Til end i TMemo og TComboBoxEx
Fra : Harald

Dato : 06-01-05 00:04

Hej

Bruger Delphi 7 prof. og windows.

Hvordan gør man følgende.

I en TMemo vil jeg have markøren til at placere sig yderst til høje på den
sidste linie i memoen, og der skal evt. scrolles til bunden hvis det er
nødvendig.

I en TComboBoxEx vil jeg have en hver valgt tekst afvalgt (eller hvad det nu
hedder på dansk) og markøren skal placeres yderst til højre.

Mvh
HK

Fra : Bent A. Pedersen \(m~

Dato : 06-01-05 09:46

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I en TComboBoxEx vil jeg have en hver valgt tekst afvalgt (eller hvad det
> nu hedder på dansk) og markøren skal placeres yderst til højre.

Hej Harald,
Den første kan jeg hjælpe dig med:

Memo1.SelStart:=Length(memo1.Lines.Text);
Memo1.SelLength:=0; // scroller
Memo1.SetFocus; // Hvis du vil have at Memoen skal blive ved med at modtage
input

TComboBoxEx kender jeg ikke så godt, men kan forestille mig at du skal sætte
ItemIndex til -1 og så bruge Position eller SelStart til at placere markøren
yderst til højre.

Mvh.
/Bent

Fra : Harald

Dato : 06-01-05 14:17

"Bent A. Pedersen (med blødt "D" )" <mx3470(remove)@yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:41dcfac1$0$22687$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
>
> TComboBoxEx kender jeg ikke så godt, men kan forestille mig at du skal
> sætte ItemIndex til -1 og så bruge Position eller SelStart til at placere

Tak for det virker fint med Memo, jeg fik et svar mht. ComboBoxEx i en anden
NG:
ComboBoxEx1.SelText := ComboBoxEx1.SelText;

Det virker selv om det måsle er lidt fusket.

/HK