Videresalg...
Fra : Møgelmose

Dato : 20-05-01 18:49

Jeg kender en som kom over til mig og spurgte om hvordan man kunne skifte
imei nummer på en telefon
Jeg er næsten helt sikker på at telefonen ikke er helt lovlig...
Jeg sagde til ham at det kunne man gør med det rigtige program og kabel
Han spurgte om jeg kunne skaffe sådan et kabel til ham og jeg sagde at jeg
kunne prøve...
Men hvis nu jeg vælger at sælge et datakabel til ham med viden om at
telefonen ikke er lovlig kan politiet så gøre mig medskyldig eller hvad?
Min samvittighed siger selv nej og jeg regner også med at sige at jeg ikke
kunne skaffe det... Men jeg kunne alligevel godt tænke mig at vide om det er
lovligt hvis jeg gjorde det.
De kammerater der overhørte samtalen (de aner ikke en skid om mobiltelefoner
og datakabler)
Mener at det er ulovligt at sælge det kabel til ham fordi at det er sorte
penge og de kunne ikke fatte at det ikke på nogle måde var ulovligt at købe
en ting og så sælge det videre igen
For så burde den blå avis o.lign. også være ulovligt men de fattede ikke en
brik
Skal jeg lade være med at sælge det til ham (jeg gør det ikke men det kunne
være rart at vide om jeg må gøre det mht. loven)

--
MVH.
Hans-Jacob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-05-01 00:03

Møgelmose skrev:

>Men hvis nu jeg vælger at sælge et datakabel til ham med viden om at
>telefonen ikke er lovlig kan politiet så gøre mig medskyldig eller hvad?

Nu er det formodentlig ikke de store beløb det drejer sig om, men
jeg vil mene at du gør dig medskyldig hvis du hjælper med at
iværksætte en ulovlig handling.

>Skal jeg lade være med at sælge det til ham

Hvis din telefon blev stjålet, og din nabo hjalp med at få den
afsat til en mand i Hongkong, ville du så blive vildt lykkelig?

--
Bertel