Firefox sidebar
Fra : jane

Dato : 04-01-05 16:01

Kan man ikke åbne og lukke sidebaren i Firefox, uden at skulle åbne
"vis/sidebjælken + bogmærker, eller Ctrl.+B ?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-01-05 16:13

Den 04-01-05 16.00 skrev jane følgende:
> Kan man ikke åbne og lukke sidebaren i Firefox, uden at skulle åbne
> "vis/sidebjælken + bogmærker, eller Ctrl.+B ?

F9?

Hvis du ikke kører med Firefox maksimeret, kan jeg for øvrigt anbefale
udvidelsen OutSidebar. Den ændrer størrelsen på Firefox, så pladsen til
hjemmesiden forbliver den samme, når du åbner sidepanelet. Du kan læse
lidt om udvidelsen her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-udvidelser.html#outsidebar

--
Mvh. Kim Ludvigsen
33 tips og tricks til Internet Explorer

Fra : jane

Dato : 05-01-05 13:56

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in

> [...]
> udvidelsen OutSidebar. Den ændrer størrelsen på Firefox, så pladsen
> til hjemmesiden forbliver den samme, når du åbner sidepanelet. Du kan

Tak for dit svar, det er en rigtig god og let forståelig side, fik løst
mit første spørgsmål, men jeg har et par mere, som jeg ikke lige kan
finde svar på.

Kan der laves en genvej/knap til blokering af popup, så man hurtig kan
skifte, og ikke skal ind i indstillinger hver gang?

Hvis jeg installer Firefox på en komputer med Netscape 7.2 vil Firefox så
bruge noget fra Netscape, så jeg ikke kan afinstaller Netscape
fuldstændig, eller er Firefox helt uafhængig af alle andre browser?

Hvis jeg beholder Netscape, og installer Firefox, kan der så opstå
konflikter?

Kan man få Firefox til selv at finde ud af, hvilken sprog en side skal
vises i, uden at man manuelt skal vælge sprog hver gang, f.eks. jeg åbner
en dansk side med æøå o.s.v. og derefter en side med thai skrifter?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-01-05 14:18

Den 05-01-05 13.55 skrev jane følgende:

> Kan der laves en genvej/knap til blokering af popup, så man hurtig kan
> skifte, og ikke skal ind i indstillinger hver gang?

Det letteste er at stoppe alle popop-vinduer som standard. Når du kommer
ind på en side, der vil åbne en popop, får du en lille ikon med et rødt
kryds nederst i browseren. Klik på ikonen, og du får mulighed for at
åbne popop-vinduer på den pågældende hjemmeside. Du skal dog så ind i
indstillingerne og fjerne tilladelsen, hvis du atter vil stoppe
popop-vinduer på hjemmesiden.

Jeg ved ikke, om der er kommet en udvidelse, der kan slå popop-stopperen
til og fra som standard. Sådan en kan jo være praktisk, hvis man besøger
hjemmesider med såvel ønskede som uønskede popop'ere.

> Hvis jeg installer Firefox på en komputer med Netscape 7.2 vil Firefox så
> bruge noget fra Netscape, så jeg ikke kan afinstaller Netscape
> fuldstændig, eller er Firefox helt uafhængig af alle andre browser?

Under installationen får du mulighed for at importere data fra Netscape,
så du har de samme bogmærker mm. i Firefox. Efter importen fungerer de
uafhængigt af hinanden.

> Hvis jeg beholder Netscape, og installer Firefox, kan der så opstå
> konflikter?

Nej.

> Kan man få Firefox til selv at finde ud af, hvilken sprog en side skal
> vises i, uden at man manuelt skal vælge sprog hver gang, f.eks. jeg åbner
> en dansk side med æøå o.s.v. og derefter en side med thai skrifter?

Det skulle gerne foregå automatisk, hvis det er tegnsættet, du mener.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : jane

Dato : 05-01-05 16:28

> [...]
> for at åbne popop-vinduer på den pågældende hjemmeside. Du skal dog så
> ind i indstillingerne og fjerne tilladelsen, hvis du atter vil stoppe
Aha, den havde jeg ikke set :)

> [...]
> popop-stopperen til og fra som standard. Sådan en kan jo være
> praktisk, hvis man besøger hjemmesider med såvel ønskede som uønskede
Ja, men det bliver måske tilføjet senere.

> Under installationen får du mulighed for at importere data fra
> Netscape, så du har de samme bogmærker mm. i Firefox. Efter importen
> fungerer de uafhængigt af hinanden.
Ok. ser ud til at virke fint.

> Det skulle gerne foregå automatisk, hvis det er tegnsættet, du mener.
Det er det, jeg mener, og det virker også fint :)

Mange tak for hjælpen, måske vender jeg tilbage igen, hvis der er noget
jeg ikke kan finde ud af.

--
Venlig hilsen
Jane