/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Advarsel mod Tele2
Fra : R.V.


Dato : 06-01-05 09:50

Hej

Jeg har været Tele2 kunde i snart 1 år nu. Dette er dog helt slut fra nu af.

Jeg betalte en regning i oktober, jeg betalte den som en +73 istedet for +71
(internetbank), som jeg skulle havde gjort. Mit internetbank viste dog at
den var betalt til Tele2 A/S og min bank kunne verificere dette.

På min næste regning fra Tele2 var der derfor et rykkergebyr på 100 kr. som
jeg selvfølgelig ikke ville betale.
Jeg ringede til deres fakturaservice og fik af vide at jeg selvfølgelig ikke
skulle betale regningen da rykker gebyret var forkert. Jeg skulle derimod
lave et screendump af min betalingsoversigt på internet bank, så de kunne se
den var betalt.

Midt i december fik jeg et brev fra CIS (Tele2's inkasso firma) hvori der
var en regning på 852 kr. (regningens beløb fra oktober + diverse
omkostninger)

Jeg sendte dem et screendump og ringede en uge efter igen. Denne gang fik
jeg af vide at et screendump ikke var nok, men at jeg skulle få min bank til
at faxe det for mig. Dette gjorde jeg så. Efter endnu en uge ringede jeg
igen og fik af vide at faxen ikke var god nok da der manglede en
underskrift.

Jeg valgte så at få banken til at sende dokumentet til mig, så jeg var
sikker på alting var i orden. Da jeg modtog dokumentet, sendte jeg det selv
til Tele2.

Jeg ringede så til dem igår for at høre hvordan det gik med sagen og fik af
vide at de ikke havde noget med det at gøre, da det jo var sendt til CIS, så
jeg måtte snakke med dem. De kunne for øvrigt se ind i Tele2's systemer, så
der burde ikke være problemer.

Jeg ringede til CIS og fik af vide at de også skulle have en
faktura/posteringsoversigt fra min bank, så de kunne se den var betalt.
Desuden kunne de IKKE se ind i Tele2's systemer da de havde deres eget
system.

Jeg ringede til Tele2 igen idag (mit 14. (og sidste)opkald) og fortalte hvad
CIS havde sagt.
Jeg fik af vide at CIS kunne se de samme som Tele2 kunne mht. min sag og at
jeg derfor skulle snakke med dem.

Jeg har mistet tålmodigheden nu. Betaler alt hvad jeg skylder Tele2, også
selvom det ikke er berettiget, og sender herefter en opsigelse af mit
abonnement til dem.

Hvad ville I havde gjort?
Er det sådan kundeservice skal være?
Hvilket selskab skal jeg vælge istedet? (Telefoni og ADSL)

Hilsen
Rune



 
 
Jacob Bunk Nielsen (06-01-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 06-01-05 10:43

"R.V." <runwest@post6.tele.dk> writes:

> Jeg har mistet tålmodigheden nu. Betaler alt hvad jeg skylder Tele2, også
> selvom det ikke er berettiget, og sender herefter en opsigelse af mit
> abonnement til dem.

Stor fejl!
Lad være at betale noget som helst. Sørg i stedet for at al
kommunikation i fremtiden foregår skriftligt. Det duer ikke det der
med at ringe til dem, så kan du ikke dokumentere noget senere.

> Hvad ville I havde gjort?

Jeg gjorde sådan her <http://tele2-inkasso.flof.dk/> - jeg behøver vel
ikke at sige at jeg ikke vil være kunde hos Tele2 igen lige foreløbig.

> Er det sådan kundeservice skal være?

Nej!

> Hvilket selskab skal jeg vælge istedet? (Telefoni og ADSL)

Jeg tror der er uheldige tilfælde hos alle selskaber. Selv er jeg
tilfreds kunde hos Cybercity, men der har sikkert også været uheldige
sager hos dem.

--
Jacob - www.bunk.cc
Would you care to view the ruins of my good intentions?

