Brune tråde på planterne
Fra : HKN

Dato : 02-01-05 21:31

Mine planter er begyndt at få et "lag" af brunt overtræk - det ligner
nærmest hår. Jeg går udfra at det er alger, men hvad gør jeg ved det?

Mvh
Henrik

Fra : metall

Dato : 02-01-05 22:40

Hej HKN.
Hvis jeg var i dine sko ville jeg investere et par kroner i Crossocheilus
siamensis (Siamesisk flyvende ræv). Den er en sand djævel til at æde
forskellige trådalger. Den biologiske måde er nu engang den bedste.
Held og lykke med algerne!
Allan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-01-05 22:46

HKN wrote:
> Mine planter er begyndt at få et "lag" af brunt overtræk - det ligner
> nærmest hår. Jeg går udfra at det er alger, men hvad gør jeg ved det?

Du bør overveje hvad der er "galt" i akvariet.

Algerne kommer af for mange næringstoffer, der ikke bliver brugt.

Hvis planterne gror ordentligt, så er de ikke så modtagelige for disse
trådalger.

Overfodring er også en mulighed ?

For lidt eller for sjældent vandskifte er en mulighed ?

Dårligt lys er en anden mulighed - hvis rørene er over et år - så skift
dem - er rørene for dårlige f.x. Grolux - så skift dem......

Ellers som en anden foreslår, så er Siamensis godt til alger - også til
trådalger.....

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Niels Poulsen

Dato : 06-01-05 17:04

> [...]
> dem - er rørene for dårlige f.x. Grolux - så skift dem......
>
> Ellers som en anden foreslår, så er Siamensis godt til alger - også til

Man kunne også købe et par Blå Dværg guramier, de er effektive. Men ellers
det med fordringen kan jeg kun støtte op om.. Har selv døjet meget med
alger.

/Niels

Npnet.dk - Gratis hosting af din
hjemmeside