Gele´ sadelovertræk
Fra : Anet

Dato : 20-05-01 17:37

Hej Gruppe.

Er der nogle herinde der kender det der Gele´overtræk man kan sætte på
sadelsædet? Er det godt til at forhindre at man får ridesår eller hvad
bruges det mest til? Det skulle skåne både heste og menneske ryg også ikke?

hilsen
Anet

Fra : Jannie Sørensen

Dato : 20-05-01 20:22

Det bruges til at skåne rytterens ryg - hvis du skal bruge noget for at
skåne hestens ryg, så skal du have et geléunderlag

Fra : Iben Holst

Dato : 21-05-01 22:52

Hej Anet !

> Er der nogle herinde der kender det der Gele´overtræk man kan sætte på
> sadelsædet?

Jeg kan ikke tale ud fra egne erfaringer, men har indtil videre kun hørt
godt om det.

> Er det godt til at forhindre at man får ridesår eller hvad
> bruges det mest til?

Ja, det skal det vist også være godt for, men det det primært skal være godt
for, er rytterens ryg for at undgå for hårde "bump" i sadlen og derved stød
op i rygraden m.v.
Hvorvidt det også er godt for hesten har jeg nu mine tvivl om. Det er ikke
dårligt for hesten, men jeg kan ikke forestille mig, at det hjælper hesten
på nogen speciel måde. Skal man decideret tænke på hesten ryg, vil jeg
absolut mene, at det er et geléunderlag der skal til (eller andre former for
underlag).

Iben

Fra : Anet

Dato : 23-05-01 14:19

Tak til Jer der har svaret på mit indlæg. Jeg har nemlig tænkt mig at købe
et gele´ sadelovertræk da jeg har så dårlig ryg at jeg i perioder kan være
helt invalideret af rygsmerter. Det er en medfødt skavank og min læge har
sagt god for at jeg rider på motionsplan. Faktisk hjælper det mig nogle
gange at ride en tur i skridt når min ryg har det værst.

hilsen
Anet

Fra : Jannie Sørensen

Dato : 05-06-01 16:01

> Tak til Jer der har svaret på mit indlæg. Jeg har nemlig tænkt mig at købe
> et gele´ sadelovertræk da jeg har så dårlig ryg at jeg i perioder kan være
> helt invalideret af rygsmerter.

BINGO! Det er lige præcist "sådan en som dig" de "geléovertræk" er lavet
til - lad os høre om det hjælper på rygproblemerne!

Med venlig hilsen

Jannie Sørensen
Handelsgrafiker

WEB DESIGN & DTP