Erfaringer med lazerkorrigeret syn?
Fra : Jakob Munck

Dato : 04-01-05 16:36

Jeg er langsynet og spekulerer over om det er en god idé at få lavet en
lazeroperation for at få det korrigeret. Men jeg synes at priserne er noget
pebrede, jeg har set en som annoncerer med ca. 20.000 kr. pr. øje.

Er der nogen her som har gode/dårlige erfaringer med sådanne
lazeroperationer for synskorrektion?

Hvilke priser kan det fås til og hvor?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Poul Nielsen

Dato : 04-01-05 17:04

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pebrede, jeg har set en som annoncerer med ca. 20.000 kr. pr. øje.
>
> Er der nogen her som har gode/dårlige erfaringer med sådanne

De opererer kun på langsynede der har +2 og derunder.

Fra : Jakob Munck

Dato : 04-01-05 17:42

> De opererer kun på langsynede der har +2 og derunder.

De opererer for langsynethed op til ca. 5 dioptrier, men hvor meget det
svarer til i brillestyrke, det ved jeg ikke. Er det identisk med briller + 2
?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Poul Nielsen

Dato : 06-01-05 18:34

> [...]
> svarer til i brillestyrke, det ved jeg ikke. Er det identisk med briller +

I såfald er jeg blevet fejl informeret, jeg har været til informationsøde
hos en øjenlæge der fortalte mig at laserkorrektion næsten kun blev brugt
til behandling primært af nærsynethed. Han fortalte mig at når det gjaldt
langsynethed brugte man det kun til de lettere langsynede og ikke de svært
langt og nærsynede.