danske soldater i england efter krigen
Fra : Conny Nielsen

Dato : 06-01-05 10:50

Min far tog efter kriget värvning i England. Var troligen på regementet Duke
of Wellington. Tjänstgjorde i Indien.
Någon som känner till något/någon som varit med. Dom var flera från samma
trakt som for till England.
Far hette Mogens Arne Knuth Nielsen och kom från Usseröd, Hörsholm. Född 26
april 1926. Dog 25 juni 1999 i Halmstad, Sverige.
hans son.. conny.nielsen@telia.com

Fra : Hugh Watkins

Dato : 07-01-05 08:34

"Conny Nielsen" <conny.nielsen@telia.com> wrote in message
> [...]
> 26
> april 1926. Dog 25 juni 1999 i Halmstad, Sverige.

records are kept by the War Office
and only avilable to close relatives

there may be a Regimantal Association for Duke of Wellington regiment

I am working offline so cannot google just now

ask again in news:soc.genealogy.britain there are some professional experts
in military research who read that group

3 boys from Køge joined the Royal Artillery in 1945

Johannes (Stress) Kristoffersen
* January 9, 1926 Køge Denmark
+ August 2004

he told me it was only way they could get out and explore the world after
being shut in by the German occupation of Denmark

rank Gunner
nicknamed Stoffer
no 1419 5666
served 27 months