firefox og quicktime
Fra : Thomas Gade

Dato : 04-01-05 20:39

Jeg har problemer med quicktime.

Når jeg åbner nogle sider med FF er indhold væk i nogle områder væk. De er
istedet hvide med et quicktime logo i midten. Der burde have været noget
javascript der hvor quicktime logoerne er.

Nogen der ved hvorfor quicktime gør som det gør?

Thomas
www.enfantterrible.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-05 21:01

Thomas Gade skrev:

>Når jeg åbner nogle sider med FF er indhold væk i nogle områder væk. De er
>istedet hvide med et quicktime logo i midten. Der burde have været noget
>javascript der hvor quicktime logoerne er.

Har du et link til en side med fejlen?
--
Knud

Fra : Thomas Gade

Dato : 04-01-05 21:10

> Har du et link til en side med fejlen?
> --

Ja, på den øverste del af siden får jeg tre hvide bokse med quicktime
logoer. det er menuen logoet og text-grafikken under menuen.

http://www.giantmedia.dk/_pages/omos.htm

Ved nærmere eftersyn er det vist noget flashkode der bliver dækket.
Thomas
www.enfantterrible.dk

Fra : L[x]

Dato : 04-01-05 23:19

Thomas Gade wrote:

> [...]
>
> http://www.giantmedia.dk/_pages/omos.htm
>
> Ved nærmere eftersyn er det vist noget flashkode der bliver dækket.

Hos mig er der flash de pågældende steder. Har du adblock eller
flashblock inde? Flashblock kunne godt være årsagen til problemet.
--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Thomas Gade

Dato : 04-01-05 23:58

"L[x]" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Hos mig er der flash de pågældende steder. Har du adblock eller flashblock
> inde? Flashblock kunne godt være årsagen til problemet.

Nej, og problemet forsvinder også hvis jeg afinstallerer quicktime Så jeg
tænker at det er quicktime der ved en fejl overtager nogle indstillinger fra
andre programmer.
Thomas
www.enfantterrible.dk
Jeg

Fra : L[x]

Dato : 05-01-05 14:01

Thomas Gade wrote:

> Nej, og problemet forsvinder også hvis jeg afinstallerer quicktime Så jeg
> tænker at det er quicktime der ved en fejl overtager nogle indstillinger fra
> andre programmer.

Ja, det lyder godt nok sådan. Jeg kan ikke svare på hvorfor, elelr
hvordan det kan løses uden at fjerne Quicktime, jeg har ikke quicktime
inde. Beklager. Hov, Quick time alternative, måske?
--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : BJ Denmark

Dato : 06-01-05 09:41

Thomas Gade wrote:

> Nej, og problemet forsvinder også hvis jeg afinstallerer quicktime
> Så jeg tænker at det er quicktime der ved en fejl overtager nogle
> indstillinger fra andre programmer.

Jeg mener, du i Quicktime kan afgøre, hvilke fil-typer, den må tage kontrol
over. Jeg har f.eks. stort set kun .mov associeret til QT.

--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot"
får nogen til at indse at de ikke har ret.

Fra : Thomas Gade

Dato : 06-01-05 19:57

> Jeg mener, du i Quicktime kan afgøre, hvilke fil-typer, den må tage
> kontrol
> over. Jeg har f.eks. stort set kun .mov associeret til QT.

Jo, jeg har også fjernet alle rettigheder fra den, men det er QT ligeglad
med.
Nu er QT afinstalleret og FF geninstalleret og alt virker igen.
TAk til allle for svar.
Thomas
www.enfantterrible.dk

Fra : Stig Andersen

Dato : 07-01-05 09:45

Thomas Gade wrote:
Jo, jeg har også fjernet alle rettigheder fra den, men det er QT ligeglad
> med.
> Nu er QT afinstalleret og FF geninstalleret og alt virker igen.
> TAk til allle for svar.

Men du får jo nok brug for QT igen en dag. Til den tid, vælg da "Win
98/Me" når du skal hente QT hos Apple (
http://www.apple.com/quicktime/download/ ) (Med mindre du også ønsker
iTunes-programmet). Selvom du vælger dette får du en version, der virker
under 2K og XP også (
http://www.apple.com/quicktime/download/version.html ). Det er bare
noget de skriver for at stoppe iTunes ned i halsen på folk. På samme
måde som Real gør med deres Free-produkter.

Når du så kører installationen (af vers. 6.5.2), så husk at fravælge al
fil-association. Dvs. at QT kun skal håndtere QT-movies og QT.image
files (og MacPaint?). (Gå evt. ind under Edit -> Pref. -> QT Pref ->
File Type Asso. -> File Types og hak her de relevante typer af).

Hvem sagde plug'n play...

Held og lykke
Stig

--