Validering af indtastet tal
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 03-01-05 16:35

Jeg har en webform, hvor der i et felt kan indtastes et tal. Dette tal
skal valideres før det smides ned i min database.

Jeg er mest interesseret i at sikre mig, at der bruges korrekt dansk
decimaladskiller (","), så hvordan gør jeg nemmest det? Jeg kunne jo
gør det med et regular expression som

/\d{5},\d{2}/

Der matcher fx 12345,05

.... men det vil ikke tillade et variabelt antal cifre i heltallet.

Hvordan skruer jeg det sammen?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-01-05 09:02

Jesper Stocholm <tdcnospam@stocholm.dk> skrev:
>Jeg har en webform, hvor der i et
> [...]

Følgende har jeg strikket sammen, så det opfylder mine behov:

var digits = '0123456789';

function ValidateDecimal(decimal_, digits_)
{
   // check decimal for correct decimal operator
   if (decimal_.indexOf('.') >= 0)
   {
      return false;
   }

   // check decimal for non-digits
   for (i = 0; i < decimal_.length; i++)
   {
      var oneChar = decimal_.substr(i, 1);
      if (digits_.indexOf(oneChar) == -1 && oneChar !
= ',')
      {
         return false;
      }