Netbutik-løsning
Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 03-01-05 22:42

Hej gruppe

Et firma jeg har kontakt til ønsker at placere en del af deres salg på
nettet via en online butik og ønsker at erhverve en færdig og enkel
løsning. Løsningen skal være til kaste op på en PHP eller ASP-server og med
et brugervenligt CMS-interface så de sagtens selv kan smide nye produkter
og dertilhørende produktbeskrivelser, priser og billeder på.

Det er ikke vigtigt at der er plads til enorme varekataloger - det vil
svinge mellem 20 og 60 varenumre alt efter hvad firmaet indkøber.

Nogen der har erfaringer med bestemte løsninger?

På forhånd tak for svar.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : BilligImport.dk / KS~

Dato : 04-01-05 08:49

Hej Simon

Vi har lavet en del webshopløsninger med online-admin, så kunden selv
kan styre sin butik.

Skriv hvis du er interesseret i et tilbud.

Referencer mv. kan du se på vores hjemmesiden.

mvh. Kim
www.ks-webdesign.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-01-05 21:54

BilligImport.dk / KS-Webdesign.dk wrote:

> [...]

> kan styre sin butik.
>
> Skriv hvis du er interesseret i et tilbud.

Fra alle dine konkurrenter måske...

> Referencer mv. kan du se på vores hjemmesiden.
>
> mvh. Kim
> www.ks-webdesign.dk
-snip-

Simon:

Annoncører, der ikke ved hvor de skal poste deres reklame og hvor de
ikke skal er ikke seriøse samarbejdspartnere, så jeg foreslår du finder
en anden webdesigner end ks-webdesign.dk som nok bare er for små og
amatøragtige siden de sådan skriger på opmærksomhed på usenet.

En hurtig søgning på google viser ellers at ks-webdesign er en ivrig
annoncør i opslagsgrupperne, så jeg regner med at vedkommende godt
kender usenet-reglerne med alle de indlæg google har arkiveret...

Ellers tilslutter jeg mig rådet angående oscommerce, som jeg har
indtrykket af er bedre end de løsninger man betaler (alt for dyrt)
for. Gratis bruger-support fra åbne forums, gør at der reelt ikke i mine
øjne eksisterer noget egentligt valg.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : aw

Dato : 05-02-05 21:46

Jeg fatter simpelthen ikke ideen med at man som erhvervsdrivende ikke må
gøre opmærksom på sig selv, uden at der er en eller anden som skal kaste
lidt galde op.

Det er muligt at fundats lyder på at man ikke må gøre reklame for sig selv,
men hvordan fa... skal man så kunne ose ud af sin viden hvis ikke man må
nævne sig selv eller sin egen virksomhed? (jf. svaret på:
"Netbutiks-løsning"). Hvis Fundats lyder på at man som selvstændig ikke må
svare på indlæg, så tager jeg ordene i mig igen, men det gør de vel næppe
(har ikke brugt tid på at læse dem her for nyligt).

Fakta er, at besvare et indlæg i en NG, i sig selv er mere ressource- og
omkostningskrævende i de fleste tilfælde, set i forhold til de få gange hvor
det evt. kunne medføre et salg.

Hvorfor kan det ikke i Fundats accepteres at mindre og nystartede
virksomheder kan gøre opmærksom på sig selv, få rettet et par "kanter", og
med tiden udvikle sig til at være en sund og levedygtig virksomhed, som IKKE
HAR TID til at engagere sig frivilligt i NG-fora?

At være selvstændig/og mindre nystarte virksomhed er tilsyneladende det
samme som at være "blandt samfundet udskudte". I hvert fald er der
aldrig/sjældent nogen som tager dem i forsvar. Det modsatte (guderne,
præsterne og revserne) får derimod klapsalver. Ind i mellem kan det være
svært at se hvem der "savler" mest. De "grådige erhvervsdrivende" eller de
"dybt fanatiske gratister".

Langt de fleste af jer "bare-det-er-billigt/gratis-er-det-godt-typer" som
jævnlig skriver i diverse NG (LÆS: ikke rettet mod alle NG-læsere, men med
lidt selvkritik vides nok hvem der tales om), er de selv samme som står, og
laver tusk-handler med den lokale smed/maler/m.m.. Og kan i nøjes med at
pumpe ham for de gode råd, gerne under dække af at i er interesseret i at få
ham til at udføre arbejdet, ja -så har i ingen skrupler. Tværtimod giver det
anledning til et ekstra klap på skulderen fra vennekredsen!

Her for nylig fik jeg ris i "dk.fritid.hus-og-have" vedr. et problem omkring
rengøring, som jeg mente at have en holdning og en løsning til. Løsningen
bestod hovedsagelig i at jeg kunne kontaktes og tilbyde (LÆS fy-ordet: ...
sælge ...) en tingest som kunne give spørgeren svaret på hans spørgsmål.