Per Jessen (06-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Jessen


Dato : 06-01-05 12:33

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> "R.V." <runwest@post6.tele.dk> writes:
>> Hvad ville I havde gjort?
>
> Jeg gjorde sådan her <http://tele2-inkasso.flof.dk/>

Jeg ved af gode grunde ikke hvordan det fungerer i Danmark, men for et par aar
siden var jeg igennem noget tilsvarende med BT Cellnet i England. Det endte
minsandten ogsaa med et stabel breve fra en inkasso-firma, selv efter vi var
flyttet til Schweiz.
Jeg havde ingen intentioner om at betale hvaddetnuendvar, og bad inkasso-firmaet
dokumentere deres paastand. Det *skal* de nemlig kunne hvis man beder om det.
(det maa ogsaa gaelde i DK?)
Da BT Cellnet ikke kunne producere en gyldig regning, var det slutningen paa den
sag.


--
Per Jessen, Zurich
Let your spam stop here -- http://www.spamchek.dk


Mark Lorenzen (06-01-2005)
Kommentar
Fra : Mark Lorenzen


Dato : 06-01-05 20:35

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> "R.V." <runwest@post6.tele.dk> writes:

[snip]

> > Hvilket selskab skal jeg vælge istedet? (Telefoni og ADSL)
>
> Jeg tror der er uheldige tilfælde hos alle selskaber. Selv er jeg
> tilfreds kunde hos Cybercity, men der har sikkert også været uheldige
> sager hos dem.

Ja man kan altid være uheldig. Generelt synes jeg at høre godt om TDC
og Cybercity "herinde." Benytter selv TDC og er fuldt ud tilfreds.

> Jacob - www.bunk.cc

- Mark Lorenzen

Jacob Bunk Nielsen (06-01-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 06-01-05 12:37

Per Jessen <per@computer.org> writes:

> Jeg havde ingen intentioner om at betale hvaddetnuendvar, og bad inkasso-firmaet
> dokumentere deres paastand. Det *skal* de nemlig kunne hvis man beder om det.
> (det maa ogsaa gaelde i DK?)

Ja, det fremgår af "Lov om inkassovirksomhed" paragraf 10:
<http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19970031930-REGL>

--
Jacob - www.bunk.cc
Life is cheap, but the accessories can kill you.

Mogens J. (07-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens J.


Dato : 07-01-05 16:08

Hej Rune

Endnu et skræmme eksempel på Tele2 og CIS manglende kundeservice, rod
i deres sager og papirsgang....

Den ligner til forveksling denne her sag, som er min egen :

http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=794

Denne her er fra en tidligere Tele2 kunde :

http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=734

Og sådan kunne jeg nævne endnu flere....

Og hvis du søger i google på tele2 kundeservice, kommer du frem til
følgende link :

http://www.google.dk/search?hl=da&q=tele2+kundeservice&meta=lr%3Dlang_da

Læg mærke til de to første link, det er faktisk til historier på
findsvar.dk, den portal som jeg driver og den fortæller en del om
Tele2's forretningsmetoder.

Og da næsten 1000 personer har læst en af historierne, er det nok
fordi vi to ikke er de eneste utilfredse kunder...

Har du tid til at beskrive din sag på findsvar.dk, ville jeg være
glad, hvis ikke vil jeg tage den med i samlingen af Tele2
skrækhistorier på findsvar.dk

Søg på tele2 i søgefeltet øverst til højre, så vil du finde 45
historier med Tele2, dog ikke allesammen omhandlende deres
forretningsmetoder.

