det som menesker 90 % dør af fedme,
så overfodring som andre skal ryde op er ikke godt for dit akvarium såvel
som for dine fisk.
Hans D

Fra : Martin Schou

Dato : 06-01-05 15:41

"HD" <hansdanielsson@hansd.dk> wrote in message
> [...]
> så overfodring som andre skal ryde op er ikke godt for dit akvarium såvel

Ja måske har jeg givet dem for meget. Men titi har jeg kun givet dem lidt
flagefoder på en hel dag og de har stort set ikke rørt det. Og så ligger det
bare på bunden.
Men jeg skal nok afmålæe foderet lidt nøjere :)
Martin

Fra : jan

Dato : 06-01-05 15:59

"Martin Schou" <dsl157843@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Martin
>
> hvad med et par blå krebs eller hvad de nu hedder de sku være gode
"skraldemænd" og er da sjove bare du har tætsluttende "låg"

Fra : Martin Schou

Dato : 06-01-05 17:32

> "skraldemænd" og er da sjove bare du har tætsluttende "låg"

Jeg har hørt om Amano rejer men aldrig set dem nogen steder. Er det det
samme ?
Martin

Fra : jan

Dato : 06-01-05 18:04

> Jeg har hørt om Amano rejer men aldrig set dem nogen steder. Er det det
> samme ?
> Martin
>
> det er muligt men er ikke sikker

har du prøvet at søge eller spørge på aquaa.dk

Fra : Mikkel Munk

Dato : 06-01-05 19:15

Amanorejer bruges til alger, så vidt jeg er informeret!

M.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-01-05 11:14

"Mikkel Munk" <nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> Amanorejer bruges til alger, så vidt jeg er informeret!
>
> M.

Amanorejer æder alt hvad de kommer i nærheden af - alger, foderrester, døde
fisk. Sådan er det i naturen, du må nøjes med hvad du kan få

/Ole

Fra : Martin Schou

Dato : 06-01-05 22:27

> har du prøvet at søge eller spørge på aquaa.dk

Den side ser ok ud men jeg kan ikke rigtig finde hvor jeg opretter mig som
bruger hehe
Martin

Fra : jan

Dato : 07-01-05 14:58

> Den side ser ok ud men jeg kan ikke rigtig finde hvor jeg opretter mig som
> bruger hehe
> Martin

det gør man her

Fra : Martin Schou

Dato : 07-01-05 15:53

> det gør man her

Takker. Men får Fatal Error når jeg prøver hehe. Oh well....

Fra : jan

Dato : 07-01-05 20:23

> Takker. Men får Fatal Error når jeg prøver hehe. Oh well....

??????????? ingen anelse men prøv evt igen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-01-05 11:19

> "skraldemænd" og er da sjove bare du har tætsluttende "låg"

Ulempen ved blå krebs er (udover deres tendens til at forlade akvariet) at
de er nogle bøller, der ikke går af vejen for at æde både levende fisk og
planter. Desuden bliver de relativt store, så mange vælger at skaffe sig af
med dem igen efter kort tid.

Kig i stedet for på rejer, evt. dværgkrebs (schufeldtii) eller "rød krebs"
(Procambarus).

Hvor bor du henne i verden Martin ? Er det i nærheden af Viborg har jeg da
et kuld unger af Procambarus gående .

/Ole

Fra : Martin Schou

Dato : 07-01-05 22:00

> [...]
> (Procambarus).
>
> Hvor bor du henne i verden Martin ? Er det i nærheden af Viborg har jeg da

Vil da gerne høre noget mere om sådan nogen størrelser?
Martin

Fra : Mikkel Munk

Dato : 06-01-05 17:55

Hans D: Har du nogen kilde til at bakke den påstand op????

Vh
Mikkel

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 20:00

> Hans D: Har du nogen kilde til at bakke den påstand op????

Har du nogen årsag til at topposte?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med xenon

Fra : Mikkel Munk

Dato : 06-01-05 20:13

Har du ikke andet, at give dig til???

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 20:31

> Har du ikke andet, at give dig til???

jo da men det kunne jo være. Ellers ville jeg blot foreslå dig at poste som
jeg og 99,9% andre i news groups gør. Det gør det nemmere at forstå

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med xenon

Fra : Mikkel Munk

Dato : 06-01-05 20:59

> [...]
som
> jeg og 99,9% andre i news groups gør. Det gør det nemmere at forstå

Er det her bedre? Det er da utroligt, at man ikke har andet at gå op i...

Vh
Mikkel

PS: var du i bare få sekunder i tvivl om, hvad jeg mente, med mit indlæg???

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 21:11

> Er det her bedre? Det er da utroligt, at man ikke har andet at gå op i...

Ja meget bedre.
Det gør det så meget nemmere at se hvad du svarer på. Som alt andet her i
livet er der nogen regler. og dem der er for at hjælpe andre synes jeg godt
man kan gøre sit bedste for at overholde.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med xenon

Fra : jan

Dato : 06-01-05 21:44

HØRT

Fra : Jeepers

Dato : 07-01-05 12:03

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> wrote in message

> [...]
godt
> man kan gøre sit bedste for at overholde.

Regler ???

Fra : Brizz

Dato : 07-01-05 12:08

> Regler ???

www.usenet.dk

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk ¨
....snart med Xenon

Fra : Jeepers

Dato : 07-01-05 15:06

> www.usenet.dk

Sakset fra ovenstående adresse...

Net-etiketten er en "Emma Gad's Takt og Tone for Internet-brugere", og
ikke - som mange fejlagtigt tror - et regelsæt man kan overholde eller ej..
At overtræde den er ikke som at køre 130 på motorvejen, men som at klø sig
bagi lige før man giver hånd. På disse sider kan du læse de uskrevne regler
for god usenet-opførsel.

Læs især...: "og ikke - som mange fejlagtigt tror - et regelsæt man"

Og iøvrigt er alle dine (og mine) indlæg off-topic, så hvis du vil diskutere
yderligere, så dk.snak.off-topic.

/Jesper