Hærværk...
Fra : Henning Holm

Dato : 03-01-05 05:09

Fra Fyns Stiftstidende Mandag d 3 Januar 2005

MIDDELFART: Der var en livlig aktivitet ved Lillebælt Campingcenter det
meste af dagen i går. Men stemningen var trykket. Det var nemlig en flok
triste campister, som gik rundt blandt hinanden og reparerede på deres
ødelagte vogne efter hærværksorgiet nytårsnat på ikke færre end 36
campingvogne.

Nogle var mere heldige end andre. To vogne var nærmest splittet ad og bliver
aldrig til beboelse igen. Flere valgte at hente deres campingvogne og køre
dem hjem.

Det var på den østlige del af pladsen, at hærværksmændene var gået mest
amok.

Leif og Kirsten Larsen havde deres vogn holdende i den anden ende.

- Vi har været utrolig heldige. Hos os har de kun brækket døren ind og rodet
rundt indenfor. Der er tilsyneladende ikke stjålet noget. Og det kan jo godt
undre, for der var da meget, de kunne have rendt med, fortæller parret, der
har benyttet stedet til vinteropbevaring i snart 10 år, uden at der er sket
noget.

Nu overvejer de at lade vognen stå hele året på Bogense Strandcamping, hvor
de ligger fast om sommeren.

Troede der var sikkert

Yrsa og Kurt Michael Christiansen rykkede ind på pladsen med deres nye vogn
sidste år, fordi de troede, den var overvåget.

- Men det er den åbenbart ikke. Nu kan vi lige så godt stille den hjemme,
lyder det irriteret fra Kurt Michael Christiansen, mens han kæmper med tape
og plastik for at tætne den smadrede bagrude.

- Jeg vil tro, de har ødelagt for knap 10.000 kroner. Ruden er smadret,
hanerne i vognen er ødelagte, beklædningen er stukket i stykker, og
loftslugen er også itu. Det hele er væltet rundt, og der er fyldt med vand i
vognen. Det er utrolig meningsløst, de er kun løbet med en MP3-afspiller og
nogle cd'er. En nyere dvd og fjernsynet har de ikke rørt, fortæller Yrsa
Christiansen.

Middelfart Politi har ingen spor af gerningsmændene. Og man havde i går
eftermiddags ikke fået nogle henvendelser fra offentligheden, som har kunnet
hjælpe på opklaringen.
--
Venlig Hilsen

Henning Holm
allig8or125@hotmail.com
"it's nice to be important,
but it's more important,to be nice

begin 666 pilop.gif
M1TE&.#EA#P`'`-7_`/____;J[?;IZ_/AYN[6V^[4V>W3U^C'S=>@J-69HM25
MH<Z)D\E\B,-M>\)N>:Y!3:HP1*@O0*$B,*$A+Z <+9P:)9D&'ID%'I@$'9<#
M&I8`&98`&)4`%Y4`%I4`%9,#$),`$I,`$)$`#I$`#9$`#) `"HX`!XX`!0``
M`,# P ``````````````````````````````````````````````````````
M`````````````````````````````````"'Y! $``"D`+ `````/``<`0 8Y
M0(!PF( $AD@`P\1I9C@6T>20!"A$HFCD.&R(,N!PQ@+F5 Q)!,?T&%2%"Q'G
..V900D VF<PX54=!!`#L`
`
end

Fra : phk

Dato : 03-01-05 05:44

"Henning Holm" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> triste campister, som gik rundt blandt hinanden og reparerede på deres
> ødelagte vogne efter hærværksorgiet nytårsnat på ikke færre end 36

Sørgeligt. Noget lignende er sket i Esbjerg, en forhandler har fået sprængt
flere campingvogne i luften. Jeg har ingen detaljer, men det er sket for en
2-3 uger siden.

Forhandleren bor ud til en vej uden for byskiltet, det er lige før jeg vil
påstå folk skal gå en omvej for at komme forbi ham og lave "lidt" hærværk :(

Jeg håber "de" bliver fanget og straffet på passende vis. Men det er der
ikke mulighed for med gældende love.

Fandt lige denne her:

http://www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=358710/

--
Per, Esbjerg

Fra : Tommy Hansen

Dato : 03-01-05 17:56

> Fandt lige denne her:
>
> http://www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=358710/

Sørgeligt med al det hærværk, men det er jo alt og alle der bliver ramt.

I forlængelse af PHK's link er der også dette fra campingferie.dk. Se hvad
kraftigt fyrværkeri kan gøre ved vore dejlige campingvogne:

http://www.campingferie.dk/h5_campingnyt/s/visnyhed.asp?nummer=1954

Mvh. Tommy

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 04-01-05 03:56

> Forhandleren bor ud til en vej uden for byskiltet, det er lige før jeg vil
> påstå folk skal gå en omvej for at komme forbi ham og lave "lidt" hærværk
> :(

Ikke rigtig Per, det er Camping & Fritid meget tæt på Sædding Ringvej
krydset der er tale om, man kan gå direkte fra Tarpagevej, som er en ret
befærdet vej, de campingvogne der er sprængt står højest 20 m. fra vejen.
Desuden har man efterfølgende opdaget at der er lavet hærværk på rigtig
mange af de andre udstillede vogne på området.

> Jeg håber "de" bliver fanget og straffet på passende vis.

Det kan vi bestemt ikke blive uenige om, det ville være fint hvis det skete.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : phk

Dato : 04-01-05 07:26

"Bente Jørgensen" <bente.jorgensen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke rigtig Per, det er Camping & Fritid meget tæt på Sædding Ringvej
> krydset der er tale om, man kan gå direkte fra Tarpagevej, som er en ret
> befærdet vej, de campingvogne der er sprængt står højest 20 m. fra vejen.

Jeg tog som givet at det er gående personer, der har lavet hærværket. Jeg
har aldrig nogen sinde set gående personer på den vej. GÅende til Sønderriis
går som regel på den parallelle vej i industriområdet (Håndværkervej?),
fordi det er den mest direkte vej derude.

Men de kan selvfølgelig komme fra Åtofteområdet. Alligevel mener jeg det er
en omvej at gå forbi forretningen uanset hvor de skal hen bagefter.

--
Per, Esbjerg

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 05-01-05 00:23

Arbejder meget tæt på, bruger Vestkystvejen Tarpagevejen ud og hjem. Jeg ser
ofte unge mennesker på cykel og knallert når jeg køre hjem kl 20.00.

Hilsen Bente

Fra : phk

Dato : 06-01-05 11:04

> [...]

> Arbejder meget tæt på, bruger Vestkystvejen Tarpagevejen ud og hjem. Jeg
> ser ofte unge mennesker på cykel og knallert når jeg køre hjem kl 20.00.

Ja - det kan naturligvis være nogen som ikke var på gåben. Det tænkte jeg
ikke på.

--
Per, Esbjerg