Mogens
www.findsvar.dk
-----------------------------------------------------

On Thu, 6 Jan 2005 09:49:32 +0100, "R.V." <runwest@post6.tele.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg har været Tele2 kunde i snart 1 år nu. Dette er dog helt slut fra nu af.
>
>Jeg betalte en regning i oktober, jeg betalte den som en +73 istedet for +71
>(internetbank), som jeg skulle havde gjort. Mit internetbank viste dog at
>den var betalt til Tele2 A/S og min bank kunne verificere dette.
>
>På min næste regning fra Tele2 var der derfor et rykkergebyr på 100 kr. som
>jeg selvfølgelig ikke ville betale.
>Jeg ringede til deres fakturaservice og fik af vide at jeg selvfølgelig ikke
>skulle betale regningen da rykker gebyret var forkert. Jeg skulle derimod
>lave et screendump af min betalingsoversigt på internet bank, så de kunne se
>den var betalt.
>
>Midt i december fik jeg et brev fra CIS (Tele2's inkasso firma) hvori der
>var en regning på 852 kr. (regningens beløb fra oktober + diverse
>omkostninger)
>
>Jeg sendte dem et screendump og ringede en uge efter igen. Denne gang fik
>jeg af vide at et screendump ikke var nok, men at jeg skulle få min bank til
>at faxe det for mig. Dette gjorde jeg så. Efter endnu en uge ringede jeg
>igen og fik af vide at faxen ikke var god nok da der manglede en
>underskrift.
>
>Jeg valgte så at få banken til at sende dokumentet til mig, så jeg var
>sikker på alting var i orden. Da jeg modtog dokumentet, sendte jeg det selv
>til Tele2.
>
>Jeg ringede så til dem igår for at høre hvordan det gik med sagen og fik af
>vide at de ikke havde noget med det at gøre, da det jo var sendt til CIS, så
>jeg måtte snakke med dem. De kunne for øvrigt se ind i Tele2's systemer, så
>der burde ikke være problemer.
>
>Jeg ringede til CIS og fik af vide at de også skulle have en
>faktura/posteringsoversigt fra min bank, så de kunne se den var betalt.
>Desuden kunne de IKKE se ind i Tele2's systemer da de havde deres eget
>system.
>
>Jeg ringede til Tele2 igen idag (mit 14. (og sidste)opkald) og fortalte hvad
>CIS havde sagt.
>Jeg fik af vide at CIS kunne se de samme som Tele2 kunne mht. min sag og at
>jeg derfor skulle snakke med dem.
>
>Jeg har mistet tålmodigheden nu. Betaler alt hvad jeg skylder Tele2, også
>selvom det ikke er berettiget, og sender herefter en opsigelse af mit
>abonnement til dem.
>
>Hvad ville I havde gjort?
>Er det sådan kundeservice skal være?
>Hvilket selskab skal jeg vælge istedet? (Telefoni og ADSL)
>
>Hilsen
>Rune
>


Mogens J. (07-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens J.


Dato : 07-01-05 16:10

On Thu, 6 Jan 2005 09:49:32 +0100, "R.V." <runwest@post6.tele.dk>
wrote:

>Hvad ville I havde gjort?
>Er det sådan kundeservice skal være?
>Hvilket selskab skal jeg vælge istedet? (Telefoni og ADSL)
>
>Hilsen
>Rune
>
-------------------------

Send sagen i teleankenævnet :

www.teleankenaevnet.dk

Og nej, sådan skalkundeservice slet ikke være

f.eks. TDC, er selv tidligere tele2 og tdc kunde

Mogens
www.findsvar.dk

Jens S. Rasmussen (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Jens S. Rasmussen


Dato : 08-01-05 13:11

Teleankenævnet er det eneste der dur
jeg slap først af med dem efter 3/4 år og en masse tovtrækkerri igennem
teleankenævnet
men jeg sparede 1200 kr
jeg er godt tilfreds med at slippe væk fra Tele2

Jens
"Mogens J." <der@dudidam-virker-ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:tf9tt01vrr625e8vdap4nfjuts736md796@4ax.com...
> On Thu, 6 Jan 2005 09:49:32 +0100, "R.V." <runwest@post6.tele.dk>
> wrote:
>
>>Hvad ville I havde gjort?
>>Er det sådan kundeservice skal være?
>>Hvilket selskab skal jeg vælge istedet? (Telefoni og ADSL)
>>
>>Hilsen
>>Rune
>>
> -------------------------
>
> Send sagen i teleankenævnet :
>
> www.teleankenaevnet.dk
>
> Og nej, sådan skalkundeservice slet ikke være
>
> f.eks. TDC, er selv tidligere tele2 og tdc kunde
>
> Mogens
> www.findsvar.dk



Mogens J. (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens J.