Jeg indrømmer blankt, at specielt i "dk.fritid.hus-og-have" og lignende
grupper, at de ikke vil have en høj læseværdi, hvis alle rådene var over
klisteret med råd som "køb hos mig -billigt, tilbud osv.", men i nævnte
sammenhæng var rådet absolut velmenende,
det havde en ringe pris,
det var min egen personlige holdning til problemet.

I min bedste overbevisning, kunne jeg ikke havde svaret på spørgsmålet og
kommet med et svar uden at jeg på den ene eller anden måde var blevet nød
til at nævne hvor tingesten kunne købes (ved ikke hvem i dk der ellers
sælger den), med mindre at jeg skulle holde spørgeren for nar.

OPFORDRING
Måske var det muligt:
1. Hen ad vejen at ændre Fundats for udvalgte NG.
2. At kritikere gav lidt ekstra "elastik" inden de skriver deres
"rak-ned-på-andres-svar".

Og så i øvrigt
Tak fordi du læste det helt til enden!

God weekend

Fra : alexbo

Dato : 05-02-05 22:38

"aw" skrev

> Jeg fatter simpelthen ikke ideen med at man som erhvervsdrivende ikke må
> gøre opmærksom på sig selv,

Fordi så ville alle indlæg medføre en strøm af reklamesvar, i dette
tilfælde er det strengt taget det første indlæg der hører til i en
markedsgruppe.

Det er en vanskelig balancegang, man ser også spørgmål om regnskab og
revision hvor der smutter nogle reklamesvar med, de får gerne lov at stå
upåtalt,.

Jeg syntes egenligt også at ks-webdesign`s svar var så afdæmpet, at det ikke
generede.

mvh
Alex Christensen

Fra : René Løweneck

Dato : 06-02-05 10:20

Hej !
"aw" <hobro@jyde.dk> wrote in message

> [...]
> 1. Hen ad vejen at ændre Fundats for udvalgte NG.
> 2. At kritikere gav lidt ekstra "elastik" inden de skriver deres

Jeg 110% enig med dig.

> Og så i øvrigt
> Tak fordi du læste det helt til enden!

Selv tak

> God weekend

Tak og i lige måde

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Lars Møller

Dato : 04-01-05 19:12

Simon Haugaard Pedersen skrev:

> [...]
> et brugervenligt CMS-interface så de sagtens selv kan smide nye produkter
> og dertilhørende produktbeskrivelser, priser og billeder på.

Kig på OsCommerce. Det er vældigt simpelt at gå til, og da det er
opensource, så er der udviklet så mange forskellige "add-on" funktioner
så langt de fleste krav umiddelbart kan tilfredsstilles.

Jeg hoster en langt række forretninger på OsCommerce, og det sværeste
for kunder, er somregel at finde det rigtige webdesign, så den ikke
ligner alle de andre forretninger.

Læs mere om det på http://www.oscommerce.org

En anden stor fordel ved at benytte Open source software, er at det er
let at få hjælp, f.eks. på http://www.openforum.dk

Nu nævner du CMS, men jeg formoder at du kun mener "shop-cms", ellers er
der udviklet extension til verdens bedste CMS system Typo3.
http://typo3.org , så det kan integreres med OsCommerce.

Lars P. Møller
http://www.endelave.net

Fra : Fortz@

Dato : 04-01-05 21:54

Hej Simon.

Rigtigt, brug den der hedder OsCommerce - du skal ikke begynde og købe
løsninger nogle steder....det er faktisk simpelt at lave selv. Når du går
ind og ser på f.eks. et af de svar du har fået vil du også kunne se at der
er brugt "Templates" som du selv kan finde på nettet for derefter at rette i
dem.....se f.eks. udvalget hos www.bgsys.dk de hoster også og har ligeledes
OsCommerce som du kan downloade. Årsagen til at jeg nævner denne side
skyldes at det var den første jeg selv fandt, og jeg har fået en utrolig god
behandling hos dem.

Prøv at gå ind på siden og så gå ind under "Templates"....så skal du bare se
hvad du kan købe for MEGET billige penge. Held og lykke med projektet.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-05 02:54

"Simon Haugaard Pedersen" skrev i en meddelelse:
> [...]
> svinge mellem 20 og 60 varenumre alt efter hvad firmaet indkøber.
>
> Nogen der har erfaringer med bestemte løsninger?

Som flere andre har påpeget så er osCommerce det rigtige og nu er jeg lige
faldet over dette site, hvor man for små 200,- kan erhverve det
"færdigopsat" med dansk sprog og klar til brug.
http://www.shoppen-wegotit.dk/
Der findes faktisk også et par gratis templates som er meget nemme at
installere på http://www.oscommercegraphics.co.uk/

Nemmere kan det vist ikke blive

--
Hilsen