Slankekur - Uffe Ellemann-metoden
Fra : Morten Nørgaard

Dato : 03-01-05 06:59

Hej gruppe,

jeg leder efter oplysninger om en slankekur jeg har hørt om. Det
drejer sig om en kur der i sit væsentligste består af kål og
kartofler, og jeg ved så meget at den er promoveret som 'Uffe
Ellemann-kuren', da vores daværende udenrigsminister efter sigende,
efter pres fra sin hustru, skulle have draget fordel af den.

På forhånd tak for alle oplysninger der kan lede til fundet af info om
kuren,

mvh.

Morten

Fra : G.B.

Dato : 03-01-05 10:54

"Morten Nørgaard" <morten.norgaardSPAMMINGNOTHANKS@uni-c.dk> skrev i
meddelelsen news:cramjv$59c$1@news.net.uni-c.dk:

> jeg leder efter oplysninger om en slankekur jeg har hørt om. Det

Den eneste "slankekur" som virker, er at forbrænde flere kalorier end man
indtager.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 03-01-05 10:59

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> meddelelsen news:cramjv$59c$1@news.net.uni-c.dk:

> Den eneste "slankekur" som virker, er at forbrænde flere kalorier end man

Dét er jeg nu klar over. Og med mine 60 kilo fordel på 174 cm. er jeg vist
heller ikke i farezonen lige nu og her. Men min kæreste vil gerne høre
specifikt om nævnte kur, og så må jeg jo hjælpe så godt jeg kan.

Fra : G.B.

Dato : 03-01-05 20:05

"Morten Nørgaard" <morten.norgaardSPAMMINGNOTHANKS@uni-c.dk> skrev i
meddelelsen news:crb4vg$9bs$1@news.net.uni-c.dk:

> vist heller ikke i farezonen lige nu og her. Men min kæreste vil gerne
> høre specifikt om nævnte kur, og så må jeg jo hjælpe så godt jeg kan.

Tjah, jeg må desværre melde pas - jeg har aldrig hørt om den kur.

Nogen andre?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-01-05 11:02

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse

> Den eneste "slankekur" som virker, er at forbrænde flere kalorier end man
> indtager.

Det er lige præcis dét, supperkuren handler om. Det er nemlig noget nær
umuligt at spise for mange kalorier, når man spiser den suppe. Du vil i
givet fald skulle indtage uhyggeligt store mængder - mere end de fleste
maver vil kunne rumme.

Mvh. Lisbeth

Fra : G.B.

Dato : 04-01-05 12:48

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i
meddelelsen news:41da6b50$0$22708$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> [...]
> nær umuligt at spise for mange kalorier, når man spiser den suppe. Du
> vil i givet fald skulle indtage uhyggeligt store mængder - mere end de

OK, men når man så har tabt sig og begynder at spise normalt igen, tager
man lynhurtigt lige så meget på, som man har tabt sig på kuren.

Det eneste holdbare - og det mest krævende, desværre - må være at lægge sin
livsstil om permanent.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-01-05 15:09

> Det eneste holdbare - og det mest krævende, desværre - må være at lægge
sin
> livsstil om permanent.

Jeg er ikke uenig. Men ingen af dine indvendinger er et argument mod omtalte
suppekur.

Skal man tabe sig, skal man i en periode spise MINDRE end man skal når
vægten er nået.
Uanset man så vælger suppekur eller en af utallige andre måder at gøre det
på. Og der er næppe nogen, der bilder sig ind, at suppekuren kan bruges som
andet en en meget kortvarig metode til at spise mindre. Det kommer endda
helt af sig selv, at man hurtigt bliver træt af den.

Mvh. Lisbeth

Fra : Happymoon

Dato : 03-01-05 20:56

Prøv at spørge i nyhedsgruppen news:dk.helbred.slank

Happymoon

"Morten Nørgaard" <morten.norgaardSPAMMINGNOTHANKS@uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:cramjv$59c$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : G.B.

Dato : 03-01-05 22:24

"Happymoon" <nbcZkzph@hotmail.com> skrev i meddelelsen news:crc7ve$2kpf$1
@news.cybercity.dk:

> Prøv at spørge i nyhedsgruppen news:dk.helbred.slank

Ups, ja - det var faktisk mig, som opfordrede Morten til at spørge her i
stedet for i dk.videnskab.sundhed.

Jeg havde helt glemt eksistensen af den gruppe - undskyld, Morten.

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 04-01-05 07:22

> Jeg havde helt glemt eksistensen af den gruppe - undskyld, Morten.

No problem

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-01-05 11:00

> [...]

> Ellemann-kuren', da vores daværende udenrigsminister efter sigende,
> efter pres fra sin hustru, skulle have draget fordel af den.

Også kaldet suppekuren. Søg på Google under grupper og du vil finde masser
af indlæg, opskrift, debat.

Så vidt jeg husker er der ingen kartofler i suppen.

Mvh. Lisbeth