Dato : 08-01-05 16:37

Ikke korrekt, det er den allersidste mulighed...

Jeg fik min sag igennem hos Tele2,simpelthen fordi inden jeg gik igang
havde kontaktet Teleankenævnet, for at høre hvordan jeg skulle bære
mig ad og hvordan jeg stod rent juridisk.

Dette var nok til at der ikke var behov for teleankenævnet og med
næsten 1000 besøgende på de historier jeg linkede til tidligere, er
det jo nok en del kunder som er utilfredse med dem.

mvh

Mogens
Endnu en utilfreds Tele2 kunde
Læs hvorfor på findsvar.dk
www.findsvar.dk

On Sat, 8 Jan 2005 13:10:53 +0100, "Jens S. Rasmussen"
<J1S@Elbaekhus.dk(lav tallet om til ord)> wrote:

>Teleankenævnet er det eneste der dur
>jeg slap først af med dem efter 3/4 år og en masse tovtrækkerri igennem
>teleankenævnet
>men jeg sparede 1200 kr
>jeg er godt tilfreds med at slippe væk fra Tele2
>
>Jens


Thomas Jensen (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 08-01-05 16:49

Mogens J. wrote:

> Dette var nok til at der ikke var behov for teleankenævnet og med
> næsten 1000 besøgende på de historier jeg linkede til tidligere, er
> det jo nok en del kunder som er utilfredse med dem.

Jeg er en af dem der læste historierne og jeg kan da kun bekræfte
dårlige oplevelser med Tele2.

I mit tilfælde er det en forlængst nedlagt telefon linie, som Tele2 og
CIC stadig tror de skal presse nogle penge ud af.

> Endnu en utilfreds Tele2 kunde

Man kunne jo også omformulere det og spørge om der findes der en
tilfreds Tele2 kunde? Når man ser op antallet af klagesager over Tele2
kontra den andel af tele kunderne de har, så efterlader det et ekstremt
højt antal klager. Deres eget stort opreklamerede klagepanel bestående
af kunder giver da også kunderne ret i 3/4 af sagerne.

Mvh,

Thomas

Mogens J. (09-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens J.


Dato : 09-01-05 00:43

Hej Thomas

Glad for at du får noget ud af portalen, selvom den er en smule
uoverskuelig...

Dette er jeg ved at ændre

Mogens
www.findsvar.dk

On Sat, 08 Jan 2005 16:48:37 +0100, Thomas Jensen <thomas@my-email.dk>
wrote:

>Mogens J. wrote:
>
>> Dette var nok til at der ikke var behov for teleankenævnet og med
>> næsten 1000 besøgende på de historier jeg linkede til tidligere, er
>> det jo nok en del kunder som er utilfredse med dem.
>
>Jeg er en af dem der læste historierne og jeg kan da kun bekræfte
>dårlige oplevelser med Tele2.
>
>I mit tilfælde er det en forlængst nedlagt telefon linie, som Tele2 og
>CIC stadig tror de skal presse nogle penge ud af.
>
>> Endnu en utilfreds Tele2 kunde
>
>Man kunne jo også omformulere det og spørge om der findes der en
>tilfreds Tele2 kunde? Når man ser op antallet af klagesager over Tele2
>kontra den andel af tele kunderne de har, så efterlader det et ekstremt
>højt antal klager. Deres eget stort opreklamerede klagepanel bestående
>af kunder giver da også kunderne ret i 3/4 af sagerne.
>
>Mvh,
>
>Thomas


