SummaSummarukm eller Stellar Office?
Fra : mc2@mail.dk

Dato : 04-01-05 09:59

Hvad for et program er bedre?
Især til e-handel/ udlandet?

På forhånd tak
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 11:47

> Hvad for et program er bedre?
> Især til e-handel/ udlandet?

Jeg kender kun Stellar Office perifert og er certificeret SummaSummarum
forhandler og er nok derfor ikke den bedste til at svare

e-handel og udlandshandel kan SummaSummarum sagtens klare og jeg ville
naturligvis vælge "host host" dette produkt

mvh karsten
ALS IT
som måske nu har startet en religionskrig

Fra : Thomas VJ

Dato : 04-01-05 17:17

"Karsten Madsen" <km hos alsit i dk> skrev i en meddelelse
<klip>
> e-handel og udlandshandel kan SummaSummarum sagtens klare og jeg ville
> naturligvis vælge "host host" dette produkt

Har du eller andre erfaringer med at bruge Summasummarum sammen med
oscommerce?

Thomas
http://dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser...

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 20:30

> Har du eller andre erfaringer med at bruge Summasummarum sammen med
> oscommerce?

Ikke meget, men hvis OsCommerce har et interface til csv filer så kan vi
nemt finde ud af det.
Lars Møller fra endelave.net er ekspert i Typo3 og kan afgjort fortælle en
bondegård om OsCommerce.
Er du med på en lytter Lars ?

mvh Karsten
ALS IT

Fra : Per H

Dato : 04-01-05 18:15

On Tue, 4 Jan 2005 09:59:16 +0100, <mc2@mail.dk> skrev:

>Hvad for et program er bedre?
>Især til e-handel/ udlandet?

Jeg har brugt stellar office i ca 5 år,

men har været nysgerig for summasurum, men der var et par ting som den
ikke var i stand til.

Det ene var et jeg skulle bruge en en fast tekst i hovedet til
"rekvisitions nummer" som jeg skulle kunne udfylde.

og dernæst var jeg tvunget til en fakture hvor der var plade til megen
tekst, så kunden kunne se hvad jeg havde udført.

ingen af delene var der på summerarum. ved ik om der er blevet bedre.

Hvis det kun er varer du sælger ville jeg vælge summerum, kan sku ik
stavedet

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 20:27

> Det ene var et jeg skulle bruge en en fast tekst i hovedet til
> "rekvisitions nummer" som jeg skulle kunne udfylde.

Det kan den da.

> og dernæst var jeg tvunget til en fakture hvor der var plade til megen
> tekst, så kunden kunne se hvad jeg havde udført.

Kan den også

> ingen af delene var der på summerarum. ved ik om der er blevet bedre.

Det er åbentbart før version 2, du har prøvet

/karsten

Fra : Per H

Dato : 04-01-05 20:46

On Tue, 4 Jan 2005 20:27:11 +0100, "Karsten Madsen" <km hos alsit i
dk> skrev:

>Det kan den da.

>Kan den også

>Det er åbentbart før version 2, du har prøvet

ja ver. 1.1

jeg skrev og skrev til steen. (programøren) men han havde ingen planer
for dette.

Nu vil jeg så undersøge programmet igen.
Hvis det er til at finde ud af.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 20:54

> ja ver. 1.1
> jeg skrev og skrev til steen. (programøren) men han havde ingen planer
> for dette.

Det har han sjældent

> Nu vil jeg så undersøge programmet igen.
> Hvis det er til at finde ud af.

Det er det - eller har du jo mig lige her

/karsten

Fra : Per H

Dato : 04-01-05 21:09

dk> skrev:

>Det kan den da.

Har hentet den nyeste, men kan ikke finde et eneste sted hvor jeg kan
udfylde et rekvisitionsnummer.

det skal stå i fakturehovedet, og skal kunne udfyldes hver gang der
skrives en ny faktura.

jeg har kigge after i formulardesigneren, men kan ik hitte hvor det
skal findes.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Allan Soerensen

Dato : 04-01-05 22:39

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Har hentet den nyeste, men kan ikke finde et eneste sted hvor jeg kan
> udfylde et rekvisitionsnummer.

Efter at at have argumenteret *meget* længe for at få et felt til at skrive
kundens rekvisitionsnummer på fakturaen (jeg er sikkert ikke den eneste)
blev Steen træt af mig og indførte 2 stk. brugerdefinerede felter, som frit
kan anvendes til bl.a. den slags. Prøv at kik på dem i hjælp-filen.

> det skal stå i fakturehovedet, og skal kunne udfyldes hver gang der
> skrives en ny faktura.

Det kan du netop med et af de 2 brugerdefinerede felter

> jeg har kigge after i formulardesigneren, men kan ik hitte hvor det
> skal findes.

Der er heller ikke et specifikt felt til rekvisitionsnummer, men som sagt 2
stk. brugerdefinerede felter.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 04-01-05 22:45

> Kan den også

Ja, man *kan* men det er temmelig besværligt at skrive en længere tekst på
fakturaen.
Da jeg selv laver udviklingsprojekter for kunder har jeg også brug for at
skrive en længere beskrivelse og ikke blot en kort varetekst. Det skal
skrives som flere enkelte linier og man skal hele tiden passe på at man ikke
skriver en for lang tekst i en enkelt linie, da det sidste af den så ikke
udskrives.

Det ville være rart hvis man kunne skrive en lang beskrivelse på en enkelt
faktura-linie og programmet så lavede "Word-wrap" hvis det fylder mere end
en enkelt linie.

Fra : Per H

Dato : 05-01-05 00:20

On Tue, 4 Jan 2005 22:45:13 +0100, "Allan Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> skrev:

>Det ville være rart hvis man kunne skrive en lang beskrivelse på en enkelt
>faktura-linie og programmet så lavede "Word-wrap" hvis det fylder mere end
>en enkelt linie.

præsis. men det samme gør stellar office.

Kan man forøvrigt kun benytte outlook til at sende elektronisk
fakture.

ligegyldigt, hvilken mappe jeg skriver til mailprogram, er det
desværre outlook der starter op.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Allan Soerensen

Dato : 05-01-05 00:30

> præsis. men det samme gør stellar office.

Ok.
Jeg droppede hurtigt Stellar office i min test, så jeg kender det ikke
særlig godt.

> Kan man forøvrigt kun benytte outlook til at sende elektronisk
> fakture.

Summarum bruger det mail-program Windows er sat op til at anvende som
default (lige som når du klikker på en mail-adresse på en hjemmeside).

> ligegyldigt, hvilken mappe jeg skriver til mailprogram, er det
> desværre outlook der starter op.

E-mail-mappen har ikke noget med valg af mail-program at gøre. Det er bare
den mappe hvor dine mail-tekster bliver gemt.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 22:08

> [...]
>
> E-mail-mappen har ikke noget med valg af mail-program at gøre. Det er bare
> den mappe hvor dine mail-tekster bliver gemt.
Så vidt jeg huske er det desværre ikke helt rigtigt. Mailprogrammet skal
kunne servicere MAPI (Mail application programable interface)

/karsten

Fra : Allan Soerensen

Dato : 05-01-05 22:26

> Så vidt jeg huske er det desværre ikke helt rigtigt. Mailprogrammet skal
> kunne servicere MAPI (Mail application programable interface)

Det har du ret i (se http://www.summarum.dk/17.htm).
Jeg var faktisk overbevist om at mailto: også gjorde brug af MAPI, men det
gør den ikke jf. http://support.microsoft.com/?kbid=267278