Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Rykkergebyr udløst af gebyrtræk
Fra : Nick Sandru

Dato : 20-05-01 19:01

Forleden er jeg kommet i den følgende situation:

Jeg fik trukket et gebyr på min konto i Lån og Spar bank.
Da der ikke var dækning på kontoen for det pågældende gebyr
blev kontoen overtrukket. Så blev der trukket et rykkergebyr
på 150 kr.

Imidlertid viste det sig at det gebyr der havde udløst
hændelsen slet ikke skulle betales, og jeg fik beløbet ført
tilbage på kontoen. Men rykkergebyret blev først ført tilbage
efter jeg havde henvendt mig til banken og efter en ret lang
og til tider lidt ophedet diskussion med den ene af bankens
ansatte. I øvrigt var den pågældende bankfunktionær omtrent
lige så høflig og imødekommende som en vandbøffel der er
blevet forstyrret i sit mudderbad.

Mit spørgsmål er om banken må opkræve et overtræksgebyr når
en konto er overtrukket pga. en opkrævning fra bankens side.

Nick Sandru

Fra : Frithiof Jensen

Dato : 21-05-01 10:28

Nick Sandru wrote:

> Mit spørgsmål er om banken må opkræve et overtræksgebyr når
> en konto er overtrukket pga. en opkrævning fra bankens side.
>
> Nick Sandru

Ja, det må de godt -

"de" kan endda lide at gøre det, det giver dem en vis sadistisk fryd når
en taber overtrækker sin konto og de så kan stampe ham/hende lidt
længere ned i hullet, samtidigt med at de tjener penge og -yderst
vigtigt- "overholder reglerne"

Det er også derfor de hader det, når du kommer tilbage og tvinger dem
til at æde deres krav i sig.

Fra : Martin Elkjær Nielse~

Dato : 23-05-01 08:14

"Nick Sandru" <nsandru@spamfilter.dk> wrote in message

> Mit spørgsmål er om banken må opkræve et overtræksgebyr når
> en konto er overtrukket pga. en opkrævning fra bankens side.

Ja, selvfølgelig !
Bankens gebyrer og betalingsterminer kender du jo i forvejen, og det burde
derfor ikke komme som en overraskelse at de hæver pengene.

Martin