TS (07-01-2005)
Kommentar
Fra : TS


Dato : 07-01-05 21:07


> Hvad ville I havde gjort?
> Er det sådan kundeservice skal være?
> Hvilket selskab skal jeg vælge istedet? (Telefoni og ADSL)
>
> Hilsen
> Rune
>
>

Hejsa
Jeg har også haft store problemer med Tele 2. I går fik jeg en
inkassovarsel fra CIS. Jeg har ikke været kunde der siden marts 2004.
Men da de i ikke kunne finde ud af deres eget system har der været store
problemer vedrøende den rigtige regning. DE opkrævede bl.a. et
flyttegebyr (*2) selvom jeg havde fået aflyst flytningen, fordi jeg
hellere ville have et andet selskab (prøvede Tiscali, men de nåede at
sende mig en rykker inden jeg blev kunne og fik oprettet noget).
Først i oktober lykkedes det mig at få en slutregning - efter at have
været sendt til inkasso i juni måned. Jeg sendte dem dengang et
anbefalet brev med 10 bilag til - bl. kopi af brev hvor de kvitterer for
mine henvendelser over mail og telefon - men havd nytter det når de
smider papirerne væk.
Nå, jeg skulle så i november inbetale de resterende 100 kroner! - jeg
mente at når de nu havde spildt min tid, så kunne de se bort fra det
beløb, men nej. DEm indbetalte jeg på det regningsnumemr der var på den
håndskrevne giro - men fik brev fra dem efter nogle uger om at de havde
modtaget en indbetaling, men ikke kunne se hvad den dækkede. Jeg ringede
ind og fik det ordnet; nej!
Så i går fik jeg en inkasso på det beløb jeg betalte i november (plus
~700 i gebyr or renter) og som de i deres regnskabsafdeling tjekkede i
december.
De styrer minus i det selskab.
Så nu er spørgsmålet om jeg gider at bruge mere tid på dem, eller håber
at de bruger en masse penge på advokat/fogedregning. De overholder
nemlig heller ikke reglerne. De har f.eks. i inkassoen ikke skrevet hvad
pengene skyldes for, kun et fakturanummer der ikke er betalt. Der er
ikke nogen kopi af fakturaen.


Min pointe:
1. Bliv ikke kunde hos Tele2.
2. Er det alligevel sket, så sørg for ikke at ringe til dem, men skriv
til dem per snailmail, gerne anbefalet.
3. Jeg er nu en meget tilfreds kunde hos Cybercity. DEt har jeg været
før, men gik efter den billige pris hos Tele2 (for at spare en 50 per
måned...) De får da også fejl på linjen ligesom alle andre (dog ikke
lige så mange som Tele2) - men du kan altid ringe til kundeservice og få
krediteret den tid du ikke har været på nettet. Det kan du ikke hos
TDC/Tele2.
Derudpver har jeg fået telefon hos dem. Det koster 120,- med fri tale
til fastnet. Kvaliteten (forsyningssikkerhed) er bedre end med de små
udbydere, ligesom det ikke er dig selv der skal rode med teknikken,
eller har ansvar for den. Du kan altid ringe til CC og få brugbare svar
- eller en ny router.
Så er de 120 kroner vel også det samme som et abonnement hos
TDC.......derudover kommer tale.

TS

PS. Sagen med Tele, og andre teleselskaber/hjemmesideudbydere gør at jeg
er specielt motiveret til at bestå erhvervsjura på Hd studiet her i februar!

J (12-01-2005)
Kommentar
Fra : J


Dato : 12-01-05 01:12

TS wrote:
> men du kan altid ringe til kundeservice og få
> krediteret den tid du ikke har været på nettet. Det kan du ikke hos
> TDC

Vrøvl. De kræver bare et minimum af nedetid før de gor noget. Bl.a.
fordi at de ikke vil sende checks (eller regninger) ud på mindre end
25,- kroner.
--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Sulten i Århus? Se www.ekstraost.dk

TS (12-01-2005)
Kommentar
Fra : TS


Dato : 12-01-05 17:38

J wrote:
>
> Vrøvl. De kræver bare et minimum af nedetid før de gor noget. Bl.a.
> fordi at de ikke vil sende checks (eller regninger) ud på mindre end
> 25,- kroner.

