SummaSummarum - vare til firmabrug
Fra : Thomas VJ

Dato : 03-01-05 17:29

Hejsa,

Jeg bruger summasummarum til mit dykkerteorifirma og har et par spørgsmål
som jeg håber jeg kan få lidt hjælp til her.

Nogle af de varer jeg sælger benytter jeg også selv i firmaet. Dvs. disse
varer skal trækkes ud af lageret og vel bogføres på en anden måde, så mit
varelager ikke har en større værdi end reelt. Hvordan gør jeg det i
Summasummarum?

--
med venlig hilsen,
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 11:48

> [...]
> varer skal trækkes ud af lageret og vel bogføres på en anden måde, så mit
> varelager ikke har en større værdi end reelt. Hvordan gør jeg det i

Kunne du ikke bare sælge disse varer til dig selv.
Reelt set er det nok at flytte dem fra varekøbskontoen til småanskaffelser,
men så kan der gå koks i lagersystemet.

/karsten
ALS IT

Fra : Thomas VJ

Dato : 04-01-05 17:26

"Karsten Madsen" <km hos alsit i dk> skrev i en meddelelse

<klip>
Hej Karsten,
Tak for dit svar

> Reelt set er det nok at flytte dem fra varekøbskontoen til
> småanskaffelser, men så kan der gå koks i lagersystemet.

Det er nok den løsning jeg er mest interesseret i.
Jeg har bare nada ide om hvordan jeg flytter en enkel vare fra
varekøbskontoen til småanskaffelser.
Indkøb af de relevante varer er i øvrigt alle bogført under konto 2800
EU-Erhvervelser.
Hvad angår koks i lagersystemet så er den vel ikke længere end at jeg
manuelt sætter lager antallet for den enkelte vare???

--
MVH
Thomas VJ

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 20:38

> [...]
> Hvad angår koks i lagersystemet så er den vel ikke længere end at jeg
> manuelt sætter lager antallet for den enkelte vare???

Hmm, nu bevæger jeg mig ud på tynd is....
Kreditere beløbet på kto 2800
Debitere beløbet på kto "Småaskaffelser"

Men check liiiige op med en der uddannet i den slags først

/karsten

Fra : Thomas VJ

Dato : 05-01-05 15:01

> Hmm, nu bevæger jeg mig ud på tynd is....
> Kreditere beløbet på kto 2800
> Debitere beløbet på kto "Småaskaffelser"
>
> Men check liiiige op med en der uddannet i den slags først

OK will do... Min "temporære bogholder konsulent" kommer forbi en gang i
næste uge...

Men mange tak for svaret!

--
Thomas VJ