Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvad er en rimlig rente på en konto med ca~
Fra : Anders K. Jacobsen

Dato : 06-01-05 01:22

Hejsa

Jeg har en 80.000 der bare står på en konto til ca. 0.75 % i DBB

Er det en rimlig rente eller vil det være rimligt at forlange mere?

Er der andre måder jeg kan "inverstere" disse penge mere fornuftigt? (Ikke
aktier)

Er der nogen "risiko" ved at sætte dem som obligationer?

Mvh
Anders

Fra : Torben Frandsen

Dato : 06-01-05 02:44

Anders K. Jacobsen wrote:

> Jeg har en 80.000 der bare står på en konto til ca. 0.75 % i DBB
>
> Er det en rimlig rente eller vil det være rimligt at forlange mere?

Tja bum bum. Det kommer nok an på dit øvrige engagement hos banken. Hvis du
fx har 100k i usikret gæld i den anden ende, skal du nok ikke forvente meget
mere. Du finder nemmest ud af det ved at forlange mere og se, hvad der sker.
Indhent evt. et par kontroltilbud.

> Er der andre måder jeg kan "inverstere" disse penge mere fornuftigt?
> (Ikke aktier)

Der er masser af investeringsmuligheder: pensionsordninger, obligationer,
investeringsforeninger, aktier, lottokuponer osv. Risiko og gevinstmulighed
følges ad, og din investeringshorisont må nødvendigvis tages i betragtning.

> Er der nogen "risiko" ved at sætte dem som obligationer?

Det kommer an på hvilken type obligationer, du vælger. Statslån er der ingen
risiko ved - i hvert fald ikke hvis du køber til kurs 100 eller derunder, og
beholder dem til indløsningsdagen. Hvis din investeringshorisont er kortere
end restløbetiden, må du leve med risikoen for kurstab. Nåja, så skal du
også huske at beholde dem længe nok til at tjene handelsomkostningerne ind.

Nu lyder du til at være meget lidt risikovillig, men du skal da lige have
med, at hvis din investeringshorisont er på mere end tre år, og du har en
portefølje på 80k, bør du med en fornuftig risikospredning sagtens kunne
outperforme obligationsmarkedet.

Torben

Fra : Henning Grytter

Dato : 06-01-05 23:29

On Thu, 6 Jan 2005 02:44:29 +0100, "Torben Frandsen"
<frandsen@ret.så.privat.tele.dk> wrote:

> [...]
>også huske at beholde dem længe nok til at tjene handelsomkostningerne ind.

Ak ja, det var tider dengang man kunne købe INK Statslån og INK STGB
til kurser under 100, og med en løbetid på 2-3 år.
Den sidste af slagsen (som jeg kender til) sluttede 15/11 2004...
Men hvis nogen skulle falde over noget i den retning vil jeg gerne
vide det...
--
en hilsen fra Henning i Brøndby
http://grytter.net

Fra : Thomas

Dato : 06-01-05 09:19

"Anders K. Jacobsen" <none@at.all> wrote in message
> [...]
> aktier)
>
> Er der nogen "risiko" ved at sætte dem som obligationer?

Kig på mybanker.dk - du kan få op til 2,25% på en konto uden bindinger
(Sparekassen Vestsalling). Det er det bedste du kan få idag med den lave
rente vi har.

Fra : anders majland

Dato : 06-01-05 10:15

> Kig på mybanker.dk - du kan få op til 2,25% på en konto uden bindinger
> (Sparekassen Vestsalling). Det er det bedste du kan få idag med den lave
> rente vi har.

Jeg ved ikke om vestsalling har specielle krav for at få den rente, men i
skandiabanken er det gratis at oprette en konto der giver 1,65% uden
binding - Så du skal ihvertfald ikke stille dig tilfreds med mindre. Og du
behøver ikke flytte andet med derover, så du kan bare oprette en konto og
prøve dem af

Fra : mbe

Dato : 06-01-05 09:54

> [...]
> aktier)
>
> Er der nogen "risiko" ved at sætte dem som obligationer?

Jeg har personligt investeret i Bankinvest Ii Lange Dk.Obl.Pens.& Erh, både
for mig selv og konen.
De gav et udbytte på 7,75 % år 2004 og 5,50 år 2003. Kursen ligger omkring
105- 106.
Så det er mere ind du får i banken. Blot et forslag.

Martin

Fra : Thomas

Dato : 06-01-05 21:59

"mbe" <dkb@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> 105- 106.
> Så det er mere ind du får i banken. Blot et forslag.

Det er jo godt nok, men ikke en pegepind for udbyttet i 2005 og frem. Regel
nr. 1 i investering: En tidligere investeringsgevinst er ikke garanti for en
fremtidig.

Investerer selv i aktier iøvrigt.

Fra : Jesper

Dato : 07-01-05 21:20

"Anders K. Jacobsen" <none@at.all> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det en rimlig rente eller vil det være rimligt at forlange mere?
>
> Er der andre måder jeg kan "inverstere" disse penge mere fornuftigt? (Ikke

Basisbank giver 2% på lønkonto og du kan hæve uden bindinger. De har en
super telefonservice, men har ikke filialer.

Udover at bruge dem til alm. bank ting har jeg også arrangeret køb af
andelsbolig igennem dem, hvilket jeg har været meget tilfreds med.

Mvh. Jesper