Det er ikke vrøvl - du kan evt. antyde at det er forkert.
Men min personlige erfaring er at 5 dages nedbrud på en 2mbit
forbindelse ikke var nok - det var jo ikke deres skyld......men TDC

TS

Mogens Nielsen (12-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens Nielsen


Dato : 12-01-05 20:55

TS wrote:
> J wrote:
>>
>> Vrøvl. De kræver bare et minimum af nedetid før de gor noget. Bl.a.
>> fordi at de ikke vil sende checks (eller regninger) ud på mindre end
>> 25,- kroner.
>
> Det er ikke vrøvl - du kan evt. antyde at det er forkert.
> Men min personlige erfaring er at 5 dages nedbrud på en 2mbit
> forbindelse ikke var nok - det var jo ikke deres skyld......men TDC
>
> TS

Tja, jeg fik en md. gratis (530,-), fordi at jeg have nedsat hastighed i en
uge.

Så O.K. til Tele2 fra mig

--
Mogens.



Thomas Jensen (12-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 12-01-05 23:19

Mogens Nielsen wrote:

> Tja, jeg fik en md. gratis (530,-), fordi at jeg have nedsat hastighed i en
> uge.
>
> Så O.K. til Tele2 fra mig

Min kone har f.eks ikke haft telefon i et år hos dem nu, men de sender
stadig regninger.

Så hos Tele2 får man altid lidt ekstra.

Mvh,

Thomas

Mogens J. (13-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens J.


Dato : 13-01-05 20:46

Grin

Det er netop hvad en del utilfredse kunder oplever og teleankenævnets
statistik taler vist sit eget sprog :

http://www.teleankenaevnet.dk/t2w_334.asp

Den fortæller blandt andet at Tele2, er det teleselskab, hvis vi
kigger på fastnet forbindelser, der har det største antal klager i
forhold til hvor mange sager de andre selskaber har....antallet er i
forhold til alle klager i teleankenævnet omkring fastnet :

Tele2 : 41,7 %

For at stille det lidt i skarp kontrast :

TDC : 15,1 %

Og TDC har ca. 4,5 gange flere kunder i forhold til Tele2 og skulle
TDC holde samme kurs, ville de have :

15,1 x 4,5 = ca. 67 %

Af alle klagesager i Danmark, så jeg tror nok at Tele2 burde lette
røven og komme på bedre tanker....for sådan behandler man ikke sine
kunder.

Og snakker vi internet bliver Tele2 KUN slået af Tiscali, i den
periode hvor denne statistik er målt :

Tele2 : 18,1 %
TDC : 10,7 %
Tiscali : 53,1 %

Og TDC er her ca. 5,2 gange større end Tele2 målt på kundemasse. Og
skulle de have ligeså mange klager som Tele2, ville de se rigtigt
grælt ud :

10,7 x 5,2 = 55,6 %

SÅ jeg tror nok at Tele2 har noget at rette op på.

Ud af 514 sager i denne periode står Tele2 for 94 sager, af disse er
16 afvist og de i de sidste sager er de enten vundet eller der er
indgået forlig.

Dermed har Tele2 delvist givet kunden ret i sin klage over dem når der
indgås forlig.

Tele2 ligger lige i røven på Tiscali om 2. pladsen, som det
teleselskab der har den ringeste service i Danmark.

Og disse tal her er fra mennesker, som har oplevet teleselskaberne på
deres egen krop og dermed siger de mere end hvad den enkelte kunde
oplever.....

Faktum er hermed at Tele2 dumper så det brager igennem lydmuren.

