IP Telefoni - Glentevejen - GalNet i Odens~
Fra : NoOne

Dato : 03-01-05 14:19

Er der nogle som ved hvor langt GalNet/Gjentevejen Antenne er kommet
med IP telefoni ? .... formanden snakkede om det i det seneste
medlemsblad .... og de har kørt test med ip-telefoni .... så er der
nogle som ved hvorlangt de er kommet ?

RaZoR - Galnet.dk kunde ....
www.galnet.dk

Fra : Lars Koch - Odense

Dato : 03-01-05 15:25

Jeg er også meget interesseret... men man kan ikke få noget at vide hos
dem... Skrev en mail for noget tid siden men fik dette korte svar:
"
Intet nyt endnu. Har desværer ikke flere oplysninger til dig pt.

Mvh. Kristian, Galnet support"

Lidt kort svar. spurgte bl.a. omkring priser, hvornår det var klar osv...
men ikke noget svar fra dem... Håber at andre ved mere end jeg ;)

Fra : NoOne

Dato : 04-01-05 09:44

.... det er samme oplevelse jeg har haft .... jeg har også henvendt mig
forskellige steder (galnet og bestyrrelsen) ... men har ikke fået svar
nogle steder fra .....

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 03-01-05 15:49

Hej

De har efter hvad de selv fortæller ikke noget kørende, og ikke planer
om det.

/HHA

Fra : Lars Koch - Odense

Dato : 03-01-05 16:53

"Hans-Henrik Andresen" :
> Hej
>
> De har efter hvad de selv fortæller ikke noget kørende, og ikke planer om
> det.

Jeg kan da huske for noget tid siden at man kunne tilmelde sig "afprøvning"
af ip-telefoni, inden det ville blive udbudt til alle medlemmer, men hvis de
nu ligefrem har droppet alle planer... det synes jeg godt nok er ærgerligt
:(

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 03-01-05 18:22

> [...]
> nu ligefrem har droppet alle planer... det synes jeg godt nok er ærgerligt

Jep - men hvem kom til at prøve det ?

Jeg kender mange der tilmeldte sig, men de hørte aldrig fra galnet bagefter.

Fra : NoOne

Dato : 04-01-05 10:05

ok ! ......

Fra : NoOne

Dato : 04-01-05 09:48

ja ... de sørgte brugerer til test af ip-telefoni ..... og det vil da
være ægerligt hvis de opgiver projektet .....

..... men for et stykke til siden forespurgte jeg Galnet om jeg kunne
bruge end GrandStream konverter box i stedet for at købe en "rigtig
ip-telefon" ..... det sagde de ja ... til ... .... så .. de må vel ha
gang i et eller andet ....

RaZoR

On Mon, 3 Jan 2005 16:53:19 +0100, "Lars Koch - Odense"

Fra : NoOne

Dato : 04-01-05 10:15

ok .... her er ellers et citat fra gal-odense.dk

http://www.gal-odense.dk/article.asp?id=620
"GAL hører til blandt de største antenneforeninger i Danmark. Vi er
derfor også længere end de fleste med udviklingen af differentierede
programpakker, digitale tilkøbspakker, IP-telefoni, video-on-demand
o.m.a."

.... men det kan jo være det er varm luft ............

On Mon, 03 Jan 2005 15:48:53 +0100, Hans-Henrik Andresen

Fra : PØLLE

Dato : 03-01-05 23:40

| nogle som ved hvorlangt de er kommet ?

Hvorfor har du interesse i at vide det, da du sikkert kan tilmelde dig andre
IP-telefonleverandører uden problemer.

Jeg selv bor på Sjælland, som med tiden vil blive dækket af SEAS/NVE. Når
man ser deres IP-telefonpriser, forstår jeg ikke, hvorfor man overhovedet
skal gå over til deres IP-telefonsystem.
SEAS/NVE prisliste:
Indland http://www.fth-bredbaand.dk/downloads/IndlandsTel_P_20_2_2004_04.pdf
Udland http://www.fth-bredbaand.dk/downloads/UdlansTel_Priser_2s_A4_12.pdf

Prøv og se f.eks. prislisten fra Telsome
Indland http://www.telsome.dk/prices_terms.php?subcat=1
Udland http://www.telsome.dk/prices_terms.php?subcat=2

Prøv og sammelign USA-priserne.

Hvis du vil gøre det rigtigt billigt og det gælder udlandet, så skal du
bruge Skype.
Du skal være opmærksom på ved brug af Skype, at du ikke ringes op fra men
fastnet- eller mobiltelefon, men kun direkte af en anden Skype-bruger.
Skype's prisliste http://www.skype.com/products/skypeout/rates/

Hvis du downloader Skype, er du velkommen til at ringe direkte og det koster
jo ikke noget.
Mit username på Skype er "jessie-peter" eller tryk blot på CALL / RING OP.

PØLLE

Fra : NoOne

Dato : 04-01-05 09:52

.... jamen .... jeg kunne da fint skifte til Telefin eller andre
ip-telefon udbyderer .....

..... men nu vil jeg gerne se hvad min ISP'er galnet.dk kommer op med
...... derfor ........................

RaZoR ............

Fra : NoOne

Dato : 06-01-05 08:29

UPDATE .................

svar fra galnet support :

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hej

Jeg kan infomere dig om at vi tilbyder IP telefoni fra den 15. januar.

Det har vores IT administrator lige bekræftet.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

RaZoR

Fra : Lars Koch - Odense

Dato : 06-01-05 17:23

> UPDATE .................
>
> svar fra galnet support :
>
> * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
> Hej
>
> Jeg kan infomere dig om at vi tilbyder IP telefoni fra den 15. januar.
>
> Det har vores IT administrator lige bekræftet.
>
> * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Det lyder da helt perfekt :) Glæder mig til at høre noget om priser osv...
Det ville jo være smart hvis man kunne få den gennem dem til en fornuftig
pris, så var det samlet ét sted... men nu må vi jo vente og se om det kommer
til at køre :D

Fra : NoOne

Dato : 07-01-05 11:18

ja ....... men de kan ikke sige hvilket udstyr (routerer m.m) som kan
bruges ..... det eneste som de ved virker er Gramtstream boksene

http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-iptel/

On Thu, 6 Jan 2005 17:22:57 +0100, "Lars Koch - Odense"

Fra : NoOne

Dato : 24-01-05 11:13

UPDATE .....
24-1-2005

Ifølge Galnet skulle de være klar indenfor denne uge ......
.... de mangler at forhandel nogle priser .... derfor er de blevet
"lidt" forsinket .....

RaZoR .....