find.dk
Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 11:37

Hej

Er der nogen som kender find.dk.

Jeg har en kunde som fået en regning fra dem og han kan ikke mindes at han
har startet et abonnement hos find.dk

/karsten

Fra : Kurt

Dato : 04-01-05 11:54

Jeg har selv oplevet at få en regning fra dem uden at have bestilt. Jeg
gjorde telefonisk opmærksom på at jeg aldrig havde bestilt ydelsen, og har
ikke hørt fra dem siden.

Mvh. Kurt Jacobsen

Fra : Henrik Petersen

Dato : 04-01-05 12:06

> [...]
>
> Er der nogen som kender find.dk.
>
> Jeg har en kunde som fået en regning fra dem og han kan ikke mindes at han

Sig han skal skrive et brev og behold en kopi til find.dk og gør dem
opmærksom at han ikke kan gendkende deres krav og derfor ikke vil betale.
Ville aldrig selv nøjes med at ringe, det er svært at bevise.

henrik

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-01-05 21:44

Karsten Madsen wrote:

> Hej
>
> Er der nogen som kender find.dk.
>
> Jeg har en kunde som fået en regning fra dem og han kan ikke mindes at han
> har startet et abonnement hos find.dk

Det kan være at de "troede" at deres abonnement var så godt for dig at
de slet ikke behøvede at spørge dig om du ville være med, fordi de antog
at du gerne ville betale regningen for en ubrugelig søgemaskine som
ingen bruger?

Det er første gang jeg nogensinde hører om "find.dk" - tvivler på at
nogen seriøse folk bruger den. Ligner mest af alt en kopi af krak.dk,
dgs.dk, og lignende.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Kim

Dato : 05-01-05 09:48

On Tue, 04 Jan 2005 21:44:08 +0100, Martin Jørgensen
<unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

>Det er første gang jeg nogensinde hører om "find.dk" - tvivler på at
>nogen seriøse folk bruger den. Ligner mest af alt en kopi af krak.dk,
>dgs.dk, og lignende.

Krak har tidligere været ejer af "find.dk".

--
Kim

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 04-01-05 21:56

Hm........

Jeg har været ringet op af sælger, der ville sælge mig optaglse af
firmanavn, branche m.v. på Find.dk - så alle kunne finde mig!! :)

Den branche er de bestemt ikke alene om - og dem der hopper på fidusen, får
lov at betale. Jeg har en række nærgående spørgsmål, som jeg vil have deres
skriftlige svar på, fø jeg beslutter mig - og så sker der ikke mere i den
sag.

Din kunde må bede Find.dk om at dokumentere, hvad han har købt, og hvordan
det er sket. Han skal ikke nøjes med et telefonopkald, men snde et brev og
bede om skriftligt svar. Hvis han kke får svar, sender han et anbefalet
brev, hvor han rykker for svar - og fortæller, at han ikke har i sinde at
foretage sig mere, før han har fået tilfredsstillende svar fra dem.

På denne måde sikrer han sig, at sagen ikke ville kunne sendes til inkasso,
hvis han ikke har fået svar!! - og den vil heller ikke kunne føre til
registrering i RKI, da regningen jo er bestridt.

/Flemming U

Fra : Leonard

Dato : 04-01-05 22:31

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> wrote:

>På denne måde sikrer han sig, at sagen ikke ville kunne sendes til inkasso,
>hvis han ikke har fået svar!! - og den vil heller ikke kunne føre til
>registrering i RKI, da regningen jo er bestridt.

Er det virkeligt nødvendigt med al det arbejde for at blive fri for at
betale en regning man aldrig har bedt om?

Min umiddelbare reaktion på lignende fakturaer har altid været direkte
i skidtspanden, og jeg har endnu aldrig hørt mere fra den slags.

Hvorfor skal jeg tvinges til at bruge tid og penge på den slags
fupmagere?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 04-01-05 22:57

Hvem tvinger dig??

Kedelige erfaringer fra en lang række små virksomheder, der har været i
kløerne på denne type virksomheder gennem flere år, fortæller mig, at hvis
man vil undgå vrøvl - så gør man sit hjemmearbejde. Også selv om det virker
tåbeligt.

Men når den første advokatskrivelse dukker op, har det været arbejdet værd.

/Flemming U

Fra : Leonard

Dato : 04-01-05 23:14

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> wrote:

>Men når den første advokatskrivelse dukker op, har det været arbejdet værd.

Ja, men er det virkeligt nødvendigt at skulle forberede sig på det
besvær?
- det jeg mener er at jeg bruger tid nok i forvejen på ligegyldige
reklamer der sendes med posten til mit lille firma og telefonopkald
fra ivrige sælgere osv. som det meste af tiden bare smides ud, da det
er mig ligegyldigt og jeg hellere vil bruge tid på min egen lille
virksomhed.

Hvorfor er det i det hele taget nødvendigt at gøre noget ved disse
fupmagere når de sender en regning på noget jeg aldrig har hørt om?

- hvorfor er det ikke godt nok at hvis der en dag dukker en
advokatskrivelse op, så at reagere på den, ved at sende den retur med
en bemærkning om at jeg ikke har handlet med fupmageren?

Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis du svarer under
det du svarer på og klipper det overflødige væk i citatet.
Læs mere om det her: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
mvh Leonard http://leonard.dk/

Fra : Henrik Petersen

Dato : 07-01-05 18:23

> [...]
> i skidtspanden, og jeg har endnu aldrig hørt mere fra den slags.
>
> Hvorfor skal jeg tvinges til at bruge tid og penge på den slags

Hvis du ikke rykker selv, kan du blive dømt for pasivitet og så skal du
betale

henrik

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 21:10

> Hvis du ikke rykker selv, kan du blive dømt for pasivitet og så skal du
> betale

Det kan man da vente til efter man modtager tredje rykker fra RKI. Tro mig
jeg kender det selv fra den anden siden af disken

/karsten