GPRS i Rumænien muligt?
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 05-01-05 02:13

Hejsa.

Tænker på at købe et taletidskort i Rumænien, hos Orange eller måske Connex.
Har de GPRS adgang i Rumænien? Hvordan opsætter jeg dette - måske den lokale
Telebutik skal gøre det.. (Nokia 6610)

Og kan I gennemskue hvad en evt. GPRS adgang koster pr. MB? Eller regner de
pr. tid man bruger GPRS-adgang??

Mvh Thomas

Fra : Fischer

Dato : 05-01-05 06:25

> Tænker på at købe et taletidskort i Rumænien, hos Orange eller måske
> Connex.

Det skulle være muligt med Connex.

> Og kan I gennemskue hvad en evt. GPRS adgang koster pr. MB? Eller regner
> de
> pr. tid man bruger GPRS-adgang??

Priserne er så vidt jeg er orienteret:

Opkaldsafgift GPRS: 25 øre.
Pr. 10 Kb blok: 25 øre (altså 25 kr. pr. Mb).

*Fischer

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 05-01-05 23:16

Fischer wrote:

> [...]
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i

Ok - det skal undersøges nærmere i Rumænien..
Der er ikke en hjemmeside der kunne bekræfte at der er GPRS i Rumænien..
Hvordan får man indstillet sin mobil til Connex GPRS adgang? Eller hvordan
får jeg det forklaret til vedkommende som skal derned. Hun er nemlig ikke
lige så teknisk, så hvordan får jeg det formidlet.. Måske de kan indstille
det i en Telebutik i Rumænien..
/ Thomas

Fra : John

Dato : 05-01-05 23:54

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige så teknisk, så hvordan får jeg det formidlet.. Måske de kan indstille

Både Connex og Orange tilbyder GPRS.

http://www.connex.ro/personal/produse_si_servicii/internet_si_date/gprs/tarife/index.jsp?locale=ro

http://www.orange.ro/services/accelgprs-ro.html

http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_ro.shtml

Begge selskaber har "telebutikker".

Mvh

John

Fra : Fischer

Dato : 06-01-05 06:13

> Både Connex og Orange tilbyder GPRS.
> http://www.orange.ro/services/accelgprs-ro.html

Nu er mit Rumænske lidt rusten
Men så vidt jeg ved tilbyder de ikke GPRS på deres taletidsprodukt
("Prepay").
Alle udbydere i DK har jo også GPRS, men ikke ret mange på deres rene
taletids-produkter.

*Fischer

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 06-01-05 09:42

On Thu, 6 Jan 2005 06:12:56 +0100, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>("Prepay").
>Alle udbydere i DK har jo også GPRS, men ikke ret mange på deres rene

Orange Danmark tilbyder, at man kan roame GPRS i Rumænien - men til
knap 54 kr. pr. MB skal det vist være meget vigtigt før nogen springer
på den vogn.

Fra : John

Dato : 06-01-05 14:58

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ("Prepay").
> Alle udbydere i DK har jo også GPRS, men ikke ret mange på deres rene

Nu var det sådan set det her jeg svarede på:

[...]

Nu skriver Thomas ikke hvor længe vedkommende skal være dernede, men det
burde ikke være noget problem at få oprettet et almindeligt abonnement hvis
det er en længere periode.

Alternativt at købe et taletidskort og samtidig benytte sig af en
roaming-aftale med Orange på GPRS delen.

Mvh

John

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 07-01-05 02:32

> [...]
>
> Alternativt at købe et taletidskort og samtidig benytte sig af en
> roaming-aftale med Orange på GPRS delen.

Denne omgang skal hun sikkert være der 2 uger, måske 4 uger.. Håber altså at
man kan få et taletidskort med GPRS mulighed... , det mener du godt man kan
få hos Orange?
/ Thomas

Fra : John

Dato : 07-01-05 15:33

> [...]
at
> man kan få et taletidskort med GPRS mulighed... , det mener du godt man

Hun kan med Connex:
http://www.connex.ro/personal/produse_si_servicii/internet_si_date/gprs/index.jsp?locale=en

http://www.connex.ro/personal/produse_si_servicii/cartele_reincarcabile/cartela_connex/index.jsp?locale=en

Mvh

> [...]