LookUp og DropDown-liste
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 04-01-05 23:03

Jeg har en TDBGrid (med rod i "Ejendom.db") med nogle felter, der er dannet
ved hjælp af LookUp i andre databaser.
Et af disse felter viser navnet på en vej ved hjælp af lookup i tabellen
"Veje.db" med vejnummeret.
Når man trykker nogle gange i en celle i dette felt får man en
DropDown-liste med vejnavnene fra "Veje.db".

Med denne DropDown-liste vil jeg gerne kunne vælge en vej, så tallet
svarende til vejnavnet bliver indsat i "Ejendom.db".

Hvordan finder man ud af hvilken værdi der ligger bag det valgte navn fra
"Veje.db"?

Der er mange vejnavne, der er dubletter, derfor vil jeg gerne have vist
yderligere oplysninger om by osv.
Er det muligt sammen med DropDown-listen?

Hvis dette ikke er muligt hvordan forhindrer man så, at DropDown-listen
vises?

/Kurt