Mogens
www.findsvar.dk
Endnu en dårligt behandlet Tele2 kunde

---------------------------------------------------------------------------------------------------
On Wed, 12 Jan 2005 23:19:15 +0100, Thomas Jensen <thomas@my-email.dk>
wrote:

>Mogens Nielsen wrote:
>
>> Tja, jeg fik en md. gratis (530,-), fordi at jeg have nedsat hastighed i en
>> uge.
>>
>> Så O.K. til Tele2 fra mig
>
>Min kone har f.eks ikke haft telefon i et år hos dem nu, men de sender
>stadig regninger.
>
>Så hos Tele2 får man altid lidt ekstra.
>
>Mvh,
>
>Thomas


Thomas Jensen (13-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 13-01-05 22:47

Mogens J. wrote:


>>Min kone har f.eks ikke haft telefon i et år hos dem nu, men de sender
>>stadig regninger.
>>
>>Så hos Tele2 får man altid lidt ekstra.

> Grin
>
> Det er netop hvad en del utilfredse kunder oplever og teleankenævnets
> statistik taler vist sit eget sprog :
>
> http://www.teleankenaevnet.dk/t2w_334.asp

Ja, den har jeg også citeret for dem et par gange skriftligt og en
enkelt gang muntligt da en af deres medarbejdere stoppede mig ude foran
Kvickly.

Samtalen gik lidt i denne retning:

Hun spurgte mig venligt om hun måtte stille mig et spørgsmål.

Jeg svarede "Ja", hvis jeg så måtte stille hende et.

Lettere overrasket svarede hun "Ja".

Hun spurgte herefter om jeg havde fastnet, hvilket selskab og da det var
TDC mente hun bestemt jeg kunne spare penge ved at vælge Tele2.

Jeg svarede at min telefon var betalt af min arbejdsgiver, men hvis de
ville betale mig for at få en af deres linier, så var det da okay.

Så var det min tur og jeg spurgte hvor mange klager Tele2 havde sidste
år i Teleankenævnet.
'
Det vidste hun selvfølgelig ikke.

Jeg måtte jo så fortælle hende de tal om at de var det selskab folk
klagede mest over og at de havde flere klager end TDC, men kun en
brøkdel af det antal kunder. Jeg spurgte hende også hvor mange af deres
klagesager, som deres eget klagepanel afgjorde til kundens fordel (efter
deres egne folk havde mishandlet folk). Det vidste hun selvfølgelig
heller ikke.

Jeg har aldrig set en sælger blive mindre og det blev kun til et "Øhhh"
fra hende. Folk omkring mig, som snakkede med de 2-3 andre sælgere
morede sig tilgengæld

Dagen efter ved samme supermarked blev jeg slet ikke spurgt om jeg
skulle have "billig" telefoni

Mvh,

Thomas

J (13-01-2005)
Kommentar
Fra : J


Dato : 13-01-05 22:56

Thomas Jensen wrote:

> Dagen efter ved samme supermarked blev jeg slet ikke spurgt om jeg
> skulle have "billig" telefoni

Og så er det heller ikke tilladt at opsøge folk på gaden med sådanne
produkter.

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Sulten i Århus? Se www.ekstraost.dk

Knud Gert Ellentoft (13-01-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 13-01-05 23:42

J skrev:

>Og så er det heller ikke tilladt at opsøge folk på gaden med sådanne
>produkter.

De gør/gjorde det jo sådan ikke på åben gade, men i et
butikscenter, station og lign. og formentlig efter aftale med
dem, der har ansvaret for det pågældende sted.

De har stået i vores lokale butikscenter, men det er vel ikke
anderledes end at Lions Club f.eks. sælger lodsedler op til jul
samme sted.
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Mogens J. (14-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens J.


Dato : 14-01-05 09:45

Siger du dermed, at deres metoder er iorden ??

