Film på overfladen
Fra : Benny Max Juncher

Dato : 05-01-05 15:55

Jeg har et lille 60l akvarie med kun lidt fisk skifter ca 10 l vand om
ugen, jeg har ligesom en olie film på overfladen.Hvad er det og er det
skadeligt og hvordan kommer jeg ud af det problem.
Håber på et hurtigt svar på forhånd tak.

Fra : Carsten Jensen

Dato : 05-01-05 18:01

Det er proteinstof, som jeg mener er affald. Når du skifter vand holder en
colaflaske uden bund ( med en slange i halsen til at tappe vand af) op i
overfladen. så løber overfladevandet selv ned i flasken og den fedtede
overflade er væk. Du kan også bruge en skål som vandet langsomt løber ned i.

Carsten

Fra : Per W.

Dato : 05-01-05 21:41

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i melding
> [...]
> overfladen. så løber overfladevandet selv ned i flasken og den fedtede
> overflade er væk. Du kan også bruge en skål som vandet langsomt løber ned

Eller få litt bedre bevegelse i overflaten, da forsvinner den, og som en
bieffekt for man mer oksygen i vannet, som igjen fiskene sikkert vil like.

/Per W.