Hvide pletter på neglene
Fra : Karina[6600]

Dato : 06-01-05 00:54

Hejsa

Har hørt at hvide pletter på neglene kan skyldes zinkmangel, er det sandt
eller hvorfor opstår de? Jeg har så længe jeg kan huske haft mange små hvide
pletter på alle neglene, dog mindst på tommelfingrene. Hvordan kommer jeg af
med dem?

Mvh
Karina

Fra : G.B.

Dato : 06-01-05 01:08

"Karina[6600]" <kwh@FJERNfoxylady.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan kommer jeg af med dem?

Riv neglene af med en bidetang?

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : JytteJ

Dato : 06-01-05 01:31

"Karina[6600]" <kwh@FJERNfoxylady.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvide
> pletter på alle neglene, dog mindst på tommelfingrene. Hvordan kommer jeg

Du kan jo forsøge at tage et kosttilskud med zink i og se om det hjælper.
Jeg har konstateret at når jeg tager omnimin 2 stk. vitamintabletter om
dagen, forsvinder mine hvide pletter.

Jytte

Fra : Ulvir

Dato : 06-01-05 18:41

Karina[6600] wrote:

> [...]
> mange små hvide pletter på alle neglene, dog mindst på
> tommelfingrene. Hvordan kommer jeg af med dem?

Hvide pletter stammer ofte fra beskadigelser.

Se: http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=2791/sprog=1/grp=8/menu=14/

Venlig hilsen- Ulvir.

Fra : JytteJ

Dato : 06-01-05 23:44

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvide pletter stammer ofte fra beskadigelser.
>
> Se: http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=2791/sprog=1/grp=8/menu=14/
>
> Venlig hilsen- Ulvir.

Den tror jeg nu ikke rigtig på, de pletter ligner meget noget fysiologisk.
Hvilke skader skulle det være?

VH.
JytteJ

Fra : Karina[6600]

Dato : 07-01-05 00:04

> Den tror jeg nu ikke rigtig på, de pletter ligner meget noget fysiologisk.
> Hvilke skader skulle det være?
>
> VH.
> JytteJ

Det ved jeg nu heller ikke. Jeg synes ikke sådan at jeg kommer til skade med
mine negle. De hvide pletter er der hele tiden og ikke kun i perioder,
skulle jeg så støde dem konstant?

Mvh
Karina

Fra : Nana Sørensen

Dato : 07-01-05 01:41

> [...]
> med
> mine negle. De hvide pletter er der hele tiden og ikke kun i perioder,

Min læge sagde også noget med at det var pga stød. Jeg har lige stødt min
negl, eller klemt den lidt hedder det, for et par dage siden, og ganske
rigtigt, en hvid plet.
Måske gør zink´en bare at neglen bliver modstandsdygtig over for småstød?

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 12:51

Karina[6600] wrote:
> [...]
> mange små hvide pletter på alle neglene, dog mindst på
> tommelfingrene. Hvordan kommer jeg af med dem?

Hej Karina

JEg har hørt, at det skulle være kalkmangel - havde selv mange hvide pletter
på neglene som barn, og det var min skolelæge, der sagde det med kalken, så
igang med mælken

Mvh
Tina

--

DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Fra : Karina[6600]

Dato : 08-01-05 13:24

Hej Karina

> [...]
pletter
> på neglene som barn, og det var min skolelæge, der sagde det med kalken,

argh, jeg hader mælk og drikker det kun med kakao i eller på morgenmad...
øv.. har oxo prøvet kalktabletter engang, men dem fik jeg myrekryb af at
tygge, så det holdt jeg hurtigt op med, haha..

mvh
Karina

Fra : Uffe Ravn

Dato : 08-01-05 23:40

"Karina[6600]" <kwh@FJERNfoxylady.dk> skrev

> øv.. har oxo prøvet kalktabletter engang, men dem fik jeg myrekryb af at
> tygge, så det holdt jeg hurtigt op med, haha..

Kalktabletter til at sluge, findes skam også.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : JytteJ

Dato : 09-01-05 17:45

"Tina" <catcity snabela punktum tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> JEg har hørt, at det skulle være kalkmangel - havde selv mange hvide
> pletter på neglene som barn, og det var min skolelæge, der sagde det med

Jeg tror det er en skrøne fra gamle dage den med mælken. Har selv hørt den.
Jeg fik det råd her i gruppen at det var zinkmangel, og nu tager jeg to
omnimin vita og mineralpille hver dag, og pletterne er væk.

VH.
JytteJ