Mogens
www.findsvar.dk
Endnu en utilfreds Tele2 kunde

On Thu, 13 Jan 2005 23:42:07 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>J skrev:
>
>>Og så er det heller ikke tilladt at opsøge folk på gaden med sådanne
>>produkter.
>
>De gør/gjorde det jo sådan ikke på åben gade, men i et
>butikscenter, station og lign. og formentlig efter aftale med
>dem, der har ansvaret for det pågældende sted.
>
>De har stået i vores lokale butikscenter, men det er vel ikke
>anderledes end at Lions Club f.eks. sælger lodsedler op til jul
>samme sted.


Mogens J. (14-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens J.


Dato : 14-01-05 09:55

Hej Thomas

Mange tak for din historie, den kunne være guldkorn for folk, som ikke
læser usenet.

Ville du være interesseret i at bringe den her :

www.findsvar.dk

??

Mogens
www.findsvar.dk


>> Grin
>>
>> Det er netop hvad en del utilfredse kunder oplever og teleankenævnets
>> statistik taler vist sit eget sprog :
>>
>> http://www.teleankenaevnet.dk/t2w_334.asp
>
>Ja, den har jeg også citeret for dem et par gange skriftligt og en
>enkelt gang muntligt da en af deres medarbejdere stoppede mig ude foran
>Kvickly.
>
>Samtalen gik lidt i denne retning:
>
>Hun spurgte mig venligt om hun måtte stille mig et spørgsmål.
>
>Jeg svarede "Ja", hvis jeg så måtte stille hende et.
>
>Lettere overrasket svarede hun "Ja".
>
>Hun spurgte herefter om jeg havde fastnet, hvilket selskab og da det var
>TDC mente hun bestemt jeg kunne spare penge ved at vælge Tele2.
>
>Jeg svarede at min telefon var betalt af min arbejdsgiver, men hvis de
>ville betale mig for at få en af deres linier, så var det da okay.
>
>Så var det min tur og jeg spurgte hvor mange klager Tele2 havde sidste
>år i Teleankenævnet.
>'
>Det vidste hun selvfølgelig ikke.
>
>Jeg måtte jo så fortælle hende de tal om at de var det selskab folk
>klagede mest over og at de havde flere klager end TDC, men kun en
>brøkdel af det antal kunder. Jeg spurgte hende også hvor mange af deres
>klagesager, som deres eget klagepanel afgjorde til kundens fordel (efter
>deres egne folk havde mishandlet folk). Det vidste hun selvfølgelig
>heller ikke.
>
>Jeg har aldrig set en sælger blive mindre og det blev kun til et "Øhhh"
>fra hende. Folk omkring mig, som snakkede med de 2-3 andre sælgere
>morede sig tilgengæld
>
>Dagen efter ved samme supermarked blev jeg slet ikke spurgt om jeg
>skulle have "billig" telefoni
>
>Mvh,
>
>Thomas


Mogens Nielsen (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens Nielsen


Dato : 16-01-05 14:59

Mogens J. wrote:
> Hej Thomas
>
> Mange tak for din historie, den kunne være guldkorn for folk, som ikke
> læser usenet.

KLIP

Det gør du vist ikke.

Så er det bedre at læse dette: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Mogens.



Mogens (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 16-01-05 16:15

On Sun, 16 Jan 2005 14:59:28 +0100, "Mogens Nielsen"
<snegomneslein@hotmail.com.invalid> wrote:
>
>Det gør du vist ikke.
>
>Så er det bedre at læse dette: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

*S* hav en god dag

Anders Melchiorsen (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Melchiorsen


Dato : 16-01-05 14:50

J <newz@newz.net> wrote on 13-Jan-05:

> Thomas Jensen wrote:
>
>> Dagen efter ved samme supermarked blev jeg slet ikke spurgt om jeg
>> skulle have "billig" telefoni
>
> Og så er det heller ikke tilladt at opsøge folk på gaden med sådanne
> produkter.

Hvad forstår du ved "sådanne produkter" og hvilke bestemmelser bygger
du mere præcist din påstand på?

XFUT: dk.videnskab.jura


Venlig hilsen,
Anders

--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408186
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste